Status
Niet open voor verdere reacties.

a.louwinger

Steunend lid
Vip Lid
Net zoals in Windows Live Mail en Word is het mogelijk om in Gmail bij de spellingscontrole woorden toe te voegen aan de woordenlijst.
In WLM en Word kan je die woordenlijst openen en evt. woorden verwijderen/toevoegen
Hoe kan ik de woordenlijst in Gmail openen?
Bij voorbaat dank voor het antwoord

André
 
Inmiddels weet ik hoe je de woordenlijst kunt aanpassen. Dat kan niet in Gmail, maar m.b.v. het register.

Woorden verwijderen uit de woordenlijst van Gmail

Als je Internet Explorer gebruikt, dan heb je vermoedelijk woorden toegevoegd aan de spellingfunctie van Internet Explorer. Zelf toegevoegde woorden worden daar opgeslagen in het bestand default.dic. Dat bestand kan je op volgende manier openen:

- druk gelijktijdig op de Windows logo-toets en de letter R
- tik in het invulvak het volgende in: %appdata%\Microsoft\Spelling (je mag dit
natuurlijk ook kopiëren en plakken...)
- dubbelklik op de map met de gewenste taalcode (meestal nl-NL of nl-BE)
- open het bestand "default.dic" met behulp van het kladblok
- In dit bestand kun je nu je zelf toegevoegde woorden verwijderen of
corrigeren.
 
allemaal goed en wel maar wat als de " default.dic " hellemaal geen woorden bevat ..
dus niet bij "nl-NL" en niet bij" nl-BE" als ook niet bij "en-US"
hier zijn ze althans leeg !
ik gebruik dus de IE11
 
Ik gebruik ook IE 11. Heb met nog 3 collega's de proef op de som genomen en bij allen is het gelukt. Je ziet een Kladblok document met de woorden die je in de woordenlijst hebt geplaatst. Het is alleen zo, dat als je woorden hebt verwijderd dat er "gaten" ontstaan in de lijst. Dit is op te lossen met Delete/Backspace.
Ik neem aan dat je in het verleden wél woorden in de woordenlijst hebt geplaatst. De woorden staan in volgorde van plaatsen en niet in alfabetische volgorde, tenzij je dat achteraf handmatig doet.
 
ik wil je best geloven daar is geen twijfel aan maar hier zijn ze helemaal leeg ..
ik heb nooit eerder de behoefte gehad om deze " woordenlijst " aan te passen of er woorden aan toe te voegen !
 
Als je nooit woorden aan de woordenlijst hebt toegevoegd om van die lastige "kronkellijntjes" af te zijn , dan kan je uiteraard ook niets wijzigen in de lijst. Ik vind het hinderlijk om iedere keer de kronkellijntjes van de spellingcontrole te zien terwijl ik weet dat de woorden goed gespeld zijn, bijv. voor- en achternamen, straatnamen, woonplaatsen, maar ook de woorden taakbalk en sneltoets die spellingcontrole als foutief aangeven.

Mvg

André
 
Bij mij zelfs geen .dic bestand aanwezig.

gmail.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan