Status
Niet open voor verdere reacties.
weet er iemand hoe ik kan bepalen wat de afstand is in km op stafkaarten.
een tijdje geleden heeft het hier op het forum gestaan maar ik vind het niet terug.

grtjes



Oplossing staat in post 2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier vind je schaalverdelingen voor plannen en voor kaarten ;)
Je kan ook bij A.S. Adventure een wieltje kopen met schaalverdelingen op waar je met dat wieltje op de desbetreffende kaart rolt en zo direct de afstand kan aflezen ( dit is niet zo duur ) .
http://www.asadventure.com/index.cf...d_web_group_level1/11/id_web_group_level2/330
P.S.: dit is gemaakt in Open Office
paperclip.png
Bijgevoegde bestanden
 
Laatst bewerkt:
weet er iemand hoe ik kan bepalen wat de afstand is in km op stafkaarten.
een tijdje geleden heeft het hier op het forum gestaan maar ik vind het niet terug.

grtjes

Misschien vermelden wat de bedoeling is. Wie weet, is er geen andere/makkelijker manier om Uw probleem te verhelpen. Vb. Wil je de afstand kennen van Brussel naar Parijs of van Brussel naar Moskou? Is het de bedoeling een wandel of fietstocht te organiseren en zo uit te rekenen?
 
Met stafkaarten van Brussel naar Moskou zou ik toch niet aanraden hoor , ik denk dat het enkel voor een fietstocht of een tocht met de jeugdbeweging of een andere beweging zal zijn
 
Met stafkaarten van Brussel naar Moskou zou ik toch niet aanraden hoor , ik denk dat het enkel voor een fietstocht of een tocht met de jeugdbeweging of een andere beweging zal zijn

Als het dit maar is, dan zou ik een gps nemen en daar de route op ingeven. Ook is op pc (route 66) een weg in te stellen en zo berekenen hoeveel de afstand is. Gewoon de te volgen route aangeven en laten uitrekenen.
 
Er zijn wel meer personen die nog willen doen op de aloude manier hé .
Ik gebruik ook nog geen GPS om ergens naartoe te rijden , waar ook in Europa .
Geef mij maar de goeie oude papieren landkaart en verdwalen heb ik nog nooit gedaan , ik denk dat ik met een ingebouwd kompas zit .(lachen)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij bedoelt buster de afstand bereken van vertrekpunt tot aankomstpunt op een stafkaart. Word berekend op de schaal als ik me niet vergis 1:25.000 . Ooit nog bij de jeugdbeweging geweest en leren kaart en kompas lezen. Wat ik graag zou weten welke afstand er moet berekend worden, in vogelvlucht of afstand langs weg berekenen. Ja en wie nog kaart en kompas kan lezen zal zeker niet verloren lopen, wat met de GPS wel eens zou kunnen gebeuren, zoals in een bos bijvoorbeeld.Op een stafkart vind je de kleinste wegjes terug , ook van de kleinste boswegeltjes.
Geef mij maar de goeie oude papieren landkaart en verdwalen heb ik nog nooit gedaan , ik denk dat ik met een ingebouwd kompas zit .

Nog iemand die denkt als ik . Is gewoon een kwestie van je verstand en geheugen te blijven gebruiken. Zal voor velen ongelooflijk klinken, maar ik bereken nog alles uit het hoofd, en zal er niet gauw een rekenmachientje bijhalen. Geheugentraining zou ik het noemen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij bedoelt buster de afstand bereken van vertrekpunt tot aankomstpunt op een stafkaart. Word berekend op de schaal als ik me niet vergis 1:25.000 . Ooit nog bij de jeugdbeweging geweest en leren kaart en kompas lezen. Wat ik graag zou weten welke afstand er moet berekend worden, in vogelvlucht of afstand langs weg berekenen. Ja en wie nog kaart en kompas kan lezen zal zeker niet verloren lopen, wat met de GPS wel eens zou kunnen gebeuren, zoals in een bos bijvoorbeeld.Op een stafkart vind je de kleinste wegjes terug , ook van de kleinste boswegeltjes.


Nog iemand die denkt als ik . Is gewoon een kwestie van je verstand en geheugen te blijven gebruiken. Zal voor velen ongelooflijk klinken, maar ik bereken nog alles uit het hoofd, en zal er niet gauw een rekenmachientje bijhalen. Geheugentraining zou ik het noemen.

Idem hier jaren bij de scouts van de Heirbrug in Lokeren geweest , geef mij een blinde kaart ; de coördinaten van het eindpunt ; een kompas en een zaklamp en ik ben vertrokken . Dat deed ik het liefste zo in groepjes van 2 dan gingen we ervoor om ter snelst op het eindpunt . Bij gewone droppings waren we steeds de laatste ( er was altijd wel een cafe open hé ) .
 
Nog iemand die denkt als ik . Is gewoon een kwestie van je verstand en geheugen te blijven gebruiken. Zal voor velen ongelooflijk klinken, maar ik bereken nog alles uit het hoofd, en zal er niet gauw een rekenmachientje bijhalen. Geheugentraining zou ik het noemen.
Ja, ook ik kan vanalles uit het hoofd. Weet veel te onthouden maar ho maar, een weg die ik de eerste maal moet afleggen op eigen geheugen, is soms te veel. Daarom heb ik wél een GPS. Ik heb andere geheugentrainingen genoeg. Waarom juist dat gedeelte bij mij niet werkt? Is altijd zo geweest.
 
het is voor een survivaltocht met het werk.en het is altijd makkelijk als je kan berekenen hoeveel km je moet afleggen van punt a naar punt b.
bedankt voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan