Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Eindelijk dan toch eens de moeite gedaan om een SSD aan te schaffen van 240 Gb van Kingston.
Maar hoe zit het met Windows 7, herkent die deze automatisch? En vroeger kon je in MS DOS het PATH ingeven waar je temporary bestanden heen moesten.
Hoe doe je dit met Win 7?
En installeer ik nu mijn applicaties op de SSD of op een andere gewone tweede drive (2Tb Baracuda) ?
En schakelt Windows automatisch de defragmenteer functie uit?

Hopelijk kan ik hem morgen inbouwen en zo de bottleneck van de computer oplossen :D

Bedankt en groetjes
Gunther
 
In de tijd van Win7 heb ik gewisseld naar een SSD. De gekloonde software heb ik er op gezet en alles verloopt nu zoals voorheen. Op de SSD staat Windows (ondertussen 8.1), alle programma's (±110) en mijn mail. Al de rest staat op de HDD (van 2TB). Dus ongeveer het zelfde als bij u. Op de D heb ik eerste een mapje aangemaakt met de gebruiker (mijn naam) en vier mappen Afbeeldingen, Documenten, Muziek en Videos. Daarna via Eigenschappen en Locatie de dezelfde mappen vanuit C verplaast naar D.
Omwille van de snelheid hoort het zo. Alle software op C (de SSD) en de rest op D (deHDD). Sindsdien draait mijn Pc'tje als een zonnetje. Ook dit nog: de RAM van 2 naar 4 B uitgebreid.
Voilà. De defragmentatie schakelt Windows automatisch uit. Dat was het dan.
Mvg | WW
 
Deze workshop is een zeer goed bron van informatie. Wat er niet vermeld wordt is op de HDD nog een laatste keer te defragmenteren. Baat het niet, het schaadt niet. Als je configureert zoals vermeld (met alléén de software op C) is het perfect om regelmatig een systeemkopie te maken (ong. 45 GB) en deze te gebruiken als er ooit eens iets verkeerd afloopt.
Wij zijn benieuwd om van je te horen hoe het verlopen is.
Mvg | WW

PS: Benchmark (test speed, etc): http://www.alex-is.de/progs/AS SSD Benchmark.zip
 
Laatst bewerkt:
God, met het lezen van die tips en andere op het net, ben ik tot een constatatie gekomen.
Enkele maanden geleden heb ik enorm veel problemen gehad met een MSI moederbord, ik dacht dat ik de southbridge chip opgeblazen had.
Omdat de controllers van mijn HD's kuren hadden, nu lees ik over de AHCI configuratie van HD's en valt mijn euro.
Ik gebruikte dat moederbord in een case van corsair met swapable disk bays. En inderdaad de problemen waren begonnen met een firmware update van dat moederbord.
Blijkbaar had de bios zich ingesteld als enhanced IDE, omdat ik ook ineens een cleane windows er op gezet had.
Nu ben ik blij dat die pc met dat moederbord er nog staat en ga ik die terug assembleren en oçok ineens voorzien van een SSD opstart drive.
in AHCI deze keer, sommige problemen liggen blijkbaar op een klein plaatsje en ik ben blij dat ik het mobo og niet weg gegooid heb.
In het vervolg toch maar beter opletten met firmware updates.
 
Veel commentaar op wat je schrijft laat ik aan andere helpers over. Eén vraagje heb ik wel: heb je de AS SSD Benchmark laten lopen? Hieruit kan je misschien wat afleiden die nuttig kan zijn?. Google maar eens op deze download.
Met vriendelijke groet?
WW
 
Het MSI mobo verhaal is van een andere computer :) maar als ik de nieuwe ssd in deze Asus pc ga bouwen zal ik zeker enkele benchmarks laten lopen, want ga ineens een nieuwe GPU bestellen ook. en dna kan ik weer enkele jaren verder met deze. De MSI computer zal iets voor volgende maand worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan