Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het eventueel mogelijk om mijn vaste lijn (Belgacom) door te schakelen via weet ik wat, naar mijn GSM. Dus zonder tussenkomst van "Belgacom"?
Dit is om persoonlijke redenen hoor!
Mogelijk hoort dit niet in dit Forum. Maar ik weet echt niet waar ik deze vraag kan stellen.
 
Is het eventueel mogelijk om mijn vaste lijn (Belgacom) door te schakelen via weet ik wat, naar mijn GSM. Dus zonder tussenkomst van "Belgacom"?
Dit is om persoonlijke redenen hoor!
Mogelijk hoort dit niet in dit Forum. Maar ik weet echt niet waar ik deze vraag kan stellen.

Telefonie en computer problemen liggen dicht bij elkaar. Beiden hebben een provider en vaak zelfs dezelfde provider.
Dus van mij mogen telefonie vragen gewoon hier op het forum gesteld worden.
 
Hoe werken de Slimme Diensten via Phone Manager?

Is deze dienst dan niet te betalen?
Je vorige link is wel degelijk te betalen. We betalen ervoor maar kunnen er vanaf dit jaar geen gebruik van maken!
Daarom wou ik er een andere deftige oplossing voor vinden!
 
Stelt u voor dat u bent opgeroepen op uw vaste telefoon en je laat dit doorschakelen naar uw gsm.
wie betaalt wat?

  • Uw gesprekspartner betaalt zijn eigen oproep (naar uw vaste lijn) tegen het gebruikelijke tarief.
  • U betaalt het doorgeschakelde gedeelte (van uw vaste lijn naar uw gsm) van de oproep.



nu ben ik niet zeker maar las juist ... het volgende punt ...
dit heeft enkel betrekking indien je klachten onder vind !!

Nieuws 20/03/2012 - Belgacom good to know
Wij citeren uit de algemene voorwaarden van de telefoondienst:

“onze verplichtingen”
Punt 5 Storingen zo snel mogelijk opheffen
Wij verbinden ons ertoe alles in het werk te stellen om een storing te lichten voor het einde van de werkdag volgend op de werkdag waarop de storing door u werd gemeld.
Indien we de storing binnen deze termijn niet hebben gelicht hebt u recht op een schadevergoeding die overeenstemt met één maand gratis basisabonnement per dag vertraging met uitzondering van speciale gevallen.
Deze aanvraag dient te gebeuren op het nummer 080022700.
Vergeet darenboven niet om een gratis doorschakeling te vragen van je vaste lijn naar je GSM.
Internetgebruikers krijgen een stick waarmee ze voor 500Mb draadloos kunnen internetten.
sYt
 
Dus, als ik het goed begrijp heb ik recht op gratis doorschakelen van vast toestel naar GSM.
Welnu, gisteren hebben ze in de Belgacom winkel gezegd dat dit me € 4,44 of € 2,78 /maand zou kosten.
Ik betaal dus al vanaf 2002 of 2003 € 2,5 /maand extra, voor deze doorschakeling.
Dit om een lang verhaal kort te maken. Daarom wou ik niet in detail treden en zoek ik momenteel een andere oplossing. een waarmee Belgacom niets mee te maken heeft!
 
nee je begrijp de tekst verkeerd...
indien jij met je vast toestel een probleem onder vind met de verbinding ..
dan kun je vervolgens een klacht neer leggen..
en indien de verbinding niet hersteld word de dag nadat je daar van een melding van gedaan heb ..
de klacht moet wel degelijk gegrond zijn ...daar boven op heb jij dan recht op een vergoeding ...
deze vergoeding kan dus " een gratis doorschakeling zijn naar je gsm toestel "

echter wat jij zoekt kan dus niet " jij wilt een gratis doorschakkeling" van de ontvangen belgacom gesprekken via een externe service..naar je gsm toe ...
dit kan nooit verwezenlijkt worden zonder een belgacom dienst ...
opmerking :

er is 1 operator "Scarlet " die het doorschakelen van een vaste lijn naar een mobieltje "Gratis" aanbied ...
lees hier meer er over ... http://www.scarlet.be/nl/telefonie/opties/
 
Ik had gedacht om telefoonoproepen (tijdens afwezigheid), te ondervangen via "Voip", indien dit mogelijk zou zijn.
En via de PC naar GSM om te leiden.
 
Ik had gedacht om telefoonoproepen (tijdens afwezigheid), te ondervangen via "Voip", indien dit mogelijk zou zijn.
En via de PC naar GSM om te leiden.

Dat gaat, maar vraagt veel kennis van VoIP. Feitelijk gebruiken alle providers VoIP voor "vaste lijnen". Op je Belgacom bbox bijvoorbeeld staan er tal van verwijzigingen naar. Je kan zelfs een eigen VoIP Centrale opzetten als je wat handig bent in die dingen. Vb. Asterix, beste open source VoIP (SIP) -> Elastix Server. Maar ik vermeld nogmaals, dit vraagt enige kennis van zaken hierrond...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan