Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo


kan iemand mij helpen, als ik mijn taak beheer wil openen, dan zegt hij mij "geblokeerd door de beheerder" (ik ben beheerder) ... weet niet wat ik gedaan heb maar ik kreeg ineens die melding...


kan iemand mij helpen aub... :p
 
Windows Defender blokkeert graag allerlei zaken, daar es gaan kijken?
 
Is uw vraag opgelost, zoja dan zouden wij graag de oplossing weten zodat wij deze topic als opgelost kunnen beschouwen.


SIMBA
 
Nee

Nee

:nee: ik heb nog altijd het probleem.


Maar nu toont hij de melding niet meer...

Als ik naar de map : c:/windows/system32/taskmgr.exe ga dan zegt hij dat het bestand niet gevonden is...
 
Taakbeheer uitschakelen

De functie Taakbeheer is te vinden onder Ctrl+Alt+Delete. Op het eerste gezicht een handig hulpmiddel voor het bekijken van de actieve toepassingen en de prestaties van het systeem. Maar Taakbeheer kan ook processen of toepassingen afsluiten en zelfs nieuwe taken uitvoeren. Dat kan ongewenst zijn, bijvoorbeeld bij een beveiligd systeem waar de opdrachtprompt en de optie Uitvoeren niet toegankelijk mogen zijn. U kunt op een dergelijk systeem dan ook beter ook de toegang tot Taakbeheer uitschakelen.

Wij zouden dat niet doen op de pc van een 'normale' gebruiker, maar bijvoorbeeld wel op een systeem dat op een beurs staat en door onbevoegden kan worden gebruikt. U kunt de functie Taakbeheer via een ingreep in het Windows Register uitschakelen. Maak altijd eerst een herstelpunt voordat u wijzigingen in het Windows Register gaat aanbrengen. Ga daarna als volgt te werk:

Kies Start >> Uitvoeren.
Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.
Kies in de Register-editor HKEY_CURRENT_USER >> Software >> Microsoft >> Windows >> CurrentVersion >> Policies >> System.
Kies Bewerken >> Nieuw >> Sleutel, geef deze de naam System en selecteer deze sleutel. Is de sleutel System al aanwezig, dan kunt u deze stap overslaan.
Rechtsklik in een leeg deel van de rechter schermhelft en kies Nieuw >> DWORD-waarde.
Geef de nieuwe DWORD-waarde de naam DisableTaskMgr en open deze door erop te dubbelklikken.
Vul als waarde het getal 1 in om Taakbeheer uit te schakelen. Door de waarde 0 in te vullen of door de hele waarde DisableTaskMgr te verwijderen kan Taakbeheer eventueel later weer worden benaderd.

picture.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker dat je de oplossing van Rudy goed gedaan hebt?
Dit is normaal de goede oplossing om dit probleem te verhelpen.
Misschien moet je die verandering ergens bevestigen of zo door bv. op ok of oplslaan te kilkken?
 
Jij bent toch de ennige beheerder hé
Probeer dit eens

Kies Start >> Uitvoeren.
Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.
Kies in de Register-editor HKEY_CURRENT_USER >> Software >> Microsoft >> Windows >> CurrentVersion >> Policies >> System.
Kies Bewerken >> Nieuw >> Sleutel, geef deze de naam System en selecteer deze sleutel. Is de sleutel System al aanwezig, dan kunt u deze stap overslaan.
Rechtsklik in een leeg deel van de rechter schermhelft en kies Nieuw >> DWORD-waarde.
Geef de nieuwe DWORD-waarde de naam DisableTaskMgr en open deze door erop te dubbelklikken.
Vul als waarde het getal 00000000 in om Taakbeheer in te schakelen. Sluit de Register-editor.
 
Ik ben naar "Padeg compueters" geweest en ze hebben mij gezegt dat ik windows eens terug moet installeren, maar toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan