Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Hallo beste mensen,
kan iemand mij vertellen hoe je tempmappen met een slotje verwijderen kunt en hoe het komt dat er een slotje op zit en hoe ik kan voorkomen dat er slotjes op mappen zitten.
Zie bijlage schermafdruk.
Schirmfoto_2015-03-14_010243.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp

met vriendelijke groet
Crimpak
 
Probeer eens, ik heb een registerssleutel gemaakt waarmee je eens moet proberen. ( zie bijlage )

Even uitpakken en op het register bestandje Wordt eigenaar dubbelklikken. Je krijgt dan uiteraard een waarschuwings melding van Windows of je een verandering aan het register wilt toestaan. Klik op ja.
Je hebt er nu iets bijgekregen. Ga op een bestand staan dat je wilt verwijderen met rechtermuisklik. Bijna bovenaan staat nu of je eigenaar van het bestand wilt worden. Klik hier op en je zou nu alles als eigenaar met het bestand moeten kunnen doen. Tenzij het nog dieper zit dat het bestand blokkeert en op slot houdt.

Gewoon eens even proberen. Mijn register bestand is totaal onschuldig.
 

Bijlagen

  • Wordt eigenaar.rar
    358 bytes · Weergaven: 134
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Lana
bedankt voor je snelle reactie maar ik loop tegen een probleem op. Ik kan dit bestand niet openen of opslaan weet niet waarom?
groetjes
Crimpak
 
Je bedoeld dat je mijn bijlage niet kan opslaan ? Dat is vreemd. Er op klikken zou moeten lukken. Probeer anders eens met rechtermuisklik en dan Doel opslaan als.
Je hebt dan wel een ingepakt bestand. Daarna eerst uitpakken met WinRar / WinZip of 7 Zip
 
Hallo Lana,
Ik kom tot de ontdekking dat ik helemaal geen software kan downloaden. Ik krijg onder in het scherm steeds het scherm waar je op kunt slaan of uitvoeren en wat ik ook aanklik, dan krijg ik de mededeling dat ik geen software kan downloaden en ik weet niet waar dat aan kan liggen.
Enig idee wat dit kan zijn?
groetjes
Crimpak
 
waar dit aan ligt is het feit dat er een degelijke besmetting aanwezig is op je systeem ...
ben je in het bezit van de AVG rescue cd dan dien je hiermee op te starten en je systeem te scannen voordat Windows gestart word ..
ben je niet in het bezit van deze rescue cd dan dien je deze op te halen met een andere pc ...
je kan tevens kiezen voor een cd of usb stick ... klik

bijkomend filmpje hoe je te werk dient te gaan ...
[video=youtube;fGX-592qty8]http://www.youtube.com/watch?v=fGX-592qty8[/video]
 
Hallo Qtex en Lana,
na een zondagmiddag zoeken ben ik achter het euvel gekomen. In mijn laptop is binnengeslopen:
MalSign.Generic.15E
Ik heb al van alles geprobeerd om MalSign.Generic.15E van mijn laptop te verwijderen maar het lukt met geen mogelijkheid. Hebben jullie daar toevallig een oplossing voor zodat ik van mijn probleem af ben? AntiMailwarebytes, en enkele andere verwijderaars en zelfs mijn antivirus zeggen dat mijn laptop niet besmet is. Dus men herkent dit niet. Wat nu?
groetjes
Crimpak
 
de malwarebytes die je gebruikt is dit dan de volledige versie of eerder de gratis te gebruiken versie ...
ik vraag je dit omdat MalSign.Generic een rootkit virus is ...deze kan verwijderd worden indien je dus malwarebytes premium gebruikt met de optie om ook te scannen naar rootkit's ...daar boven op scant ook de volledige avg internet security op rootkit's ..
heb je deze beiden niet in gebruik dan adviseer ik je de Kaspersky TDSSKiller aan om te gebruiken .
download deze naar je bureaublad en start deze op als administrator en nadat de scan gedaan is klik je op Continue.
herstart je systeem als dit gevraagd word .

*je heb dus de avg rescue cd /usb niet gebruikt !
 
Hoi Qtex,
de Anti Mailwarbytes is de gratis versie en die herkent deze rootkit niet. Ik kan ook niets downloaden nu en dat zit hem ook in die rootkitvirus denk ik. Ik heb AVG freeware maar die zal ik ook nog even uitproberen en anders Kaspersky zoals je tipte.
Ik heb op een andere pc die avg rescue gebrand op een cd maar als ik die in de laptop zet werkt die ook niet in mijn laptop. Die kan ik dus niet gebruiken.
Ik ga verder met jouw aanbevelingen en ik kom er weer op terug.
Alvast bedankt zover.
Groetjes
Crimpak
 
om de avg rescue disk te kunnen gebruiken dien je wel in de bios aan te geven om op te starten vanaf de cd/dvd drive .
dit heb je waarschijnlijk niet gedaan of je heb de avg rescue.iso gebrand als een data bestand en niet als een beeld bestand ( image2disk ).
 
MalSign Generic is een vieze gemene infectie.
Zelf na allerlei scans en reparaties zou ik persoonlijk zo'n pc nooit meer vertrouwen.

Als mij zoiets zou overkomen en ik zou geen image hebben om terug te zetten maak ik een Format C: en installeer alles opnieuw.
Probeer wel eerst zo veel mogelijk belangrijke data te redden die op een schijf of diskruimte komt te staan dat eerst gescand wordt voordat het teruggeplaatst wordt.

Heb je een image, dan zou ik deze terug zetten. Heb je deze niet zou ik helemaal opnieuw beginnen met de pc. Misschien kun je hem naar de fabrieksettings terug zetten.
 
Hallo Qtex en Lana,
mijn laptop wordt nu volop gescand op rootkit's Ik wacht even de resultaten af en kan momenteel even niet vooruit zolang de scans lopen. Ik laat deze vanavond hun werk eerst doen en zie morgen wat er uitgerold is. Ik spaar even al jullie tips op en ga daar morgen dan mee verder in de hoop dat e.e.a toch nog te redden is. Ik houd jullie in elk geval de komende dagen op de hoogte wat er is uitgekomen en of er wel of geen oplossing is gekomen. Alvast bedankt voor al jullie tips en jullie horen mij de komende dagen nog wel.
Groetjes
Crimpak
 
Hoi Lana en Qtex,
uit mijn AVG scanner krijg ik de volgende gegevens uit mijn register als zou daar iets mis mee zijn
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Extension Compatibility\{A17B153F-2267-4161-A165-73DCD6C31BEF
EN
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Extension Compatibility\A17B153F-2267-4161\A165-73DCD6C31BEF
Verder staat de laptop nog te scannen!!!!!!.
Wat kan ik met deze informatie?
groetjes
Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan