Status
Niet open voor verdere reacties.
Sedert april-mei heb ik reeds 3 b-box3 gehad bij Proximus de laatste sedert zaterdag is een Technicolor de 2 vorige waren Sagem
vrij vlug(nu na 2 dagen) wordt de internetverbinding verbroken,wanneer ik deze via probleemoplossen herstel is de foutmelding "standaard gateway" niet beschikbaar
nochtans ziet de PC de gateway wel als de onderbreking zich voordoet en voor het herstel.
de specialisten van Proximus hebben gedurende 6 weken elke door mij gemelde onderbreking bekeken en zij zien geen fout op dat ogenblik op de lijn
de laatste technicus beweert dat mijn PC zou besmet zijn met een of ander virus dat de verbinding verbreekt.
tijdens de onderbreking blijven alle lampjes op de modem branden.

wie weet een oplossing?Ik ben die miserie beu als koude pap.
 
het is dus zo dat de verbinding soms gewoon weg valt en daarna ook gewoon terug komt zonder dat je iets hoeft te doen !!!
maak je gebruik van een utp-kabel indien zo hoe oud is deze al ....
**heb hetzelfde namelijk meegemaakt en ook hier dacht men op laatste dat er een besmetting de oorzaak van was ...ik was er echter 100% van overtuigt dat dit niet zo was !
en inderdaad na het vervangen van de oudere utp-kabel was alle problemen verdwenen . ( had zelf het initiatief genomen om deze utp-kabel te vervangen ) alsook het nakijken van de aansluiting /binnenkomen v/d kabel /modem ook hier was de kern afgebroken ..
Ashampoo_Snap_2014.11.25_16h16m40s_002_.png
 
De techniekers van BGC bekijken onderbrekingen op de "lijn". Dit is vanaf een knooppunt tot aan de internetkant van je bbox. Je standaard gateway is de bblox.
Maw, de kans dat het probleem aan de LAN kant van je bbox ligt is reëel. Zijn er nog toestellen verbonden aan die bbox? (computers) Hebben die ook dat probleem?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan