Status
Niet open voor verdere reacties.
Met Ccleaner kun je een lijst van je geïnstalleerde programma's maken. Het vervelende van die lijst is dat je niet kan zien welk de verschillende delen in een lijn zijn. Enig idee met welk programma je dit kan zichtbaar kan maken?
 
Ik weet even niet wat je bedoeld -)5

Bedoel je hiermee het insluiten van een lijst met bestanden en mappen ? En wat bedoel je met verschillende delen in lijn ?
 
Ik zal het even anders verwoorden. Als ik de lijst die CCleaner gemaakt heeft wil importeren in een Acces bestand hoe kan ik dat doen? Als je in CCleaner kijkt dan zie je dat de namen allemaal een andere lengte hebben.
 
De lengte van een string mag toch geen probleem zijn om in een database te importeren. Je geeft bij de betreffende velden meestal een waarde mee die ruim voldoende moet zijn om de geimporteerde gegevens te kunnen bevatten.
vb Tpye VARCHAR(100). Kan je 100 tekens meegeven.

Je moet bij een mapping wanneer je data transporteerd wel rekening houden met het veld type. Nu, als je puur tekst importeert maakt dit nietveel uit. In andere gevallen ga je data moeten parsen. Dit is omzetten van het ene type naar het andere. Vb je hebt een tekstveld met volgende inhoud; "Deze string kan 150 tekens bevatten." Wil je nu dat getal in een veld importeren van type INT (integer), dan ga je dit moeten parsen van "Text" naar een "Integer". Nog een veelkomende omzetting zijn datums.

Bij het gebruik van Access zou een minimum van kennis van Databases vereist moeten zijn. Verschillende datatypes, relaties (relationele db), SQL, ...

Een ander knelpunt; hoe ga je die raw data importeren in Access? CSV genereren (al dan niet manueel) van je data?
 
Sla die gegevens van CCleaner op in Kladblok als tekstbestand en bij opmaak automatische terugloop uitvinken.

Open Excel, tabblad gegevens, selecteer bijvoorbeeld cel A1, invoegen van tekst, klik op uw tekstbestand, bij gescheiden: puntkomma of tabs kiezen. 3 maal ok en uw gegevens staan netjes in uw werkblad.
 
Sla die gegevens van CCleaner op in Kladblok als tekstbestand en bij opmaak automatische terugloop uitvinken.

Open Excel, tabblad gegevens, selecteer bijvoorbeeld cel A1, invoegen van tekst, klik op uw tekstbestand, bij gescheiden: puntkomma of tabs kiezen. 3 maal ok en uw gegevens staan netjes in uw werkblad.

Als je Office 2016 gebruikt vind je het invoegen van tekst niet onder het Tabblad "Invoegen" waar zoiets zou verwachten maar onder het Tabblad "Gegevens" en dan links zie je staan Van tekst

Van tekst.jpg

Gebruik je een lagere versie dan 2016, kan ik het je niet zeggen waar tekst in te voegen te vinden is. Office 2013 en lager gebruik ik zelf al enkele jaren niet meer.

Maar deze oplossing van JW werkt goed, ik doe het zelf ook altijd zo als het eens voor komt.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik nog Office 2010.

Office 2007 zal ook nog wel goed zijn zeker?

Bij mij ging het er over het feit dat ik wilde weten hoe of met wat in die tekstfile de velden afgelijnd worden. Het blijkt de TAB te zijn. Je kan dat zichtbaar maken met bijvoorbeeld Notepad++ dat kan ook nog met andere programma's maar de naam schiet me niet te binnen.
 
Sla die gegevens op in kladblok, kopieer deze en plak ze in Word (pagina liggend).

Klik nu onder tabblad Start op het volgend icoontje: ¶ en dan worden alle codes zichtbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan