Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
De filter die normaal aanwezig is in Windows Live Mail werkt volgens mij totaal niet, want per dag zitten er wel een paar 100 in mijn postvak in. Hoe dit komt, weet ik niet.
Op het tabblad "beveiligingsopties" heb ik bij "opties" "hoog" aangestipt en de twee onderste aangevinkt en toch komen alle spamberichten terrecht in postvak in. Ik zou die volledig willen verwijderd hebben.
Wat zou de aanleiding zijn van die vele spam? Op mijn Gmail heb ik amper 1 per dag.
Beleefde groeten.
 
helaas moeten we toegeven dat de beveiligingsprogs van MS nogal te wensen overlaten. maar als je een ander AV draait (mag freeware zijn) heeft dat meestal een plugin voor outlook express/windows live. kijk dat na...
 
ndien ik een ander email adres nam, zou dan die spam ook weg blijven?

Meestal wel ja. Bij ons in Nederland, kun je bij de meeste ISP's een alias aanmaken, daardoor krijg je dus een nieuw emailadres erbij.
Als je dit emailadres gaat gebruiken is deze dus nieuw en hierop zal je geen spam ontvangen, totdat dit adres natuurlijk ook bekend is geworden bij de spammers. Zoiets gebeurd niet zomaar, dit doe je meestal zelf met aanmelden en registreren op vreemde sites met jouw emailadres.

Je kunt ook een hotmail of gmail account nemen en dit gaan gebruiken. Verder zijn er nog vele webmail diensten.
 
ook in België heb je de mogelijkheid aliassen te maken. bij een standaard/matig internetabo krijg je meestal 3 tot 5 mailboxen ter beschikking waarin je telkens 5 aliassen kan maken. op een basisabo kan je dus minimaal 15 emailadressen maken.
 
1 belangrijk iets vergat ik nog te melden.

Zorg dat als je misschien een website of misschien wel meerdere websites hebt, jouw emailadres hier niet op vermeld wordt.
Ook spammers beschikken over spiders die alle websites doorlopen op zoek naar emailadressen.
Dit is zelfs handel waar veel geld in te verdienen valt.
Als je een website hebt en je wilt bereikbaar zijn, maak dan een formulier of scherm jouw emailadres af via een afbeelding.
Hiervoor zijn verschillende codes beschikbaar in diverse programmeertalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De filter die normaal aanwezig is in Windows Live Mail werkt volgens mij totaal niet, want per dag zitten er wel een paar 100 in mijn postvak in. Hoe dit komt, weet ik niet.
Op het tabblad "beveiligingsopties" heb ik bij "opties" "hoog" aangestipt en de twee onderste aangevinkt en toch komen alle spamberichten terrecht in postvak in. Ik zou die volledig willen verwijderd hebben.
Wat zou de aanleiding zijn van die vele spam? Op mijn Gmail heb ik amper 1 per dag.
Beleefde groeten.

<< Uzelf beschermen tegen ongewenste e-mail
Krachtige beveiligingsfuncties zoals Sender ID beschermen u tegen ongewenste berichten, virussen en frauduleuze phishing-berichten. Sender ID en virusbeveiliging zijn alleen beschikbaar voor MSN-, MSN Hotmail- en Windows Live Hotmail-accounts. Sender ID en virusbeveiliging zijn momenteel nog niet beschikbaar voor POP3- en IMAP-berichten. >>

Misschien daarom...
 
Het raarste is dat ik geen webpagina heb en dat die spam zomaar in een paar dagen zeer groot is geworden.
Ik heb nu naar "mijn telenet" geweest en daar opdracht gegeven aan mijn spamfilter om die berichten meteen te verwijderen. Nu heb ik niets meer van spam berichten.

1 belangrijk iets vergat ik nog te melden.

Zorg dat als je misschien een website of misschien wel meerdere websites hebt, jouw emailadres hier niet op vermeld wordt.
Ook spammers beschikken over spiders die alle websites doorlopen op zoek naar emailadressen.
Dit is zelfs handel waar veel geld in te verdienen valt.
Als je een website hebt en je wilt bereikbaar zijn, maak dan een formulier of scherm jouw emailadres af via een afbeelding.
Hiervoor zijn verschillende codes beschikbaar in diverse programmeertalen.
 
ook in België heb je de mogelijkheid aliassen te maken. bij een standaard/matig internetabo krijg je meestal 3 tot 5 mailboxen ter beschikking waarin je telkens 5 aliassen kan maken. op een basisabo kan je dus minimaal 15 emailadressen maken.

Ik heb eens mijn spamfilter van Telenet de opdracht gegeven om onmiddelijk de spam mails te verwijderen. Nu ontvang ik geen spam meer.
Om een ander adres aan te maken moet ik dan wel ook alle personen verrwittigen en nieuwsbrieven, en ..... ervan op de hoogte brengen-m-
 
Ik heb eens mijn spamfilter van Telenet de opdracht gegeven om onmiddelijk de spam mails te verwijderen. Nu ontvang ik geen spam meer.
Om een ander adres aan te maken moet ik dan wel ook alle personen verrwittigen en nieuwsbrieven, en ..... ervan op de hoogte brengen-m-

dat hoeft niet per sé waar te zijn. je kan bijvoorbeeld met Easy Email Redirect je mails automatisch laten forwarden naar dat nieuwe adres zonder enige wijzigingen aan de body van de mail :p
 
Je kan ook doen gelijk ik gedaan heb en dat is spamfighter instaleren , heel goed , heel gemakkelijk en freeware. SPAMfighter 6.6.25 - Freeware - Pctuts Helpforum
Hier kan het downloaden . Ik werk er al dik 2 jaar mee of nog langer , was het eens beu en had toen een andere gekozen , maar al snel kwam ik tot de conclusie dat spamfighter gewoonweg de beste is .
Ik zie dat we bijna buren zijn; ik ben van Kortrijk.
Ik beloof me echt van die filter hoor; ik zou geen andere willen, maar spijtig genoeg is hij nog niet geschikt voor de Windows 7;!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan