Spotify - Beste wijze om de muziek van de PC naar de HiFi-installatie te krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste,
Ik heb zowat alles met alles al verbonden: Zo kan ik internetten op mijn Samsung TV en teksten ingeven met een mini-toetsenbord. Niet alleen puur internet maar ook véle Apps die toelaten om spellen te spelen, documentaires te zien in 3D, films bekijken en zoveel meer. Zie de download bij PCTuts' handleidingen: »Handleiding Digitale Televisie«.
Nu heb ik de lang verwachte Spotify! Fan-tas-tisch!
Het is mogelijk met een zender/ontvanger de muziek analoog naar de andere kamer te krijgen, maar wat is de digitale oplossing? M.a.w. wat is de PC-oplossing om muziek te streamen, zoals men zegt?Kan iemand hierover eens nadenken?

Merci op voorhand.
WW
 
Ik hoop dt ik jouw vraag goed begrijp ?

Maar als je alle muziek op een server of een NAS zet, kun je op alle apparaten met een netwerkaansluiting deze muziek afspelen.
Je kunt kiezen om alles bedraad of draadloos te doen. Er bestaan ook draadloze NAS servers.
Je kunt dus ook een media Player met netwerkaansluiting aansluiten en hiermee de muziek af spelen. Of met de laptop in de tuin via een draadloze verbinding.
 
Merci P/C voor je reactie,
Mijn Pc is stand alone. Geen thuisnetwerk. Ik heb bij Saturn een NAS met 2 TB RAID gezien voor een redelijke prijs. Maar alleen om Spotify op mijn Hifi te krijgen, (rechtstreeks van het internet, niets te kopiëren) lijkt me dat 'overkill'. Niet soms?
Indien een andere mogelijkheid, laat het me a.j.b. weten.
MvG |||| WW
 
Laatst bewerkt:
dat zou inderdaad wat overkill zijn. maar misschien zijn er wel simpelere en goedkopere oplossingen te bedenken om een kamertje verder te geraken. Hmmmmm *wrijft aan kin* ...

[edit]een beetje creatief blijven hé heren... :p [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nachtwerker,
Ik wil gewoon de muziek van Spotify of Grooveshark naar mijn hifi krijgen. Gaat dat met WiFi of moet ik daarvoor een analoge zender/ontvanger gebruiken? Dat kan toch niet er moet toch een digitale oplossing bestaan?
Opgenomen muziek gaat wel met WiFi. Maar, dit is internet muziek/radio als je wil.

Mvg|||WW
 
Laatst bewerkt:
Nachtwerker,
Ik wil gewoon de muziek van Spotify of Grooveshark naar mijn hifi krijgen. Gaat dat met WiFi of moet ik daarvoor een analoge zender/ontvanger gebruiken? Dat kan toch niet er moet toch een digitale oplossing bestaan?
Opgenomen muziek gaat wel met WiFi. Maar, dit is internet muziek/radio als je wil.

Mvg|||WW

bijvoorbeeld met een klein mengpaneeltje of voorversterker je pc op een kanaal zetten en door de speakers afspelen. zo doe ik het toch; maar da's dan wel bekabeld natuurlijk.
 
A/T,
Kabels is uitgesloten. De pc is te ver van de living. Ook krijg ik dan (nog meer) last met mijn vrouw. Mijn super B&O Penta-spaekers zijn al verkocht op tweedehands.be om een 'onzichtbare' Bose te kunnen kopen. Ik wil een line-uitgang bij de Hifi en de muziek met Wifi wegsturen. Gaat dat niet?
Mvg || WW
 
Merci Pluis / C.,
Dat zal het zijn. Tijdens mijn zoektocht vandaag in MediaMart ong. het zelfde gezien met een ingebouwde Internet radio. Het was zeker niet groter en gebuikte WiFi. Ik ben zo dom geweest de naam niet te noteren om verder de specs op te zoeken op het internet, want de 'technieker' daar kletste maar een beetje uit zijn nek. Zo ben ik toch op de goede weg gebracht.
MvG |||| WW
 
Merci Pluis / C.,
Dat zal het zijn. Tijdens mijn zoektocht vandaag in MediaMart ong. het zelfde gezien met een ingebouwde Internet radio. Het was zeker niet groter en gebuikte WiFi. Ik ben zo dom geweest de naam niet te noteren om verder de specs op te zoeken op het internet, want de 'technieker' daar kletste maar een beetje uit zijn nek. Zo ben ik toch op de goede weg gebracht.
MvG |||| WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan