SONY Instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet niet of ik in het juiste fora ben :vraagteken:

Heb dus sinds 1 maand een Sony Vaio F13M1E maar weet niet goed hoe ik bepaalde dingen juist moet instellen namelijk : Batterijzorgfunctie de Kleurmodus en Vaio Care.

1 = Schakelt men best de batterijzorgfunctie in of niet , en zo ja moet men dan werken met de adapter steeds op stroom of niet , of moet men de batterij laten leeg gaan ?

2 = En de kleurmodus kan je die best uitschakelen of op Automatisch zetten en moet er dan een V. bij die Ballon.....?

3 = In de ASSIST of Vaio Care staat er onder : Systeemonderhoud de One Click Care het défragmenteert,kuist alles op ook je register enz.,is het aangeraden van dit te gebruiken?


Heel vriendelijk bedankt voor uw antwoord.

Denk dat Pluis dit misschien wel zal weten daar hij ook een Sony heeft
 
De batterijzorgfunctie en kleurmodus is bedoeld om energie te besparen, ik gebruik deze functies niet, omdat mijn Vaio zelden via de accu werkt. Ik gebruik deze altijd via de lader.
Deze functies zijn bedoeld om zo lamg mogelijk de laptop via de accu te kunnen gebruiken. Handig als je bijvoorbeeld in de trein een lange reis moet maken en door wilt werken op de laptop.

One click care staat bij mij ook uit. Defragmenteren doet Windows7 automatisch en het register schoonmaken is bij mij niet nodig, omdat er nooit een programma geinstalleerd en verwijderd wordt.

Ga je dagelijks programma's installeren en verwijderen, kan het regelmatig opschonen van het register wel eens handig zijn, maar dan nog hoeft zoiets ook weer niet elke week te gebeuren.
 
Ik gebruik deze altijd via de lader : kan dit dan geen kwaad , mag men die adapter + batterij steeds onder stroom laten ,

Ga je dagelijks programma's installeren en verwijderen : Neen , dagelijks wel niet maar toch soms, maar ik doe elke maand een scan met CCleaner,MBytes en Eusing en dan laat ik ook die Vaio Care eens lopen en dan vindt die One Click Care nog 't één en 't ander, alleen die schakelt dan het Windows défragmentatie programma uit en dan moet ik dat nadien weer terug instellen.


Als men die batterijzorgfunctie nu wel gebruikt moet men dan werken met de adapter steeds op stroom of niet , of moet men de batterij laten leeg gaan ?

En wat met die Kleurmodus
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan