Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Momenteel surfen Telenet-internetklanten buitenshuis gratis via de 1.200 publieke Telenet-hotspots in België en Luxemburg. Vanaf vandaag breidt Telenet zijn Wi-Free-dienst uit met een tweede publiek WiFi-netwerk: de homespots!
Hoe werkt het? En is het veilig?

De nieuwe draadloze internetmodem van Telenet is zo geconfigureerd dat die naast je eigen netwerk ook toegang kan bieden aan andere internetklanten. Een software-update van je modem zorgt ervoor dat die twee signalen uitstuurt: een voor privé- en een voor publiek gebruik. Hierdoor kunnen vrienden of familie die op bezoek komen, met hun eigen Telenet-gegevens aanmelden op jouw WiFi-netwerk thuis. Zo hoef je je logingegevens nooit meer te delen. Bovendien is het verbruik op dit publieke signaal volledig gelinkt aan de Telenet-account van de aangemelde klant. Met de homespots breiden we Wi-Free uit met honderdduizenden nieuwe WiFi-locaties waar je gratis, snel en veilig kunnen surfen.

Telenet zet voor zijn klanten de homespotdienst aan. Stel je het publieke WiFi-signaal van je modem liever niet open? Dan kan je deze optie eenvoudig uitschakelen via Mijn Telenet of via de persoonlijke informatiemail die je zal ontvangen. Hou er rekening mee dat wie beslist zijn WiFi niet te delen, ook zelf geen gebruik kan maken van de homespots van andere klanten.
Testfase in Gent

In een eerste fase maken 15.000 klanten in Gent gebruik van dit nieuwe WiFi-netwerk. De test loopt tot eind januari. Na evaluatie rollen we dan de dienst verder uit in de rest van ons netwerk.

Meer weten? Surf naar www.telenet.be/homespot

 
da's nu nog eens echt een trendy ontwikkeling de naam 'made by telenet' waard! respect Ducko.

het past helemaal in het plaatje hoe TLN zich profileert op de markt als trendsetter en vernieuwer. ik kijk er alvast naar uit.

het betekent namelijk onder andere dat je bij je vrienden die een trager abo of weinig datavolume hebben kan inloggen op je eigen signaal en zo zorgeloos surfen. of zonder schaamte grote bestanden binnen halen. het is toch op je eigen rekening :p

als er hier een Gentenaar is op het forum die zijn ervaringen ermee wil delen, graag!!
 
Vind ik een goed idee ,nu kan je zelfs via skype gratis bellen naar je vrienden en kennissen als je bijna overal op het net kan
 
ik gebruik al enkele jaren FON, lekker internetten zonder dure stick! het leven is geven en nemen: FON verwacht dat je een deel van je bandbreedte afgeeft. voor mij geen enkel probleem. nu dat Fon samenwerkt met BGC, om hotspots te maken, doe ik nog steeds niet moeilijk, 't is goedkoper dan een mobile stick!
 
ik gebruik al enkele jaren FON, lekker internetten zonder dure stick! het leven is geven en nemen: FON verwacht dat je een deel van je bandbreedte afgeeft. voor mij geen enkel probleem. nu dat Fon samenwerkt met BGC, om hotspots te maken, doe ik nog steeds niet moeilijk, 't is goedkoper dan een mobile stick!
En hoe gaat dit in zijn werk ?
 
eerst en vooral moet je een account en een FONbox hebben.de fonbox is een router die je dsl opsplits in 2 stukken:FON_Free en een privé gedeelte welke in te stellen is via de 'Fon-site'.om dit netwerk te gebruiken zoe je een FON_Free/FON_Public acces point.maak de verbinding, open je browser,druk startpagina of voer een andere website in,automatisch wordt je doorgeschakel naar de 'FON-site'.dan kan je inloggen met je account gegevens.opgelet je FONbox moet wel (in werking) actief staan!!!!! bij de nieuwe BBOX2 van BGC is de hard-/firmwareware om FON te gebruiken aanwezig (Fon gedeelte moet ook actief zijn).
Fon - A world of free WiFi
 
Dus Fon werkt samen met Belgacom ,vandaar die vele inlogpunten
inderdaad, maar om Fon te gebruiken hoef je geen BGC te zijn!
* een account aanmaken
* dsl willen delen dmv een Fonbox
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik al enkele jaren FON, lekker internetten zonder dure stick! het leven is geven en nemen: FON verwacht dat je een deel van je bandbreedte afgeeft. voor mij geen enkel probleem. nu dat Fon samenwerkt met BGC, om hotspots te maken, doe ik nog steeds niet moeilijk, 't is goedkoper dan een mobile stick!

'k heb er ooit wel es over gedacht me daar bij in te schrijven. maar het was volledig uit m'n gedachten. je kan zelfs bandbreedte 'verkopen' :p
 
inderdaad er zijn 2 soorten gebruikers:
linus: vrijwillig en zonder er iets aan te verdienen
bills: dan heb je wel een paypall account nodig, vanaf een bepaald bedrag (verbruik van derden) wordt dit doorgestort op pp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan