Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bent voorzichtig met geld en toch doet men je steeds twijfelen. Een soort van 'mens erger je niet'.
Soms heb je geen spatie-toets of het hoeft niet .Weet dat niet ! En in deze tijd van pushen en te lang treuzelen faal je.
Veel goesting heb je dan niet meer om met die prullen te werken en steeds is het weer wat nieuwer,exotischer(zogezegd modern).
Ik hoor het wel.
 
ik begrijp hier niet wat er bedoeld word ... verklaar je nader !
 
't Staat op de overschrijvingennr/mededelingen/datum/enz, die spaties of in vakjes met 1 leeg ertussen. En bij typen .......gaat dat niet. Ge kunt toch zeggen 'foert' want dan stopt het.
Ik heb al zwaar gebouwde gasten gezien en die wilden zo'n kaske stukslaan en maar rondkijken of er hulp was(in een lange wachrij).
 
je bedoeld dus bij het invullen van een overschrijvingsformulier via de betaalautomaten ...
enkel indien jij kiest voor een vrije mededeling kun je een spatie geven ..
indien jij kiest om een Belgische overschrijving te doen met een eigen mededeling of referentie ...dan dien je deze vervolgens per vakje in te vullen .. automatisch zal de indeling van deze mededeling of referentie herkent worden in het systeem en zal deze opgesplitst worden in een reeks van 3 cijfers , 4 cijfers , en 5 cijfers... +++xxx/xxxx/xxxxx+++
 
Men zou onderaan kunnen vermelden ;spatie-,hoofdletter-gevoelig, straat volledig schrijven of schrappen wat niet past . Zo deed men dat vroeger.
Nu is dat van 'zoals je reeds weet'.
En wat nog gemakkelijker was de overschrijving in de bus droppen.
 
de overschrijving in een bus droppen is er nog steeds ...
deze bus hangt meestal in het kantoor zelf ...deze vind je dus niet bij de automaten !
 
Denk niet dat dit een discussie is die hier moet gevoerd worden. Klachten over bankzaken kan je best bij Uw bank zelf bespreken. Wij kunnen hier geen oplossing aanreiken voor hetgeen je aanbrengt.
 
het is hier in het praattutje gestart en zolang er geen persoonlijke info meegedeeld word kan men hier wel verder over praten ( klagen ) maar effectieve hulp kan hier niet aangebracht worden daarvoor dient men zich inderdaad tot bij het personeel van de betreffende bank te wenden .

*het is wel zo dat in de meeste bankfilialen een automatisering heeft plaats gevonden ...
*voor de middag kan men nog terecht bij een bediende maar na de middag enkel nog op afspraak !
 
+++xxx/xxxx/xxxxx+++ Noemt men een gestructureerde mededeling die aangemaakt word door de begunstigde , aan wie jij het geld moet overmaken . Deze mededeling is gekoppeld aan een type betaling (be. energiefactuur, verzekeringsfactuur enz.....) .
Of je nu een overschrijving uitvoert via een bankautomaat of via PC banking krijg je een mededeling te zien om de gestructureerde code in te vullen . En als men daar staat te vloeken zou het wel eens kunnen omdat er een fout werd ingevoerd in de gestructureerde code of in het rekeningnummer , want die is gekoppeld aan het rekeningnummer van de begunstigde. Staat er een fout in het rekeningnummer of in de gestructureerde code krijg je te lezen dat de betaling niet kan uitgevoerd worden wegens een fout in het rekeningnummer of fout in de gestructureerde mededeling.
Als er op het overschrijvingsforumulier te lezen staat bijv. : faktuur december 2015/28 dan is er sprake van een vrije mededeling . Bij een vrije mededeling kun je dan het risico lopen dat je een fout maakt in het rekeningnummer en dus betaald aan een verkeerde begunstigde .
 
In 't vervolg laat ik dat vak leeg. Maar in die nummers die je moet invullen zitten dikwijls spaties. Het zij zo, het blijft onnozel.
En als laatste heb je het bedrag nog zonder komma dat je moet intypen, ze mochten wel eens een komma plaatsen of is dat weer een gevecht met het punt van UK en US?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan