ssd installeren word ssd niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Het clonen ging fijn met Data Migration. Vervolgens SSD op sata port 1 er in geprikt en alles startte meteen op.

dit ook uitgevoerd
Code:
*noteer ook dat je nadien de 100Mb opstart partitie dient te hernoemen ook krijgt deze een stations letter toegewezen ...via schijf beheer dien je deze letter te verwijderen ..
ook dien je deze 100Mb die nu data genoemd word te hernoemen naar " door het systeem gereserveerd " ( zonder haakjes )

Nu start ik windows 8.1 op en als windows geladen is krijg ik deze fout melding



28-11-2014 7-14-55.jpg
 
Laatst bewerkt:
zit de Sata kabel er wel te goei in ...
zelf eens meegemaakt dat het klipje te los zat , na deze wat open geplooid te hebben maakte deze dus wel contact. ( ook al kon er gestart worden vanaf de SSD )*wellicht dat de Sata kabel ook iets door hangt bij u !

*toen jij de Magican opstarte kreeg je toen geen mogelijkheid om deze te updaten ! " nieuwe firmware update !
 
Besturingssysteem
Windows 8.1 Pro met Media Center 64-bit
Processor
AMD Athlon II X4 630 41 °C
Propus 45nm Technologie
RAM
7,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Moederbord
Acer RS780HVF (AM2) 39 °C
Grafisch
X223HQ (1920x1080@60Hz)
E2242 (1920x1080@60Hz)
ATI video (Acer Incorporated [ALI])
ATI Radeon HD 4600 Series (Microsoft Corporation - WDDM v1.1) (Sapphire/PCPartner)
CrossFire uitgeschakeld
Opslag
110GB Samsung SSD 840 EVO 120G SCSI Disk Device (RAID)
Optische schijven
DTSOFT Virtual CdRom Device
ATAPI DVD A DH16AASH SCSI CdRom Device
Geluid
High Definition Audio-apparaat
Besturingssysteem
Windows 8.1 Pro met Media Center 64-bit
Computertype: Desktop
Installatiedatum: 9/04/2014 21:09:37
 
BIOS SATA instellingen op AHCI zetten... maar kan invloed hebben op de rest van je boot, omdat die mogelijk op standaard SATA/IDE staat.

AHCI mode is required for Samsung’s SSDs to demonstrate their superior power consumption. This is because, without AHCI, the SSD cannot communicate with the host system to take advantage of advanced power management features like Host-Initiated Power Management (HIPM) and Device-Initiated Power Management (DIPM).
 
Ik heb een schijf van Sandisk, gaat die "Data Migration" soft daar ook voor? Zo ja, waar is die te halen? Google help weinig als het op de soft aankomt.
 
Ik heb een schijf van Sandisk, gaat die "Data Migration" soft daar ook voor? Zo ja, waar is die te halen? Google help weinig als het op de soft aankomt.

nee Mik deze kun je niet gebruiken ....
jij kunt gebruik maken van Reflect free of van de Acronis true image > untilities > schijf klonen of van de Aomei partition assistant >migrate OS to SSD or HDD er zijn meerdere tools die dit kunnen verwezenlijken ook Paragon heeft dit ter beschikkig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan