Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
BRUSSEL - Een eigen stichting van de Belgische koningin Fabiola om haar erfenis veilig
te stellen, heeft tot verontwaardiging geleid. De grootste Belgische partij, de
Vlaams-nationalistische N-VA, is boos dat de toelages voor Fabiola uit de
staatskas met privéfortuin worden gemengd.

Het gaat hier om overheidsgeld dat van het beoogde doel wordt afgewend,
stelde N-VA-parlementariër Theo Francken woensdag in Belgische media. Door een
stichting kan de koningin (84) heffingen op haar erfenis voorkomen.

Fabiola zou een deel van haar erfenis naar neven en nichten willen laten
vloeien. Francken wijst erop dat de Belgische staat nooit heeft betaald om neven
en nichtjes te onderhouden.

Volgens media ontving Fabiola sinds de dood van haar man Boudewijn in 1993
zo'n 27 miljoen euro van de staat, maar ze erfde ook van haar overleden
echtgenoot. Het huwelijk bleef kinderloos.

Bron: De Telegraaf
 
het word tijd dat ze daar eens ferm snoeien? altijd maar besparen op de kap van de kleine werkman.wij als werkende klasse zouden beter eens staken maar dan allemaal ze zouden nogal mijoenen euro,s verliezen per dag en dit een week lang ze zouden in brussel wel anders piepen maar tja wij als belg zijn de laks en op de vakbonden kan je niet op rekenen die zijn voor de niet werkende klasse buiten een paar uitzonderingen die in dat schuitje zijn geraakt.als ze willen besparen dan ze dan eerst het koninghuis aanpakken en dan de regering en parlement die moeten het voorbeeld geven anders heb een paar tips
1)vanaf 3 kind geen kindergeld meer
2)geboortepremie afschaffen
3) geen geld meer voor europeanen
4)geen premie,s meer voor zonnepannelen en isolatie
heb nog tips
 
Ik weet dat het koningshuis gevoelig ligt in Belgie.

Bij ons kost ons koningshuis ook een flinke duit.

Ik ben altijd tegen de eenwoording van Europa geweest en ben dit nu nog.
Met 1 uitzondering. Vlaams Belgie had ik graag bij Holland willen hebben, dan was ik in iedergaval van dat Heineken verlost.
Voor de Walen heb ik zo snel geen oplossing, of een eigen landje of bij Frankrijk. De mogelijkheid om samen met Luxemburg te gaan betwijfel ik.
Vele dingen die ik in mijn hoofd voorspelt heb, zijn uitgekomen.
1 ding wist ik zeker, het zou mij uiteindelijk veel geld gaan kosten en dat is op dit moment ook zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met 1 uitzondering. Vlaams Belgie had ik graag bij Holland willen hebben, dan was ik in iedergaval van dat Heineken verlost.

Haha, Vlaanderen bij Holland.:nee:, hm daar zit iets in. Toch had ik liever dat Holland bij Vlaanderen kwam. En Heineken kunnen we gemakkelijk vervangen door Palm en dan was iedereen content.:drink:
 
Haha, Vlaanderen bij Holland.:nee:, hm daar zit iets in. Toch had ik liever dat Holland bij Vlaanderen kwam. En Heineken kunnen we gemakkelijk vervangen door Palm en dan was iedereen content.:drink:

Waarom Heineken vervangen door Palm? Die Hollanders zijn toch geen bier gewoon. Dus dat moet ge ze niet aanleren......:yahoo:
 
Moest je weten wat er hier allemaal aan de hand is in het apen land. Deze dat werken moeten belastingen betalen en en die dat doppen treken belastingen weer. Mijn vrouw werker 4 uur per dag en ze wou proberen werken maar helaas heeft ze het maar 2 jaar kunnen uithouden. Nu wat denk je een belastingenbrief van ..... een mens wil dan werken en dan krijg je zo iets. Van mij mag al lang de koningshuis verdwijnen wat hebben wij er aan niets enkel dikke nekken. Zie naar word oorlog 2 onze voorvaders hebben gevochten en dan doe de koning mee met de duitsers.
 
Een Koningshuis kost een vermogen, maar ja dat kost een President ook.

Hier heeft het Koningshuis helemaal niets meer te zeggen over ons land. Daar hebben we een regering voor.

Snelwegen worden afgesloten als madame van A naar B moet om ergens een touwtje door te knippen. Vaak zie ik ze op TV in warmer oorden vertoeven.

Maar in Holland zwaaien ze wel naar je en met een blik alsof ze willen zeggen : "Bedankt lieve mensen, wij genieten van jullie centjes"

gouden-koets.jpg


Van mij mag het allemaal een tandje minder in deze economische crisis
 
Is dat niet overal het geval? Wij als kleine mens kunnen ons ongenoegen uiten. Stemmen brengt ook niets mee want wie aan de bak zit sloebert er in. Ook hun eigen gezin bezorgen ze beste beetjes. Maar niet baat. Diegene die hun wapens bovenhalen en de kleine mens neerschieten, moeten eens verder kijken. Welk nut heeft het?
Maar ik ga me niet vijandig opstellen tegenover mijn medemens. Het leven is te kort. Daarom probeer ik ook te genieten. Eenmaal je een bepaalde leeftijdskaap hebt doorbroken, ziet alles er anders uit. Ook de tegenslagen helpen U alles te relativeren. Ik laat me er niet depressief door worden. Ik probeer te genieten van alles. Ook van mijn tijd hier op de site. Ik denk zelfs niet dat zij veel gelukkiger zijn dan wij.
 
mik dat je van je leven profiteert groot gelijk in.maar er zijn er nog die minsten 10 jaar moeten werken zoals ik dan ben ik 58 jaar en 43 jaar dienst alle jaren mijn plicht gedaan om af te dragen
wat ik niet schoon vind is dat ik elk jaar dien bij te betalen ong een maandloon.terwijl de gepensioneerden en werklozen weer trekken om geen ...... te doen dat vind ik het ergste
 
Is dat niet overal het geval? Wij als kleine mens kunnen ons ongenoegen uiten. Stemmen brengt ook niets mee want wie aan de bak zit sloebert er in. Ook hun eigen gezin bezorgen ze beste beetjes. Maar niet baat. Diegene die hun wapens bovenhalen en de kleine mens neerschieten, moeten eens verder kijken. Welk nut heeft het?
Maar ik ga me niet vijandig opstellen tegenover mijn medemens. Het leven is te kort. Daarom probeer ik ook te genieten. Eenmaal je een bepaalde leeftijdskaap hebt doorbroken, ziet alles er anders uit. Ook de tegenslagen helpen U alles te relativeren. Ik laat me er niet depressief door worden. Ik probeer te genieten van alles. Ook van mijn tijd hier op de site. Ik denk zelfs niet dat zij veel gelukkiger zijn dan wij.

Ik denk dat wij dezelfde instelling hebben.

Ook ik ben een levensgenieter en geniet van alles wat er elke dag om mij heen gebeurd. Ik doe nagenoeg alleen maar dingen die ik zelf leuk vind. Komt het een keer voor dat iets niet leuk is, dan probeer ik er toch de zonnige kant van te zien. En geloof me of niet, meestal zitten er dan toch nog wel ergens een paar kleine positieve puntjes aan.
 
mik dat je van je leven profiteert groot gelijk in.maar er zijn er nog die minsten 10 jaar moeten werken zoals ik dan ben ik 58 jaar en 43 jaar dienst alle jaren mijn plicht gedaan om af te dragen
wat ik niet schoon vind is dat ik elk jaar dien bij te betalen ong een maandloon.terwijl de gepensioneerden en werklozen weer trekken om geen ...... te doen dat vind ik het ergste

Je vind dat niet schoon?????? Wat denk je dat ik al mijn ganse leven heb afgedragen? Ik heb ook mijn volledig aantal dienstjaren. En nu ik eindelijk op pensioen ben moet ik horen dat het niet serieus is?????? Als ze je morgen toelaten op pensioen te gaan, ga je dan ook nog hetzelfde verkondigen?
Vriendelijke dank voor?????
Als je ieder jaar moet bijbetalen, dan is je werkgever hiervoor verantwoordelijk. Of ze houden aan de bron genoeg af, of je moet bijbetalen.
 
Ik hoorde laatst dat men in Griekenland al met 50 jaar met pensioen ging. Griekenland is mede door die regeling nagenoeg failliet gegaan.

Deze kosten moeten wij nu gaan betalen en tevens moet ik ook nog twee jaar langer doorwerken tot ik zelf met pensioen mag omdat het allemaal in Nederland te kostbaar wordt om mensen op hun 65e jaar met pensioen te laten gaan.

Ik snap niet zo erg veel van politiek, iemand mag mij dit eens uitleggen.
 
@mik je mag dat zo verkeerd niet opnemen ik gun hun dat wel hoor.sorry als dit zo overkomt mijne excuses dan.
maar iedereen mag toch zijn mening geven.ik ga je voorbeeld geven ik ken iemand die is nu 65 jaar in zijn leven 3 jaar gewerkt dan verder gestempeld heeft een pensioen van 1279 euro
als ik over 8 jaar ga heb ik evenveel en 43jaar gewekt is dat dan eerlijk in deze maatschappy?
 
@mik je mag dat zo verkeerd niet opnemen ik gun hun dat wel hoor.sorry als dit zo overkomt mijne excuses dan.
maar iedereen mag toch zijn mening geven.ik ga je voorbeeld geven ik ken iemand die is nu 65 jaar in zijn leven 3 jaar gewerkt dan verder gestempeld heeft een pensioen van 1279 euro
als ik over 8 jaar ga heb ik evenveel en 43jaar gewekt is dat dan eerlijk in deze maatschappy?

Zo zwart/wit moet je het niet zien.

Ik betaal m'n hele leven al aan een brandverzekering, maar mijn huis wil maar niet affikken en ik krijg nooit eens iets uitgekeerd, terwijl het pas getrouwde stelletje pas 6 maanden een brandpremie betaald heeft en na een grote brand kregen zij wel een enorme schade uitgekeerd.

Ook de baby van de overkant moest al geopereerd worden terwijl deze nog geen cent betaald had aan enige vorm van premie of verzekering., terwijl ik hier ook al mijn hele leven aan betaald heb en nog nooit onder het mes ben geweest.

zorro, zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar, snap je.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja hoor@pluis ik snap je maar al te goed.dit wil ik nog zeggen ik wil niemand kwetsen met mijn mening.dus als ik iemand zou gekwetst hebben nogmaals mijn excuses.
dit land zal nooit veranderen het enige dat ze hier kennen zijn miljarden besparen.voor de rest kunnen we daarover eens praten maar als kleine man kunnen we daar niets aan veranderen hee
de rijken worden rijker en de armen worden armer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan