Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Net telefoon gekregen van telenet.
De digibox voor 1 euro.
Dit is niet de HD digibox, dit is de oude die ze niet meer kwijt raken.
Neem je liever de HD digibox, dan betaal je 99 euro, net als via hun website.

Bovenop spreekt men over korting door de overheid, kabel digital voor 11 à 12 euro/maand.
Dit is wel interessant, maar kan je via hun website ook vinden.
De analoge kabel kost 170 euro/jaar, dus ietsje duurder dan de analoge versie.

Nu, als de overheid investeerd in de digitale kabel zal deze investering moeten opbrengen.
Ik vraag me af wat hier achter zit.

Even technisch gaan.
De HD tv heeft een resolutie van 1920 x 1080
Dit is dus 2 megapixel en komt overeen met een digitaal fototoestel van 5 jaar terug.
De oude digibox heeft ongeveer 1.2 megapixel.
Een digitale camera waar je zelf mee filmt heeft 0.8 megapixel ofwel 800.000 pixels.

Zo, nu weet iedereen waar we precies over spreken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Acties van Belgacom, 'n truc om klanten te vangen door Teleboetieks gebruikt: "U heeft recht op gratis belgacom digitale tv" éH GRATIS, wie geeft gratis ??? Ik krijg onder mijn Kl..... (niet vriendelijk woord) ,als ik gratis een storing oplos, Klantvriendelijk??? Mijn jaarlijkse evaluatie = NUL wegens GRATIS dienstverlening!

nijltjetweety heeft weeral GRATIS gelijk!

We zullen gaan, zien en krijgen misschien een C4, ..... eindelijk rust??
 
Laatst bewerkt:
Net telefoon gekregen van telenet.
De digibox voor 1 euro.
Dit is niet de HD digibox, dit is de oude die ze niet meer kwijt raken.
Neem je liever de HD digibox, dan betaal je 99 euro, net als via hun website.

Bovenop spreekt men over korting door de overheid, kabel digital voor 11 à 12 euro/maand.
Dit is wel interessant, maar kan je via hun website ook vinden.
De analoge kabel kost 170 euro/jaar, dus ietsje duurder dan de analoge versie.

Nu, als de overheid investeerd in de digitale kabel zal deze investering moeten opbrengen.
Ik vraag me af wat hier achter zit.

Even technisch gaan.
De HD tv heeft een resolutie van 1920 x 1080
Dit is dus 2 megapixel en komt overeen met een digitaal fototoestel van 5 jaar terug.
De oude digibox heeft ongeveer 1.2 megapixel.
Een digitale camera waar je zelf mee filmt heeft 0.8 megapixel ofwel 800.000 pixels.

Zo, nu weet iedereen waar we precies over spreken.

Het verschil in prijs analoog/digitaal zit hem in de BTW. Het is denk ik een verschil van 6% op de BTW. Niets meer of min. Ik heb een digicorder sind hij op de markt kwam en ben er nog altijd heel tevreden van. Zelfs mijn vrouw heeft geen probleem om een opname te programmeren. Heeft dat vroeger met geen enkele video gedaan gekregen. Ik moest dat altijd doen. Met deze is het inderdaad een fluitje van een cent.
 
Het verschil in prijs analoog/digitaal zit hem in de BTW. Het is denk ik een verschil van 6% op de BTW. Niets meer of min. Ik heb een digicorder sind hij op de markt kwam en ben er nog altijd heel tevreden van. Zelfs mijn vrouw heeft geen probleem om een opname te programmeren. Heeft dat vroeger met geen enkele video gedaan gekregen. Ik moest dat altijd doen. Met deze is het inderdaad een fluitje van een cent.

Het verschil zit inderdaad in de BTW, maar het is een verschil van 9%. 21% voor analoog, 12% voor digitaal.
Digitaal: € 13,33 per maand
Analoog: € 14,40 per maand
 
Conclusie: tegen dat iedereen digitaal gaat slaan ze de btw voor digitaal op naar 21% en is het geld in bakske.
En straks nog bij betalen bij oververbruik, net als bij internet als we niet oppassen.
 
De oplossing is dus DVB-T , is gratis geen kabelkosten maar nog niet veel kanalen .
Enkel ---> één ; één+ ; canvas ; canvas+ , ketnet ; ketnet+ en een tiental digitale radiozenders zoals ---> stubru ; mnm ; mnm hitbits ; radio1 ; radio2 ; klara ; klara continuo ; sporza en nieuws+
 
De oplossing is dus DVB-T , is gratis geen kabelkosten maar nog niet veel kanalen .
Enkel ---> één ; één+ ; canvas ; canvas+ , ketnet ; ketnet+ en een tiental digitale radiozenders zoals ---> stubru ; mnm ; mnm hitbits ; radio1 ; radio2 ; klara ; klara continuo ; sporza en nieuws+

Hier ook nog La une, La deux, La trois en Euronews.
 
tussen dit en.....is er geen analoog beeld meer te verkrijgen


Er nu reeds geen analoge tv meer te vinden , enkel op de kabel kan je nog analoog kijken omdat telenet dit digitale signaal nog omzet in een analoog signaal
 
Er nu reeds geen analoge tv meer te vinden , enkel op de kabel kan je nog analoog kijken omdat telenet dit digitale signaal nog omzet in een analoog signaal

Je kan nog altijd in België de franstalige zenders analoog bekijken. Zitten op DVB-T wel ook op digitaal. Blijkbaar waren het maar de vlaamse zenders die moesten digitaal gaan.
 
Laatst bewerkt:
Er nu reeds geen analoge tv meer te vinden , enkel op de kabel kan je nog analoog kijken omdat telenet dit digitale signaal nog omzet in een analoog signaal

Alle analoge uitzendingen langs de ether zijn door Europa reeds in 2008 verboden.
Langs de kabel en satelliet mag er nog altijd analoog worden uitgezonden.
Er is nog niet beslist wanneer dit zal stoppen.
 
de tijd dat je BRT,NL 1 kan ontvangen via een half velo-wiel is voorbij, telenet, integan of WVEM, zijn verplicht om een analoog signaal te verdelen, niet iedereen heeft internet thuis!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de tijd dat je BRT,NL 1 kan ontvangen via een half velo-wiel is voorbij, telenet, integan of WVEM, zijn verplicht om een analoog signaal te verdelen, niet iedereen heeft internet thuis!!

Inderdaad, maar hoeveel kost een heel velowiel? Een DVB-T ontvanger van König kost maximaal 40€. Iedere campingantenne of zelfs minder zorgt voor een prachtige ontvangst. Analoog was wel wat anders. Als wij op de camping zijn, is dat het enige wat we meehebben. Ontvangst is prachtig.
 
Correct maar mijn velo-wiel kost minder dan het electronis equivalent Mik!
Kunt ge krijgen aan ieder Station van NMBS, schoepen is gratis als je niet gepakt wordt!
Bij de vodde marchand, 5 frank voor een kapot voorwiel, gratis op stort (vroeger).
Nu gratis in het containerpark?
De techniek alléé de voortuigang is de dood van de gewone mens, in mijne tijd een lampen tv was herstelbaar. De moderne tv's = containerpark.

Ik mis de lampen PY85, bc309, 1n4007 ... Ik ben een electronicus, géne pc freek!

Wat doe we er aan, mee lopen met de bende???

Ik weet het ik ben 'n ouwe belg, franken, foefelen en uitproberen.
Mijn cadeau, als ik ooit op pensioen ga, 'n goeie soldeerbout, transistoren, diodes ... als het nog bestaat?
My way= Hardware

ps: ik heb een leuke simulator voor electronische schakelingen en weet je wat? het ontspant mij, nice to have, hard to buy!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan