Status
Niet open voor verdere reacties.
De eerste - koude start -start van de PC lukt niet. Na enkele seconden stopt de startprocedure.
Na de tweede start lukt het wel, maar dan altijd via opstartherstel en systeemherstel.
Als de PC draait, gaat alles soepel door.

Ik heb allerlei meldingen als hoofdoorzaak gekregen na het systeemherstel:
''mogelijk door gewijzigde software of hardware'', ''vanwege een patch'',
''foutieve systeemcofiguratie'', ''wijzigingen van de systeemconfiguratie'',
''het systeem kan mogelijk niet worden gestart vanwege een recente installatie of upgrade van een
stuurprogramma'', ''systeemvolume op de schijf is beschadigd''...

Opnieuw installeren van Windows 7 hielp niet.

Voedinggegevens: Cooler Master / RS-390-PMSP-A3

Vr. groeten, Dick
 
Zit er misschien een externe harde schijf via USB aangekoppeld of zit er een USB stick of SD kaartje in een USB slot?

Verwijder alle randapparatuur en eventuele Flash od SD kaartjes uit de pc. Ook een evenueel via usb aangesloten printer loshalen.

Start eens op en kijk dan wat er dan gebeurd. Start hij dan goed op, plaats dan 1 apparaat terug en start opnieuw op, net zo lang tot de boosdoener gevonden is.
 
ik heb het log van speccy nagekeken ....ik vermoed dat dit probleem met je geinstalleerd geheugen te maken heeft ....vermoedelijk is er 1tje stuk ...
je heb 4 sloten en je gebruik er maar 2 van met telkens een ram latje van 1024mb je zou deze eens moeten testen ...met memtest dit is een exe bestandje
er zit ook een link in die je uitlegt hoe je de memtest dient te doen ...
test in elk geval de ram latjes appart... en wees geduldig want dit kan lang duren ...+/- 4uur per latje
 
wel dragon je kon wel eens gelijk hebben want de voeding die de ts heeft , geeft 390wat en dat kan dus een beetje aan de laagge kant zijn 450 /500wat zou al beter zijn ..
 
Startproblemen

Startproblemen

In antwoord op diverse suggesties heb ik de memtest gedaan (de hele nacht):
0 errors als resultaat.
Vervolgens heb ik gestart zonder randapparatuur (printer, scan, boxen, externe harde schijf)
en weer terug: geen effect.
Schoonmaakprogramma gedraaid: registry cleaner, disk cleaner, etc.

Het effect is (maar waardoor precies?): i.p.v. afslaan na 10 minuten bij een koude start,
haalt de PC al 5 uur, zonder af te slaan.
De tweede start is nog wel nodig als de PC de hele nacht uit is geweest.

Raadselachtig blijft het!

Vr. groeten, Dick
 
je zei alles ging en werkte goed tot een maand geleden ?
vraag : wat heb je toen gedaan ???
heb je de desktop toen open gehad om deze zuiver te maken ...de proccessor los gehad of zo !!!
kabeltjes nakijken !
ramlatjes controlleren ..
 
neem desnoods je desktop mee naar de computerschop indien je een vaste klant ben dan halen ze effe je voeding er uit en plaatse ze een nieuwe om na te gaan of die van u werkelijk stuk is ....
althans hebbe ze da ne keer gedaan voor mij .. de computer shop in kwestie was hs-ware
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan