Status
Niet open voor verdere reacties.

coiske

Overleden
de adapter : ADAPTEC AHA-2940UW PCI SCSI-CONTROLLER staat vermeld bij het opstarten van de pc alsook in hardware maar de daaraan verbonden tapestreamer : AIT 35 LVD COMPAQ die reageert niet
wat is er mis
moet ik eens veranderen van pci gleuf (de huidige geeft geen conflict)
of is er iets anders mis
je kan mij ook bereiken via hotmail : ........om eventueel via teamviewer pc te bekijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je kan inderdaad eens trachten om het andere pci slot te proberen ...
denk eraan dat de pc volledig spannings vrij moet zijn als je iets veranderdt ...
dus effe de pc uitzetten is niet voldoende ....
je moezt de net snoer of de schakelaar achterkant je desktop omzetten ..
nadat dat gebeurdt is effe meermaals de opstart toets indrukken om de rest spanning weg te halen ....

[edit] heeft de tapestreamer eerder wel gewerkt gehad ....ik vernam in een engelstaligge forum dat de tapestreamer wel werkt onder win98 maar niet met xp....mogelijke oplossing is dan om win98 te installeren in vmware [/edit]
 
Op welk OS werk je? Windows 7? Ik vind het al fantastisch dat je Adaptec SCSI controller herkend wordt. Maar een tape streamer heeft op zich ook dikwijls de nodige drivers nodig. En volgens HP is er enkel support voor Windows 2000 en NT. Dus ... ik denk dat je al niet ver meer moet gaan zoeken. Virtualizeren met VMware is geen optie. Je kan die bestaande SCSI interface niet virtualizeren. Veranderen van PCI slot is ook niet nodig daar je SCSI controller wel herkend wordt.
 
nogmaals allemaal bedankt maar er is geen leven te krijgen in die tapestreamer en er zit een tape in die er dus niet uit wil of kan
ik den dat het ding geblokkeerd zit en daarom niet meer werkt
is er een mogelijkheid om die tapestreamer open te krijgen en zo eventueel die tape er uit te krijgen
of zijn er andere mogelijkheden
 
Openschroeven lukt meestal wel, maar er is een mechanisch mechanisme die er voor zorgt dat de tape strak langs de lees/schrijf en wis koppen komt te zitten.
Dit gebeurd door kleine elektro motortjes. Als dit niet meer werkt zal het niet meevallen om de tape er uit te krijgen.
Meestal is er wel ergens een palletje wat je om kan halen om het mechanisme handmatig te bewegen.
Hier kan ik geen uitleg over geven, omdat elk apparaat weer anders in elkaar steekt.
 
mijn zoon heeft de tapestreamer opengekregen en de tape er uitgehaald maar ik denk dat die zal beschadigd zijn
de tapestreamer terug in elkaar gestoken en getest met een andere tape en dat bleek dan niet meer te lukken de tape blijft ook steken en geen geweging meer in te krijgen
dus is al jullie hulp voor niets geweest alsook al mijn aankopen om die tape te kunnen lezen (pci kaart + tapestreamer + oude pc(2))
toch nogmaals bedankt voor jullie steun
ps als er iemand een oude pc wil kopen die heb ik dan ter beschikking he (voor de prijs van 50 euro) windows xp professinal + microsoft office 2007 beide volledig bijgewerkt tot op heden
 
Ja jammer, soms doet een mens wel eens een mis koop.

Maak voor het laatste een nieuw topic aan Te koop & Gratis

In dit topic zal uw aanbieding niet zo snel gevonden worden en is de kans op verkoop erg klein.

Ik zet hier dus een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan