Status
Niet open voor verdere reacties.
ik gebruik voor een slideshow al eens moviemaker of proshow producer deze meestal maar als ik deze filmkes dan wil branden heb ik een enorm kwaliteits verlies..... weet er iemand hoe dit komt meestal brand ik als vcd-file
al vast bedankt aan de mensen die hier meer over willen vertellen
 
Het ligt er een beetje aan hoe groot jouw TV scherm is natuurlijk en hoe groot de afbeeldingen zijn.
Een klein plaatje of foto op een 17" scherm van de computer kan er nog redelijk tot goed uit zien, maar op een 106cm TV kan dat slecht zijn.
 
Het ligt er een beetje aan hoe groot jouw TV scherm is natuurlijk en hoe groot de afbeeldingen zijn.
Een klein plaatje of foto op een 17" scherm van de computer kan er nog redelijk tot goed uit zien, maar op een 106cm TV kan dat slecht zijn.


Bij te lage dpi (te weinig beeldpunten) krijg je bij groot scherm een krantenkwaliteit van vroeger.
Net als bij overdreven inzoemen op een foto.
Op het laatst zie je enkel nog puntjes.
Enige dat je dan kan doen is een nieuw fototoestel met hogere dpi kopen, bvb 10 megapixel.
Vanaf 4 of 5 megapixel kan je al heel wat vergroten.
Ook de lens en optische zoom zijn zeer belangrijk.
Videokamera zijn meestal o.8 megapixel (= 800 000 pixels).
Dit beeld is enkel goed op een pc of laptop tot 17 duim.
De nieuwste toestellen kunnen al iets meer aan.
 
ik heb een zeer goed foto toestel nikon D80 dus daar kan het volgens mij niet aan liggen mijn tv is 102 cm HD .... wat ik mij dan afvraag hoe doen ze het dan om zoals in winkels perfecte foto reclame op tv schermen af te spelen
 
Speel je die slide af via de computer?
Probeer dan eens met een andere player.
Het kan ook aan het tv toestel liggen.
De foto's op je pc kunnen in 4/3 formaat staan, met een breedbeeldtv moet het beeld worden omgezet tussen de pc en tv waardoor je ook verlies hebt.
Misschien op je tv een ander formaat instellen, of op de pc zelf in ander formaat zetten.
 
bedankt ik zal een vd dagen eens proberen
Met ProShow Produce al een geprobeerd een SVCD te maken, of beter nog: rechtstreeks een DVD-kwaliteit. Ikzelf gebruik altijd de DVD-mode en die is supergoed naar mijn smaak!
VCD geeft (ook bij mij) inderdaad een heel wat lagere kwaliteit!
Je hebt dan uiteraar wel een DVD-writer nodig hiervoor, maar... dat zal wel het geval zijn zeker?
Proberen maar en... succes!
Met vriendelijke groeten,
Eddy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan