Status
Niet open voor verdere reacties.

NonkeLuc

Steunend lid
Vip Lid
Als men een woord verkeerd typt in Word wordt dat meteen aangeduid, wat heel handig is. Het kan dan met de rechtermuisknop verbeterd worden.
Kan dat ook in Excel?
Indien ja, hoe kan men dat instellen?
 
Ik gebruik meestal de F7 toets om alles op spelling te controleren.
Een autospellingscontrole zoals in Word is voor zover mij bekend niet mogelijk in Excel.
 
Er is wel een autocorrectie, maar de mogelijkheden zijn hiervan beperkt.

Het ligt er aan welke Office versie u heeft. Bij de laatste versies vind je dat bij Bestand / Opties / Controle en daar staat dan Autocorrectie Opties.
Hier met Office 2016 is zelf een woordenlijst te maken waarop gecorrigeerd kan worden maar dat zal pas gebeuren nadat je de F7 toets hebt gebruikt.
 
Bedankt voor de informatie.
Het was eigenlijk een idee voor iets dat ik wou maken met anagrammen (zie bijlage).
Als het gevonden anagram geen Nederlands woord is dan die automatisch verwijderen.

Misschien bestaat er wel al iets maar mijn zoektocht heeft nog niets opgeleverd.
In een verdere fase had ik gedacht dat het ook voor scrabble zou kunnen werken.
Maar misschien blijft het bij dagdromen en kan ik mij verhelpen met de app 'Woordvinder'.
Alvast toch bedankt voor de reactie.
 

Bijlagen

  • ANAGRAM LDR 2.xlsm
    53.7 KB · Weergaven: 29
Met een bepaalde functie in VBA is denk ik wel iets te maken als het om bepaalde woorden gaat. Nooit nodig gehad, dus zou daar even in moeten duiken of dit mogelijk is.

Moet je echt alle woorden uit een bepaalde taal gaan verwijderen is dat ondoenlijk en krijg je een lang script dat het bestand waarschijnlijk doet vastlopen.
 
Ik heb eens wat zitten freubelen met wat functies, maar ik denk niet dat ik de tijd heb om zoiets voor een gehele scrabble sheet te maken.

Dit is een soort van anagram.
In de cel G5 kun je een woord invullen en daarna druk je op de blauwe button waarachter een macro zit.
Daarna komt er een messagebox met de verschillende lettercombinaties van het woord dat in cel G5 staat.
Dit is niet taalgevoelig.

Probeer maar eens, misschien heb je er iets aan in uw programmeerwerk met excel.
Ik moet ook bekennen dat ik totaal geen verstand van Scrabble heb en maar een beetje gok wat de bedoeling is.
 

Bijlagen

  • Voor Nonkeluc.xlsm
    17.7 KB · Weergaven: 25
Inderdaad iets om op verder te bouwen, bedankt.
Heb trouwens zopas ontdekt dat het Scrabble programma van Dustin Ormond met Nederlandse woorden werkt (y)
Ook iets om verder uit te pluizen.
 
Prachtig stuk programmeerwerk is hier gemaakt,
jammer dat men om het even welk woord kan vormen.

Het zal moeilijk worden om iets te maken waarmee men alle woorden vind in een basiswoord:
vb. venster. hierin zit: vent - ster - rest - set - ree - eens - steen - enz.
 
Ja sorry, ik heb niets met spellen. Ook niet met scrabble. Ik heb er gewoonweg geen geduld voor.

Ik had het bestandje voor u gevonden en dus hier geplaatst.

Mijn laatste spelletje ooit was Packman nog onder Dos, maar ook dat verveelde me.

Excel is wel een grote hobby van mij en als ik begrijp wat iemand wil, verdiep ik me er soms wel eens in om iets te maken.
 
Ik heb iets eenvoudigs gemaakt, namelijk voor 2 spelers;
de eerste geeft een woord in, de computer maakt er een anagram van en de tweede speler moet dit woord raden.
 

Bijlagen

  • Anagram Luc.xls
    40.5 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan