Status
Niet open voor verdere reacties.
IK heb van UPC 120 mbps internet. Als ik de speedtest doe kom ik tussen de 30 en 40 mbps. Als ik de speedtest doe rechtstreeks op de router/modem aansluit dan heb ik ongeveer de 110 mbps. De router/modem heb ik aangesloten op de homeplug en mijn laptop dus ook aan de homeplug. De homeplug kan 500 mbps doorgeven. Ik gebruik kabels van 1 meter voor de aansluiting met de code 5E. Wat kan ik doen om een snellere snelheid te krijgen.
 
Ik denk dat de bottleneck de Homeplug is. Snelheden zijn altijd theoretische waarden.
Wat is de afstand die de Homeplug moet overbruggen? Deze is niet oneindig natuurlijk. Als de afstand tussen de Homeplug's erg veel is, zal de snelheid afnemen.
 
aangezien je abbo 120 mbps is en de homeplug tot 500mbps aankan denk ik dat de oorzaak eerder in je netwerkkaart moet gezocht worden ...
op zijn minst dien je gebruik te maken van een gigabit-switch en niet van een 10/100mbps netwerk kaart.
*althans heb ik dit vermoeden !
 
Gaat het hier om zulk apparaat? Sitecom LN-554 Wi-Fi Homeplug

Wat is de gemeten snelheid:
- Bekabeld op die homeplug?
- Draadloos via die homeplug?

Is die 30mbps draadloos, bedraad,...?


dan is de homeplug niet op dezelfde kanaal afgestemd als je modem/router !
en dien je dit na te gaan.

Bij WiFi mogen de kanalen niet in elkaars bereik vallen, anders heb je redelijke storingen. Enkel wanneer de afstand tussen de betreffende AP groot genoeg is (buiten bereik), mogen de kanalen hetzelfde zijn.
 
En nog iets, pimmetje3 zegt "Hooguit 10 meter"
Dit kan dus betekenen dat het dan ook hooguit 20 meter is.

Je hebt een meterkast met hoogstwaarschijnlijk meerdere zekeringen. Het ene stopkontakt kan op de ene zekering zitten en het andere stopkontakt op een andere zekering.

Wat er dus kan gebeuren is dat als je het over 10 meter hebt, dat het ene stopkontakt met homeplug 10 meter naar de zekeringkast gaat en daarna 10 meter terug naar het andere stopkontakt met homeplug. Dit is dan dus bij elkaar 20 meter.

Dan kan het volgende euvel zich ook nog voor doen.
Als de spanning in het huis binnenkomt met 3 fasen krachtstroom. Dat betekend dus tussen de 0 en de 3 fases is 220 Volt of inmiddels 230 volt er helemaal geen doorvoer meer is tussen deze fases als de stopkontakten verdeeld zijn over meerdere fases.
Maar misschien wel ergens heel ver weg in een transformatorhuisje en dan kan de afstand wel eens enkele honderden meters worden.
En daar gaat je snelheid van de Homeplug die door de fabrikant nogal hoog ingeschat werd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan