Status
Niet open voor verdere reacties.
Kent soms iemand een goede software om van een reeks foto's een representatief filmpje te maken?
Als het kan, met geluid en speciale effecten om van foto te veranderen.
Alsook, nu ik toch aan 't vragen ben, een betiteling voor elke foto, of enkele foto's.
 
De standaard softwares voor films te maken kunnen volgens mij allemaal overweg met foto's en titels met muziek en overvloei erbij.
Dus wat U ook kiest, betalend of gratis, het lukt met alles. Gewoon de foto toevoegen op de tijdlijn en aangeven hoelang die moet meelopen tot de volgende foto.
Test maar.
 
Wat denk je van een Powerpoint presentatie.

Daar heb ik inderdaad nog niet bij stil gestaan! Het is voor mij ook nog eens een stimulans om daarmee te beginnen.
Ik heb wel "Office 2010", kan iedereen deze versie openen?
Bedankt voor deze suggestie.
Heb je het volgende al eens bekeken http://www.hmegallery.com/home.php . Daarom ben ik bij de vorige idee blijven hangen. Om dit filmpje te realiseren hebben ze ongeveer een 2000 tal foto's nodig gehad!
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen heb ik "Lightworks" gedownload en geïnstalleerd. Bij opstarten v/h programma gaf het direct aan dat ik te weinig RAM-geheugen heb. Ik heb namelijk maar 2GB. Ik heb het dan toch maar geopend, ik was werkelijk verrast van de vele mogelijkheden van dit programma. Spijtig genoeg kan ik in deze (oude PC?), 8 jaar oud, geen extra geheugen steken. Ik heb het dan maar d.m.v. Revo Uninstaller terug moeten afgooien. Spijtig. Dus hup naar de volgende uitdaging.
 
Ik heb wel "Office 2010", kan iedereen deze versie openen?

In Powerpoint 2010 heb je de mogelijkheid om een bestand op te slaan als pps en dit is met elke versie van powerpoint te openen. Als je het opslaat als ppsx dan is het alleen te openen met Powerpoint 2010 en 2007.

Maar als iemand het compabiliteitspakket heeft geinstalleerd en men heeft bijvoorbeeld Powerpoint 2003 dan kan men toch een ppsx bestand openen. Download Details Compatibiliteitspakket voor Word-, Excel- en PowerPoint-bestandsindelingen van Microsoft Office
 
Heb je het volgende al eens bekeken Her Morning Elegance Gallery, Buy a fraction of a Grammy nominee . Daarom ben ik bij de vorige idee blijven hangen. Om dit filmpje te realiseren hebben ze ongeveer een 2000 tal foto's nodig gehad!
Ze schrijven dat het foto's waren, maar volgens mij zijn het filmbeelden. Als je de beelden (normaal 25/sec) wist en er maar eentje per seconde overhoud, krijg je ook dergelijk effect. Veel beelden zijn volgens mij opgenomen met een achtergrond die je kan weglaten (meestal blauw).
Om dergelijk filmpje te maken, ga je eerst op zijn minst een jaartje mogen experimenteren. Ik heb zelf regelmatig gefilmd en met pc gemonteerd en weet dat dergelijk filmpje van geen beginner is.
Trouwens, mijn eerste pc montage was met een 80286. Dus al hééééééél lang geleden. Toen nog met een Miro DC30 kaart en het bijgeleverde program was Adobe premiere.
Je kon er mee opnemen en weergeven om op te slaan op video. Zelfs in SVHS. Ik heb nog altijd de printplaat voor de pc. Kostte indertijd 32000 Bfr. Wat neerkomt op 800€ op vandaag. Maar ik heb er mijn hartje aan opgehaald.
 
Dat klopt, zijn inderdaad foto's. Maar het resultaat blijft hetzelfde. Is zelfs makkelijker te maken met videocamera. Je kan perfect dat ene beeld selecteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan