Status
Niet open voor verdere reacties.

louwe

Steunend lid
Vip Lid
Hallo.

Ik woon in spanje en heb een internet verbinding van Orange.es ADSL

De beloofde snelheid is max 20mbps , die ik in de verste verten niet haal , wat ik wel begrijp.

Maar hetgeen ik krijg is naar mijn mening verre ondermaats
zoals gemeten met verschillende adsl meters.Ik heb een router Multimedia Livebox zie orange.es/livebox

Ik heb downloads BVB ; 1.44mbs/ 1.12mbs /1.9mbps /

Ik heb dit staan op een bestand van word , maar kan het niet uploaden.

Wie kan mij ergens op weg zetten ?

Ben reeds bij Orange geweest , heb een andere router gekregen maar precies hetzelfde.

Reclameren over de snelheid , dan wordt je snel weg gezonden met een nummer voor een lijn test , en als je dan iemand heb aan die lijn dan doen ze geen moeite om zich verstaanbaar te maken ,
hoewel mijn vrouw zeer goed spaans spreekt.

Ja orange spanje heeft mij veel beloofd , maar weinig gegeven.

mvg
Louwe
 
De maximale snelheid die een provider beloofd zijn meestal theoretische waarden en zal zelden of nooit gehaald worden.
Je moet wel een heel eind in de buurt kunnen komen van de beloofde snelheid.

Is dit ver beneden de beloofde snelheid, moet er iets aan de hand zijn. Dit kan bij de provider liggen, maar ook bij jou.
Moeilijk om hiervoor via internet zo snel een oplossing te geven.

Het internet komt ergens binnen bij jou in de buurt in een verdeelkast met hubs en routers. Deze kast is van de een provider. ( deze hoeft niet van orange te zijn ) Hier kan een storing zitten. Of de bekabeling van deze kast naar jouw huis kan slecht zijn. Ook de aansluiting die in huis binnenkomt naar de router kan slecht zijn. Ook een slecht functioneren pc kan de snelheid instabiel maken.
 
is je probleem plots gekomen?
tijdje geleden ook snelheid probleem gehad wel in Belgie...
er was probleem in verdeelkast op straat..ook binnenhuis contactdoos iets mis..
met lijntesten werd probleem niet gezien!!!
na 3 weken technieker gekomen en was opgelost..
 
we hadden dit van begin af , hebben verschillende malen dit doorgegeven , maar er kwam nooit enige reactie op ,
ze zouden dan een technieker doen opbellen s avonds om de lijn te testen , niemand gezien of gehoord , daarna moesten wij
de technieker opbellen , maar die was zodanig onduidelijk dat geen gesprek mogelijk was.

Dan maar terug naar de winkel van orange , en gevraagd opdat zij de zaak wilden oplossen , kreeg terug een tel nummer , maar je geraakt niet binnen....

Ik zit daar één jaar aan vast , iedere maand betalen maar geen service , heb ook wel een andere router gehad , maar probleem niet opgelost.

nu nog proberen om hier iemand aan te vinden die de plaatselijke taal heel goed spreekt , spans of catalaans en nogmaals hen proberen te bereiken.

Als je een redelijk bestand moet downloaden is het een probleem , en als je al uren aan het downloaden bent , word je dan plots onderbroken (door de traagheid) en kan je herbeginnen.

ja een groot probleem .Dank U de voor hulp.
mvg
Louwe
 
Heb je al eens een andere pc geprobeerd met deze verbinding om uit te sluiten dat het aan de pc ligt.
Is dit niet het geval, dan kunnen wij niet zo veel voor jou betekenen en zal orange dit op moeten lossen. Het is dan ergens een hardware of kabelprobleem voordat de aansluiting bij jou is huis binnenkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan