Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogelijk zit ik totaal verkeerd met deze vraag. Ik amuseer me met php op de usbwebserver. Natuurlijk werkt alles, behalve... de smtp. Ik kan geen mails versturen (naar mezelf dan). Smtp functie staat "uit" en hoe ik ook aan de instellingen pruts ... het blijft inactief. Heeft er iemand zo een algemene tip waar ik vooreerst moet gaan zoeken om de smtp functie dan toch actief te krijgen?
 
Host = gewoon uw provider host nemen, voor telenet = uit.telenet.be en skynet = relay.skynet.be , ... enz en de port is voor allemaal 25 en Email uw mailadrs waar ge reply's op wilt krijgen of ontvangen.
 
Precies... deze waarden zijn ingevuld op smtp (instellingen) (relay.skynet.be.. enz.). Maar smtp blijft inactief op de usbwebserver ( en heeft een rood uitroepteken). Is het mogelijk dat dit niet werkt bij gebruik van vista home premium? In elk geval dank je voor het antwoord.
 
Oké, ik gebruik versie 7.0. Mogelijk dan een firewall of een beveiliging van McAfee die er tussen zit. Zal het een en ander nog eens herinstalleren. Voorlopig blijft smtp op inactief staan.
 
smtp en usbwebserver

't is raar, maar heb usbw nu al op verschillende sticks geplaatst met en zonder McAfee...en de juiste smtp servernaam van de provider en het juiste emailadres ingegeven... smtp blijft inactief (!). Ik kan geen mailopdracht testen vanuit een php-script. Voorlopig kan ik het alleen maar stellen met de heel summiere opmerkingen op de usbwebserver-handleiding en die geven geen oplossing. (mySQL, apache werken correct...). Zijn er nog andere voorwaarden die ik over het hoofd zie (zou't kunnen ergens in php.ini ??? )?Alvast bedankt.
 
Ondertussen... mails worden toch verzonden in php ondanks smtp inactief geeft op de usbwebserver. voorlopig dus opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan