Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Het was lang geleden dat dit festival mij bezig hield, maar de Nederlandse bijdrage met een van onze beste popzangeressen Anouk moet mij geraakt hebben.
Ook de song Birds maakt een diepe indruk op mij. Het doet mij denken aan een titelsong voor een kaskraker van een film.

In iedergeval is Anouk door naar de finale en ook Belgie is door naar de finale.

Heerlijk om Anouk bezig te zien op de persconferentie. Zo ontspannen en heerlijk droog uit de hoek komen, precies zoals ze is.

Geweldige meid is het.

[video=youtube;jiHQC-YD6eI]http://www.youtube.com/watch?v=jiHQC-YD6eI[/video]
 
anouk vond ik als belg heel goed ze had eerste moeten staan.en onze eigen zanger had tweede moeten zijn.
die andere liedjes wat was da zeg kattegejank
 
Eerste, tweede, derde, enz.
Het is niet altijd de beste die wint, deze regel geldt ook bij sport.
Die met het meeste geluk wint.

Iedereen in de deelnemende landen had mee mogen stemmen via telefoon of sms.
Men mocht niet op het eigen land stemmen en wat doe je dan.
Je gaat dan stemmen op een lied dat geen concurentie is voor jouw land. Je stemt dus op het slechtste lied.
Hierdoor kan het gebeuren dat een lied hoog eindigt omdat het hierdoor veel stemmen heeft gekregen.
Dan heb je ook nog met verschillende smaken te maken. Wat de één goed vind, vind de ander niet goed.

Zo'n songfestival zou alleen beoordeeld moeten worden door een vakjury, mensen die kennis van zaken hebben.

Maar ik ben trots op Anouk dat ze een negende plaats heeft gehaald.
 
Ik vind dat ze het heel netjes heeft gedaan. Alles is beter dan een indiaan met half vergane verentooi die een vals gekrijs ter gehore brengt, niet? ;)
 
Eerste, tweede, derde, enz.
Het is niet altijd de beste die wint, deze regel geldt ook bij sport.
Die met het meeste geluk wint.

Iedereen in de deelnemende landen had mee mogen stemmen via telefoon of sms.
Men mocht niet op het eigen land stemmen en wat doe je dan.
Je gaat dan stemmen op een lied dat geen concurentie is voor jouw land. Je stemt dus op het slechtste lied.
Hierdoor kan het gebeuren dat een lied hoog eindigt omdat het hierdoor veel stemmen heeft gekregen.
Dan heb je ook nog met verschillende smaken te maken. Wat de één goed vind, vind de ander niet goed.

Zo'n songfestival zou alleen beoordeeld moeten worden door een vakjury, mensen die kennis van zaken hebben.

Maar ik ben trots op Anouk dat ze een negende plaats heeft gehaald.

@pluis.daarin moet ik je gelijk geven met een vakjury enkel.sinds die oosterse landen zoals oekraine enzo hebben wij als westerse landen geen enkel kans meer.
en dat al sinds enkele jaren die kiezen enkel voor hun buurlanden.en wij zijn zo zot omdat ook te doen voor hun.als je wat van muziek afkent dan merk je wel dat dit enkel maar gekrijs is.ik als belg zou mijn buurtlanden geen punten geven als ze het ook niet verdienen.maar nu zou ik anouk ook de volle punten geven omdat ze het verdient een mooi liedje en ze straalt warmte uit haar lied.ze zouden dit beter splitsen west en oost apart?zou dit niet beter zijn.het liedje van mijn land vond ik ook heel goed gezongen maar vond dat barisio er maar styf bijstond.maar we mogen hem niets verwijten hy is nog jong en weinig ervaring daarin.dat heeft anouk dan wel.enfin ook als het twaalfde en negende plaats we mogen fier zijn.maar nogmaals ze zouden west en oost moeten splitsen geloof me anders maken we geen enkel kans meer ondanks het mooie song;!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan