Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Wat er gebeurd is, weet ik niet. Maar op mijn smartphone had ik een sound "Marian" naar de naam van mijn vrouw. Zelfgemaakte beltoon hiervan gemaakt.
Deze week stel ik vast dat die beltoon niet meer aanwezig is. Heb hem opnieuw op de smartphone gezet, maar nergens kan ik die selecteren.
Weet ook niet waar ik al die beltonen kan vinden. Heb dit nochtans zelf gedaan bij aanschaf.
Wie weet hoe ik een zelfgemaakte beltoon op de smartphone zet en selecteer? Waar staan de beltonen?
 
Meestal staan deze in een map ergens op de smartphone. Vaak heet deze map "ringtones".

Hang de smartphone eens aan de pc en zoek dan naar de map ringtones.

Het kan even zoeken zijn, omdat dit bij elke fabrikant anders is. Er kan ook een map audio aanwezig zijn of een map media.
 
Meestal staan deze in een map ergens op de smartphone. Vaak heet deze map "ringtones".

Hang de smartphone eens aan de pc en zoek dan naar de map ringtones.

Het kan even zoeken zijn, omdat dit bij elke fabrikant anders is. Er kan ook een map audio aanwezig zijn of een map media.

Dat heb ik al gedaan, maar zowel op de smartphone als op de sd kaart is er nergens een spoor te vinden van de ringtones. Uiteraard gaat het hier volgens mij om een ogg gestand. Ik heb het bestand nog altijd op mijn pc staan. Ik zag 2 aparte zaken. 1: de smartphone uiteraard en 2 : de SD kaart.
Op beide, alle mappen doorlopen en niets gevonden.
 
Dan zal je de ringtone per ongeluk gewist hebben vrees ik.
Ik weet natuurlijk niet waar je de ringtones heb staan op de smartphone, zet je deze altijd op de SD card, zou je nog met een recovery programma kunnen proberen om iets terug te vinden.
Stond jouw ringtones, of in iedergeval de ringtone die je nu zoekt op het interne geheugen dan zal het definitief verloren zijn.
 
Dan zal je de ringtone per ongeluk gewist hebben vrees ik.
Ik weet natuurlijk niet waar je de ringtones heb staan op de smartphone, zet je deze altijd op de SD card, zou je nog met een recovery programma kunnen proberen om iets terug te vinden.
Stond jouw ringtones, of in iedergeval de ringtone die je nu zoekt op het interne geheugen dan zal het definitief verloren zijn.

Zeker niet definitief verloren. De ringtone is zelfgemaakt en stond bij aanschaf niet op het toestel. Ik heb dit op het toestel gezet. Alles werkte perfect. Plots niet meer. Heb dat misschien al duizend maal gezegd dat er WEL iets moet gebeurd zijn tegen anderen. Maar nu ik het zelf voorheb, weet ik het ook niet?????
De smartphone heeft maar één gebruiker, ikzelf. Weet dat ik het vroeger gedaan heb om te installeren. Weet niet meer hoe???? Ouderdom????
 
Als je een ringtone installeert, dan herkent je smartphone meestal wel aan het type bestand dat het om een ringtone gaat en gaat hij dat normaal in de map ringtones gaan toevoegen. Als je ringtone daar niet bij staat, en je hebt hem nog op je pc , dan zou ik zeggen laad die nog eens op in je telefoon MIK. Het kan ook zijn als je iets via je pc op je smartphone zet, dat het in je map downloads terecht komt, dan kan je er daarbij terecht. Dan verplaats je die best in desbetreffende map, die van je ringtones dus.
 
yep, als je het bestand nog ergens op een pc hebt staan, kopieer je het naar de ringtone map op de smartphone.
Daarna zal je ergens in de instellingen nog de instelling moeten maken dat bij een bepaalde gebeurtenis deze ringtone afgespeeld wordt. Bijvoorbeeld als je gebeld wordt of als je een sms binnen krijg o.i.d.
 
Als je een ringtone installeert, dan herkent je smartphone meestal wel aan het type bestand dat het om een ringtone gaat en gaat hij dat normaal in de map ringtones gaan toevoegen. Als je ringtone daar niet bij staat, en je hebt hem nog op je pc , dan zou ik zeggen laad die nog eens op in je telefoon MIK. Het kan ook zijn als je iets via je pc op je smartphone zet, dat het in je map downloads terecht komt, dan kan je er daarbij terecht. Dan verplaats je die best in desbetreffende map, die van je ringtones dus.

Dat is nu juist mijn probleem. De map ringtones vind ik niet. Niet op de smartphone en niet op de sd kaart.
Heb al in de hoofroot gezet en op diverse andere plaatsen.... nergens terug te vinden in mijn ringtones.
Ik kan alle ringtones selecteren die op de smartphone staan. Alleen als ik via de pc kijk, vind ik ze niet terug in geen enkele map?????
Ik kan eender welke map selecteren om de ringtone in te zetten. Maar blijkbaar moet de map ergens verscholen zitten. Maar zoveel mappen zijn er nu niet.
 
Je kunt het audio bestand ( Marian ) ook gewoon tussen jouw muziek zetten op de smartphone en daarna via de instellingen / beltonen op toevoegen klikken.
Nu zou je als het goed is het audio bestand kunnen kiezen.

Ik heb tegenwoordig een iPhone, maar vroeger deed ik het altijd zo met mijn Samsung smartphone. Ik deed dit dan wel met mp3 bestanden. Eigenlijk nooit met een ogg bestand geprobeerd.
 
Je kunt het audio bestand ( Marian ) ook gewoon tussen jouw muziek zetten op de smartphone en daarna via de instellingen / beltonen op toevoegen klikken.
Nu zou je als het goed is het audio bestand kunnen kiezen.

Ik heb tegenwoordig een iPhone, maar vroeger deed ik het altijd zo met mijn Samsung smartphone. Ik deed dit dan wel met mp3 bestanden. Eigenlijk nooit met een ogg bestand geprobeerd.

Klopt allemaal, maar ik zie nergens waar ik beltones kan toevoegen. Ik zie ze wel allemaal en kan ze selecteren maar toevoegen?????
 
Anders even wachten op onze smartphone goeroe. Ik ben ook niet zo handig met die dingen. Ben al blij dat ik de telefoon kan aannemen.
 

Dit was het dus. Op de sd kaart de map ringtones aanmaken en het bestand er in plaatsen. Als de smartphone is afgekoppeld van de pc, de betreffende ringtone selecteren en klaar.
Maar nu begrijp ik nog altijd niet hoe die map op mijn smartphone verdwenen is. Dit zal, vermoed ik, een groot vraagteken blijven.
Maar het werkt terug prima waarvoor dank.
 
Mappen en bestanden verdwijnen niet zomaar. Hier is altijd een handeling mee gemoeid.

Welke, geen idee. Ik was er niet bij.

Fijn dat dit is opgelost. Dan zetten we er maar een slotje op.
 
Ja sorry, maar ik was ff boven met de kids bezig en nog wat opruimen. Ik ben blij dat het opgelost is MIK.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan