Status
Niet open voor verdere reacties.
Sony Xperia E5

Inleiding.
Sony , brengt iets op de markt dat het vuur aan de schenen zou moeten leggen tegen de Motorola Moto G4. Maar of ze het gaan halen gaat de tijd moeten uitwijzen natuurlijk. Ik heb Sony gehad en ik was er super tevreden van, en nu heb ik een Motorola en ik ben wel weg van de kale Android en de snelheid dat dit met zich meebrengt. Dus hebben beide merken zo hun voordelen en nadelen. Sony heeft een kleine aangename skin die niet erg vertraagd, Motorola is bijna stock Android. Op camera gebied zijn beide merken in hun versies goed, maar geen uitblinkers. Als het op snelheid aankomt zal de Motorola wel winnen. Hij heeft een hoger geklokte Qualcomm snapdragon processor en een halve GB RAM meer als de Sony Xperia E5. De Sony Xperia E5 heeft dan een lager geklokte Mediatek processor waar ik geen fan van ben net als heel veel kenners. Kijk maar eens naar de beste Smartphones, 9/10 draaien ze op een processor van Qualcomm Snapdragon. Hi Silicon Kirin van Huawei heeft ook prachtige processoren in hun lade liggen. Maar dit is enkel voor eigen huis. Dus Huawei en zuster merken kunnen daarmee uitgebracht worden. Genoeg technische praat. Wat mogen we nu gaan verwachten van deze Sony Xperia E5 waar ik dus vind dat ze enkel ballen verkeerd hebben geslagen.

Scherm.
Omdat ze zelf aangeven dat ze de strijd aangaan met de Motorola Moto G4 ga ik dus ook de vergelijken maken met dit toestel. En hier slaan ze ook de bal mis.
Over de grootte van het scherm kan je niet oordelen, je hebt mensen die liever een kleiner scherm hebben, maar over pixeldichtheid, zijn de meesten toch gelijklopend en hebben ze allen liever eentje met een zo hoog mogelijke resolutie en dit is er eentje met minder PPI als de Motorola G4 Sony 319PPI tegenover 401PPI voor de motorola.
Welk scherm is het nu juist? De Sony Xperia E5 heeft een 4,6” IPS scherm met een resolutie van 1280x720 pixels, wat een HD scherm is, totaal niet verkeerd natuurlijk , maar als je zelf zegt dat je wil gaan concurreren met de Moto G4 ben je hier de mindere.


Camera’s.
Op camera gebied lopen ze heel gelijklopend. Ik vind het enkel heel erg jammer dat ik van de Sony geen “f” waarden te pakken heb gekregen. Maar beide toestellen hebben achteraan een 13MP camera met een autofocus. Echter heeft de Motorola wel een Dual LED Flits in dual tonen, terwijl deze Xperia E5 een gewone LED flits heeft, niets mis mee, maar scoort hier terug een stapje minder goed als waarmee ze zichzelf willen gaan concurreren. Verder krijgt deze Sony Geo tagging mee , gezichts herkenning, panorama en HDR mee, hier heeft de Motorola ook weer een extraatje in de weegschaal omdat hun HDR automatisch is.
De front camera is bij beide toestellen een 5MP camera en terug heeft Motorola een extra troef in handen met de automatische HDR die ze daarbij mee bieden als optie in de frontcamera.

Chipset.
Deze Sony Xperia E5 komt met een Mediatex MT6735 processor gecofigureerd in Quad core en geklokt op 1,3 GHz Cortex A53 met een Mali T720 MP2. Verder krijgt hij 1,5GB RAM mee aan boord en 16GB intern geheugen dat uitbreidbaar is door middel van een micro SD kaartje tot 64GB.
Uit de doos draait dit toestel wel meteen op Android 6.0.
Nog iets waar de Motorola sterker in is als de Sony, dat is dat het SD kaartje daar wel tot 128GB kan gaan in plaats van hier bij de Sony maar tot 64GB. De Motorola zegt NU al dat ze een update naar Android N zullen doen, wat bij deze Sony nog lang niet zeker is.

Batterij.
Een niet verwijderbare Li-Ion Batterij, maar we weten nog niet hoe krachtig deze uit de hoek zal komen.

Specificaties.

Sony Xperia E5

Tot besluit mogen we vaststellen dat de Motorola Moto G4 hier de betere is, maar misschien komt de Sony Xperia E5 met een super mooi prijskaartje aandraven, waardoor er veel mensen over stag zullen gaan omwille van de prijs. Maar als de toestellen qua prijs ook nog eens aan elkaar gewaagd zullen zijn, zou je eigenlijk heel eigenwijs moeten zijn of helemaal niet naar de specs moeten kijken als je een Sony Xperia E5 koopt als je een Motorola G4 kan krijgen voor hetzelfde geld.
 
De Sony Xperia E5 komt vanaf Juli op de markt in de Benelux en krijgt een prijskaartje van 199€ opgespeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan