Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een registry aanpassing gevonden "TakeOwnership". Voor zover ik er iets van weet doet dat niks anders dan zorgen dat al je commando's uitgevoerd worden worden als administrator. Klop mijn uitleg?
 

Bijlagen

  • TakeOwnership.zip
    622 bytes · Weergaven: 174
Ik ken enkel maar TakeOwnershipPro en deze is enkel voor mappen of bestanden.
Dat kan zijn omdat het besturingssysteem die map afschermt maar ook omdat de map volgens Windows door iemand anders is gemaakt en de rechten niet zijn gedeeld.
Deze is gratis.
http://www.top-password.com/take-ownership-pro.html
Ik denk dat deze van jou hetzelfde is maar dan voor alle mappen en bestanden.
Zou ik zeker niet aanraden.
Zie screenshot van jou uitgepakte Zip.

Ownership.JPG
 
Nee, niet volledig. Je gaat Ownership (eigenaar) rechten nemen op de folder waar aanwezig. NTFS permission model is vrij complex. Het is niet zo dat wanneer je Administrator rechten hebt op een Windows toestel, dat je ook eigenaar bent van alle bestanden. Om nu eerlijk te zijn, het is geen goed idee om dit lukraak overal toe te passen zonder te weten wat je doet. In je systeemfolders (Windows, ...) zijn verschillende folders die afgeschermd zijn voor een reden.

Dit is enkel nuttig wanneer je een bepaalde folder of alle folders op bijvoorbeeld een externe harddisk wilt aanpassen.
Veel mensen denken dat dit absoluut nodig is om op heel je root schijf uit te voeren, maar dat verkloot dus letterlijk je security model op je Windows beschermde source folders. Terwijl daar helemaal geen reden voor is om dat te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan