Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dw.stefaan

Gast
Op het moment staat op windows vista computer office 2003 en office 2007 geïnstalleerd. Ik heb het probleem eerst vastgeseld bij Word vandaar zit ik op dit forum.
Verder onderzoek vertelde me dat alle office bestanden automatisch worden geopend in 2003. Via het programma standaardprogramma's heb ik geprobeerd extensies toe te wijzen aan Word 2007 maar dat lukt niet. alle Word bestanden worden steeds toegewezen aan 2003. Ben daar maar niet meer gaan proberen om dit te weizigen voor andere office programma's.
Hoe kan ik hier omheen opdat die 2 office programma's enkel hun eigen bestanden openen.
't zou nog handiger zijn moest ik iedere keer de keuze krijgen om te open met 2003 of 2007.
 
Die keuze, krijg je die niet als je rechtsklikt en kiest voor " openen met> " ?

dat kan zeker!!Je moet er dan wel rekening mee houden dat enkel word2007 documenten aangemaakt in andere versies kan openen. een document aangemaakt met 2007 heeft de extentie .docx en kan niet zonder compatibiliteitsproblemen geopend worden in een lagere versie. juist daarom heb je in 2007 onder de tab 'opslaan als' de mogelijkheid om te kiezen voor 'opslaan als 97-2003 versie' ( dan sla je een compatibele kopie op met extentie .doc)
 
Zou het niet gemakkelijker zijn om de Word en de Excel van de 2003 editie te verwijderen?
Deze kunnen dan ook deze hinder niet meer geven. Tenzij je deze voor een of andere doeleinde nodig hebt?
 
Zou het niet gemakkelijker zijn om de Word en de Excel van de 2003 editie te verwijderen?
Deze kunnen dan ook deze hinder niet meer geven. Tenzij je deze voor een of andere doeleinde nodig hebt?

daar heb je naar mijn gevoel zeker gelijk in. als je toch al 2007 hebt hoeft 2003 niet meer, maar ja, ... sommigen houden eraan bepaalde versies van progs bij te houden.
 
We zijn een school en om onze cursisten analfabyten ter wille te zijn, geven we lessen in Word 2003 en Word 2007. Bij het kiezen met openen met kunnen we enkel voor Word kiezen en niet voor welke versie. Daarna gaat hij automatisch naar 2003 de smeerlap.
We kunnen wel alle bestanden openen als we gaan via Word/bestand openen. Eigenaardig genoeg allemaal in compabiliteitsmodus hoewel alle documenten worden opgeslagen in docX formaat.
Puinhoop.
Mogelijke oplossing was blijkbaar nog de volgorde van installeren van de programma's. Eerst 2003 en dan 2007 installeren.
 
aha, da's al een goede reden om beide te hebben natuurlijk. staan beide office versies op dezelfde partitie op de machines? als ze op een andere staan, zeker het pad van de snelkoppeling nakijken.
 
oplossing gevonden?

oplossing gevonden?

Neen,
maak er gewoonte van voor de cursisten om eerst het programma te openen en dan het bestand te gaan zoeken.
Voordeel, ze zijn zeer bewust bezig met hun bestandsbeheer.
Maar ander oplossingen zijn nog steeds welkom.

S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan