Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke tapes heb je in je bezit welke je wilt lezen? Want dan is het model niet belangrijk. Enkel de lezer die het type tape kan "lezen" en eventueel ook schrijven. Je zou moeten weten welke LTO reeks deze zijn.
Linear Tape-Open - Wikipedia, the free encyclopedia

Een tape streamer die bijvoorbeeld LTO5 kan schrijven kan 1 generatie terug (LTO4) nog lezen en schrijven. Maar 2 generaties terug (LTO3) enkel nog lezen.
Ik heb op men werk waarschijnlijk nog wel een oudere LTO2 HP tapedrive liggen op SCSI. Ik zal er eens achter horen.
 
Ah, die kleintjes :)
Zo heb ik er ook zien rondslingeren, maar ik weet niet of we daar nog een lezer voor hebben. Zal is kijken.
 
nog altijd niets
weer vergeten zeker

Dag Coiske,

Helaas kan ik je niet verderhelpen. Geen tapestreamer van dat formaat meer te vinden. Ik heb hier zelfs een doos staan met nog enkele van die tapes die ik nu zelfs moet weggooien. Was al enkele generaties achterhaald. Moest het zijn dat er toch nog eentje moest opduiken zal ik hem opzij houden, maar ik vrees ervoor.
 
Mag ik vragen waarom u voor een tapestreamer kiest ? Ik snap het voordeel hiervan wel zoals extern alle gebackupte data bewaren.
Een rewritable DVD rom is vele malen sneller en vele malen groter wat data opslag betreft en deze is ook op een andere lokatie te bewaren.
 
ik heb een tape (sony sdx0-35c 64k ce) met gegevens op die ik om persoonlijke reden heel graag in mijn bezit zou willen hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan