super budget smartphones tot 100€

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kent het wel,
Je hebt het een beetje krap en dan begeeft net je Smartphone het. Wat dan, welke zijn dan met een budget tot 100€ aan te raden? Je kan er uit vele kiezen, maar vele zijn het ook niet waard om er u geld aan uit te geven. Ik heb hier mijn top 5 eens op een rijtje gezet. Allen zijn verkrijgbaar aan - 100€. Die ene die erbij staat is de Gigaset SG270 is maar tot eind November nog in promotie aan 99€ bij Krefel, daar ga ik dan ook de link bij zetten, Alle andere kan je bij coolblue, krefel, vandenborre, enz. bestellen aan prijzen onder de 100€.

5
Wiko Sunny 3 mini

Wiko is een Frans merk dat gekend is voor Budget Smartphones.
Deze sluit het rijtje omdat hijj op Android GO draait en dat is de enige reden waarom hij er staat.
Hij blinkt anders nergens in uit. Hij geeft slechts 512MB RAM en 8 GB intern geheugen, maar voor een Android GO toestel is dit voldoende.
wiko sunny 3 mini.jpg

4
Op de vierde plaats staat eveneens een Wiko toestelletje
De wiko Jerry 3 heeft het net iets beter als de hierboven vermelde Sunny mini.
Hij heeft slechts 1 GB RAM en heeft 16 GB intern geheugen, wat hem heeft doen stranden op de vierde plaats.
Hij draait op Android 8.1 wat voor een budget toestel wel super is natuurlijk.

wiko jerry.jpg

3

Op de derde plaats komt de Nokia 1
Waarom deze niet hoger scoort is omdat hij slechts 1 GB RAM beschikt en 8 GB intern geheugen
Verder is dit wel een top toestelletje en draait eveneens als de wiko Sunny mini op Android GO Wat van hem een vrij snelle Smartphone maakt voor die prijs en hardware configuratie.
Zeker ben je van 3 jaar lang updates en dat is iets wat heel veel midrange toestellen nog niet bieden. Dus iets wat je ook in je achterhoofd kan houden als je een budget toestel kiest.

nokia-1-1.jpg

2

Op de Tweede plaats komt dan de Alcatel 1X
Die word momenteel nipt verslagen door de nog te voor te stellen Gigaset , maar dat komt nog.
De Alcatel is een 2 GB RAM en 16 GB intern geheugen Smartphone met een 18:9 ratio scherm
Draait op Android 8.0 en ziet er nog eens heel modern en hip uit ook. Wat ook wel mee kan tellen natuurlijk.

Alcatel 1X.jpg

1

Momenteel, volgens de site van Krefel geldt de actie nog tot 1 December komt dan de Gigaset GS 270
Waarom deze dan op nr 1, wel deze heeft als enige FULL HD scherm, heeft een batterij van maar liefst 5000 mAh sterk
Heeft verder ook zoals de hoogst gerankte hier 2 GB RAM en 16 GB intern geheugen, maar zijn 5,2" FULL HD scherm en de extreem grote batterij
hebben de doorslag gegeven. Moet je nu een super budget toestel kopen is dit nu momenteel mijn nr 1
Deze kan je hier vinden. https://www.krefel.be/nl/p/51002703-gs270-metallic

Gigaset GS 270.jpg
 
ben nog altijd aan't updaten zit nog altijd versie 7.0 hoeveel ik nog moet updaten weet ik niet
 
raar dat dit stap gewijs gaat en niet direct over ga naar de Android 8.1 Oreo
 
mooi zo … heb je ook al een back-up aangemaakt .. deze kun je op je smartphone bewaren of in de cloud of op je pc
*om deze op je pc te bewaren dien je deze aan te sluiten aan je pc .
**zelf heb ik een back-up in de cloud en op mijne pc.
 
er staat ook niveau van beveiligingpatch 5 augustus 2018 is dat ook goed ?

en mijne carrfour staat er niet meer op staat in het grijs ,wifi staat op proximus-fon
hoe ik dat moet doen ?

eerst stond het allemaal goed
 
Ik heb enkel een backup bij Google in de cloud. Juist inloggen en klaar is kees. Vind dit het gemakkelijkst vind ik zelf. Ben blij dat jij ondertussen met je toestel op Android 8.1 bent belandt wat jou toestel een steeds betere deal maakt voor die 100€. Ben dus nog trotser op mezelf dat ik dit toestel op nr 1 heb gezet en niet op 2 wat ik eerst ging doen, maar mocht dit gewoonweg niet doen, omwille van de deal die gewoon top was. Weet ook wel dat het maar voor een kortere tijd is dat dit de nr 1 is, maar heb het toch maar gedaan. Eens hij aan 149€ terug staat vind ik hem het geld minder waard, maar tot 100€ vind ik hem echt de beste deal dat je op dat moment kon sluiten. Niet dat hij plots aan 149€ een slechte telefoon is he, totaal niet, want je hebt nog steeds je mega batterij , wat geen enkele Smartphone van 149€ je zal nadoen. Android 8.1, wat ook in die prijsklasse niet als evidentie aanzien kan worden. De prestaties, opslag en intern geheugen zitten in die prijs bij de grote hoop. Dus al bij al is het zelfs in de categorie tot 150€ een te overwegen waard toestel, dan het meest voor de gigantisch grote batterij en de Android 8.1.
 
bedoel je de carrfour app dan dien je deze wellicht terug te installeren ...je heb in feite een nieuwe firmware gekregen en dit is dan enkel met de standaard app's ..best mogelijk dat je meerdere app's opnieuw dient op te halen .
 
raymon;n236618 zei:
er staat ook niveau van beveiligingpatch 5 augustus 2018 is dat ook goed ?

en mijne carrfour staat er niet meer op staat in het grijs ,wifi staat op proximus-fon
hoe ik dat moet doen ?

eerst stond het allemaal goed

Aan een beveiligingspatch kan je zelf helaas niets doen, dat moeten ze zelf uitbrengen. Helaas zitten daar vaak gaten is. Nochtans brengt Google die gratis uit, maar dit kost geld om dit toestel klaar te maken en daar wringt het schoentje. Iedere maand brengt google een nieuwe patch uit, en kunnen de fabrikanten eraan. Maar de meeste doen er helemaal niets mee of hebben een updatebeleid voor een korte periode om de 3 maanden en daarna is het gedaan. Dus het is heel erg mogelijk dat jij een beveiligingspatch hebt van augustug 2018.
Daar je een update naar een volledig nieuw besturingssysteem is het mogelijk dat derde partij apps ( dat zijn apps die jij zelf hebt opgehaald uit google play) niet meer werken. Dat is normaal. Jij dient deze dan terug te herinstalleren. Het komt omdat de architectuur van Android 7 en die van Android 8 niet hetzelfde zijn. De standaard meegeleverde apps zijn mee genomen in de systeem update en zullen wel correct werken, maar derde partij apps vallen buiten de systeemupdate en dien jij zelf terug te installeren en je wifi code kan ook weggevallen zijn. Indien deze weggevallen is, betekend dit dat de wifi module volledig herschreven is. Dat betekend dat ze in Android 7 met bugs te kampen had, of omdat ze soms niet voor 100% correct werkte, of omdat hoe ze geschreven was niet compatibel was met Android 8 zoals jij nu draait. Dus de reden waarom deze module volledig herschreven is geweest is voor ons eindgebruikers steeds koffiedik kijken.
 
Xperia;n236952 zei:
Die Nokia 1 heeft één van de kids en wel degelijk goed dingetje. Staat in de Hubo voor 40 euro. https://www.hubo.be/nl/Zoekresultaten.html?q=nokia Bij kruidvat kan je het ook kopen in pakket met een dolce gusto en nog wat andere spullen voor 70 euro https://www.kruidvat.be/nl/nokia-1-dolce-gusto-piccolo/p/4625062

Mijne oudste zoon heeft mijne oude Moto E2 en mijne tweede zoon heeft van de hubo inderdaad ook zo een Nokia 1. De reden waarom we voor hem voor zo een Nokia gekozen hebben is het schermformaat. Bij de hubo kregen we zelfs nog een koopbon van 15€ erbij. Dus 40€-15€ is slechts nog 25€ voor dit toestelletje. Dus we konden geen betere deal sluiten denk ik. Hij is 10 jaar, dus in zijn kleine broekzakjes passen die grotere toestellen niet. Hij is er in ieder geval heel tevreden mee.
 
Xperia;n236962 zei:
Hier is er eentje 12j, meer dan genoeg dit, alhoewel ze een Iphone in gedacht had :)

Oei, een iPhone in gedachten? Waarom in godsnaam altijd een iPhone? Net alsof een Android phone zo slecht is? Ze hebben inderdaad hun zwakheden, maar dat hebben iPhones ook. Op gebied van veiligheid en update beleid is iPhone niet te kloppen. Maar daar stopt het eigenlijk ook. als je daarom 1000€ op tafel moet leggen om een iPhone te hebben, kan ik u een aantal mooie argumenten meegeven waarom je beter kiest voor een Android telefoon. Ok, niet alle toestellen zullen ook zo gezond zijn. Maar Alle iPhone toestellen vallen in een SAR klasse D, als je weet dat de E klasse de hoogste en dus de minst gezonde klasse is, dan stel ik mij grote vragen hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan