sony vaio geen geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pip Beagle

Gast
Mijn moeder heeft een Sony Vaio met Windows 7 en heeft sinds enige tijd geen geluid meer op haar pc.
Alle mogelijke instellingen die er kunnen gedaan worden staan juist maar als je bv de geluidstest van de boxen wil doen hoor je gewoon niets. Echter wanneer ik een usb hoofdtelefoon aansluit horen we wel geluid.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
 
Weet je zeker dat de instellingen goed staan ?

Ga eens naar configuratiescherm en dan Hardware en geluiden.
Nu zie je bij Geluid staan: Audioapparaten beheren. Maak hier de juiste keuze voor de luidsprekers.
 
dit probleem krijg ik echter ook wel eens. niet alleen met een sony vaio.
ik los dit echter op door het volgende te doen.

ga naar Afspeelapparaten. (die kun je bereiken via de configuratiescherm of door op het luidsprekertje rechts onder je scherm te klikken met je rechter muis knop)
zoek voor de Luidsprekers.
klik met uw rechtermuis knop (linker muis knop voor als je linkshandig bent met de desbetreffende instellingen) en selecteer "als standaardapparaat instellen"

het kan zijn dat toen je een hoofdtelefoon aansloot op je pc/laptop dat je die meteen als standaard apparaat hebt ingesteld. en bepaalde instellingen kunnen ervoor zorgen dat je alleen via het standaard apparaat geluid kunt krijgen.

@Qtex. ik geloof dat die toetsencombinatie voor een sony vaio de "Fn+F2" is.

dit is de enige oplossing die ik op het moment kan bedenken op dit nogal bekend klinkende probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan