Streaming Video downloaden van VTM.be voor privé gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Hoe kan ik een video van de site VTM downloaden en later herbekijken.
In Chrome heb ik de "Stream Video Downloader" geïnstalleerd en kan ik de video downloaden echter kan ik deze later niet herbekijken (groot bestand met extensie flv)
Wanneer ik het bestand afspeel met VLC-player dan zie ik de tijdsbalk en deze verschuift net zoals ik een ander videobestand afspeel, echter zie ik enkel een zwart scherm en hoor ik de klank niet.
Reeds het programma Video Download Capture geprobeerd maar deze kan het bestand niet openen.
Iemand een idee hoe ik het de 1[SUP]e[/SUP] aflevering van de 13 geboden kan downloaden van deze site?

Iedere hulp is welkom!
 
met de GemistDownloader 2.9.0.7 heb ik hier probleemloos een fragment kunnen ophalen als een mp4 bestand en deze speelt dan ook gewoon af via de Windows Media Player of eender andere speler …
Ashampoo_Snap_dinsdag 25 september 2018_12h57m45s_001_.png
*een aanrader dus .
je dient de url van de stream welke je wilt ophalen toe te voegen aan de lijst "met uitzendingen en video's downloaden" welke vermeld word als je de GemistDownloader opstart ..
je kunt vervolgens instellingen aanpassen maar standaard converteert hij naar mp4
men dient een download locatie aan te geven en men geeft toestemming om te starten met de download ...
 
Met Ashampoo kan ik enkel het beeld opnemen, helaas geen geluid (of ik slaag er niet in)

Het programma gemistdownloader spreekt me meer aan maar ik slaag er niet in om de video te downloaden.
Ik start het programma en neem de onderste optie Lijst met uitzendingen en video's downloaden.

Daarna kopieer ik de url van de video en klik op volgende.
Daarna vul ik de map in waar ik het bestand wil opslaan.en kies volgende.
Daarna krijg ik de boodschap Niet alle items konden worden toegevoegd

Wat doe ik verkeerd?
 

Bijlagen

  • photo18407.jpg
    photo18407.jpg
    18.4 KB · Weergaven: 526
om met de ashampoo snap ook geluid op te kunnen nemen dien je deze optie dan ook aangevinkt te hebben en een microfoon ingebruik te hebben want het rechtstreeks opnemen van het geluid kan dus niet ingesteld worden …
**betreffende de GemistDownloader had ik daarstraks een fragment opgehaald ...nu ik juist een stream wilde ophalen krijg ik hier de DRM melding te zien en kan dus bijgevolg de stream niet ophalen …
heb vervolgens ook de test gedaan om een stream op te nemen via de ashampoo met geluid ...maar ook hier blijft bij het afspelen het beeld zwart ...er is wel geluid maar géén beeld ...denk dat dit omwille van de DRM dus niet mogelijk is .
 
In #4 is U het beste voorstel gedaan. Je hoeft alleen te zorgen dat Uw systeemgeluid ook opgenomen wordt. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je geen klank hebt met Uw programma.
 
Mik de voorstellen in bericht #4 werden door mezelf gedaan …
via de GemistDownloader kon er 1malig een fragment opgehaald worden maar de 2de keer dus niet meer omwille van DRM rechten ..
hetzelfde probleem deed zich hier dan ook voor met de ashampoo screen recorder als ook met de probeer versie van de Debut Screen Recorder.. ben er echter van overtuigd dat de aankoop versie van deze laatst genoemde géén problemen heeft met DRM 's streams.
daar ik deze niet als volwaardige versie kan testen kan ik dit ook niet bevestigen .
 
wel via de edge gaat het dus niet met de ashampoo maar indien men de Chrome of de Firefox browser gebruikt dan lukt het opnemen van de stream dus wel via de ashampoo …
hier zie maar ..een fragmentje opgenomen van afl 3 met geluid opgenomen via een microfoon .
 
Qtex;n234988 zei:
ben wel benieuwd of het nu gelukt is echter laat de TS niets meer van zich horen …!

Denk het wel, je hoort onze leden namelijk niet tot ze een probleempje hebben, maar een bedankje of nog eens langs komen om te zeggen dat het opgelost is, wordt vaak vergeten-m-
 
ik zag daar straks op spotnet dat men aflevering 1 van de 13 geboden ter download beschikbaar gesteld werd ...en stel me nu de vraag " doen we hier wel goed aan ! "
 
Qtex;n235015 zei:
ik zag daar straks op spotnet dat men aflevering 1 van de 13 geboden ter download beschikbaar gesteld werd ...en stel me nu de vraag " doen we hier wel goed aan ! "

Snap niet zo goed wat je wil zeggen. Dit is toch geen post van ons.
 
nee het is dat ik denk dat de ts hier de vraag stelde omdat hij /zij niet wist hoe men deze stream kon opnemen ...waarschijnlijk met de bedoeling om deze daarna te uploaden alhoewel er eerder beweerd werd dat dit voor eigen gebruik is ..
*kan natuurlijk zijn dat ik me hier in vergis en dat de uploader op spotnet toch een andere persoon is ...maar stel nu dat dit dezelfde persoon nu is dan hebben we hier ( ik althans) hem/zij ongewild geholpen met het verkrijgen van deze stream...tuurlijk zijn we geneigd iedereen te helpen tot het verkrijgen van een oplossing ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan