Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vorige week een SSD i.p.v. de HD geplaatst, doch ik vind dat deze héél traag is.
Ik heb gekozen voor een SSD omdat iedereen zegt dat die veel vlotter werken.
Dus om alle problemen trachten te vermijden heb ik er Windows 7 proper geïnstalleerd, samen met de software die ik gewoonlijk bezig.
De ontgoocheling was groot dat deze nu nog trager reageert dan op mijn gewone HD.
Voornamelijk de toegang tot internet is een marteling.
Kan er me iemand uit de nood helpen?

Noot: Mijn PC is wel 10 jaar oud en werkt nog met een Pentium 4.
 
hoe heb jij de Windows voorzien op de SSD !
was de SSD een niet toegewezen ruimte voordat je met de propere installatie begon !
open schijfbeheer eens en plaats daarvan een afbeelding !
 
@Pieter. Heb jij je vooraf niet geinformeerd voor je een SSD kocht voor een 10j. oude PC ? Ik heb ooit een SSD gekocht voor mijn PC met Vista en Core2Duo, dus recenter dan je Pentium. Het ging wel sneller, maar blijft het probleem van het RAM geheugen dat max. 3GB kon zijn. Hoeveel RAM heb jij ? Ik heb een klein vermoeden dat dat een struikelblok is. Ik was ook niet tevreden over die prestaties bij mij met slechts 3GB.
 
Ik heb de SSD geformatteerd met behulp van de W7 DVD, zoals het hoort.

Moederbord: Gigabyte 8I915P
RAM: 2GB DDR
Grafische kaart: Radeon x1600
Bios: Award
CPU: Intel Pentium 4 Prescott 3GHz
SSD: Samsung 850 EVO

Hebben jullie aan deze info voldoende?

was de SSD een niet toegewezen ruimte voordat je met de propere installatie begon? Deze vraag begrijp ik niet, sorry.
 

Bijlagen

  • Schijf.PNG
    Schijf.PNG
    22.7 KB · Weergaven: 133
De SSD formatteren is goed genoeg.

Mijn besluit en de rest doet er hier in feite weinig toe (want het geheel werkt maar volgens U te traag), is dat U gewoonweg over te weinig RAM geheugen beschikt en U kan dat wel uitbreiden door het zgn. virtueel geheugen (een stukje van de HD dat dan als RAM geheugen moet dienen indien het oorspronkelijke fysieke Ram geheugen niet voldoende is). Zoals gezegd had ik zelfs ook ooit 3GB RAM geheugen en ook met een SSD Samsung 8** EVO en ja, de snelheid was ook niet denderend. Ik had dan dus nog wel 3GB Ram en de kloksnelheid van mijn processor lag ook hoger nl. Intel Core2Duo 2.1

Het is altijd wel de zwakste schakel in de opstelling die de uiteindelijke snelheid gaat bepalen.

Om een klein beetje resources te besparen zou u ook het indexeren kunnen afzetten.
 
open schijfbeheer en plaats daarvan eens een afbeelding ..

wat ik bedoel met was eerder de SSD een niet toegewezen ruimte !
wilt gewoon zeggen dat je dus de SSD niet dient te formateren om vervolgens een schijfindeling aan te maken !
de SSD werkt het vlotst als tijdens de installatie de installatie zelf de nodige indeling aan maakt dus daarom dien je SSD een niet toegewezen ruimte te zijn waarop je een verse installatie uitvoert..

Ashampoo_Snap_2015.11.04_18h10m43s_001_.jpg
 
Ik heb een prentje gemaakt i.v.m. het gebruikte geheugen en eentje van het shijfbeheer.
Ik vermoed dat er wel degelijk voldoende geheugen in zit.
En dat met het schijfbeheer laat ik even aan jullie over?
 

Bijlagen

  • Geheugen.PNG
    Geheugen.PNG
    5.6 KB · Weergaven: 131
  • Schijfbeheer.PNG
    Schijfbeheer.PNG
    13.6 KB · Weergaven: 113
Het Gigabyte 8I915P moederbord heeft maar een SATA-150 interface en dat is uit mijn hoofd 1.5 Gb/s Daar mag je geen wonderen van verwachten.
De Samsung EVO SSD heeft een SATA 6 Gb/s Interface

DE snelheid van het moederbord is hier de bottelneck.
 
Wat kan ik hieraan verhelpen?
De tijd om hier in het forum te geraken kost me 1,5 minuut wachten, zou dat aan het moederbord liggen?
Alvorens ik de SSd heb aangeschaft heb ik even via Speccy gekeken naar de SATA enz..., deze gaf een getal van 200.
Ik dacht dat dit voldoende was om met een SSD te communiceren?

Nu heb ik het nog eens bekeken met Speccy.
Aangaande Sata, hier zie ik alleen een vermelding i.v.m. de SSD en HD.
De Samsung heeft een "Sata |||" en mijn gewone HD heeft "Sata ||".
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik in #1 beschreef: Dus om alle problemen trachten te vermijden heb ik er Windows 7 proper geïnstalleerd, samen met de software die ik gewoonlijk bezig.
Ik veronderstel dat alle drivers van het moederbord zijn geïnstalleerd. Deze had ik met "Double Driver" terug gezet.
Trouwens op de link die je voorstelt vind ik nergens een koppeling van Windows 7 hoor.
Dit moederbord stamt nog uit de XP-periode.
 
Trouwens op de link die je voorstelt vind ik nergens een koppeling van Windows 7 hoor.
Dit moederbord stamt nog uit de XP-periode.

dan dien je voor de Vista drivers te gaan ( neem de juiste bit versie ).

*ook ik had eerder hier nog een 14 jaar oude systeem dat werd aangeleverd met XP en daar staat nu de Windows 10 pro op ...
destijds heeft er de Windows 7 pro opgestaan en deze werd voorzien van de Vista drivers ..
omdat dus voor dit moederbord na vista geen drivers meer werden uitgebracht !
echter heb ik de vista destijds vervangen door de Win7 pro en deze werd wederom vervangen door de Win 8 - 8.1 en door de Win 10 (dit systeem is nu mijn reserve systeem geworden !)
 
Inderdaad, er bestaan voor dit mb geen Windows 7 drivers. Zoals qtex zegt met Vista drivers proberen. Zeker de chipset drivers zijn erg belangrijk. Even op alles klikken in de link die ik gaf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan