Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forum,

Graag even jullie kennersmening.

Mijn eega heeft een Asus Eee PC Seashell 1015PEM notebookje.

Regelmatig valt het ding uit....dacht dit dit door 1 of andere rotzooi kwam, dus gister haar Win7 starter opnieuw geinstaleerd, doch het probleem blijft.

Volgens Speccy is de temp van de processor 61-65° en moederbord ook 62-69°
Dit lijkt me toch wat veel ??????

Heb het ding gister ook uitmekaar gehaald en fan zuiver gemaakt

Iemand enig idee ???

Alvast dank
 
Dat is behoorlijk aan de hoge kant ja.

De oorzaak behoefd niet altijd vuil of stof te zijn, het kan ook een slechte accu zijn die erg warm wordt tijdens het laden.

Zijn de metingen verricht met de adapter aan het Netbookje, dus tijdens het laden, of is de meting verricht zonder adapter ?
 
Hij (de notebook ;) ) is vandaag precies 3 jaar...was geschenkje van mij op 31/12/2010...toeval)

Heb gister opengehad en fan zuiver geborsteld en geblazen.

Zit er nu op te werken en speccy geeft nog resp. 68° en 69° aan op accu voeding.

@Jack Flash : Het staat gewoon op tafel, waar het altijd gebruikt is (soms op schoot of op bed, maar dat zou niet mogen uitmaken, toch ?
 
@Jack Flash : Het staat gewoon op tafel, waar het altijd gebruikt is (soms op schoot of op bed, maar dat zou niet mogen uitmaken, toch ?

Wanneer je hem op schoot of bed gebruikt sluit je zijn ventilatieopeningen af en daardoor lopen de temperaturen vrij snel op.

Heb je ook de heatsink gecheckt op de aanwezigheid van stof (ligt meestal een stofkussentje op) en hem doorgeblazen met gecomprimeerde lucht zodat er weer een optimale luchtstroming is?

52c2e056a6dd2-heatsink.jpg
 
Ik heb zojuist de mijne eens opgestart en gemeten. Dit is welleswaar een ander type, maar ook een Asus Eee. Ik heb hier Model X101CH

De temperaturen komen niet boven de 49 graden.
 
morjos,

hoe evolueren de temperaturen als je het netbookje achteraan wat hoger zet, bijvoorbeeld door hem op twee DVD-doosjes te zetten? Zo krijgt hij meer lucht, dus let erop dat je de ventilatieopeningen niet afsluit bij deze test.
 
morjos,

hoe evolueren de temperaturen als je het netbookje achteraan wat hoger zet, bijvoorbeeld door hem op twee DVD-doosjes te zetten? Zo krijgt hij meer lucht, dus let erop dat je de ventilatieopeningen niet afsluit bij deze test.

Dit zou niet zo veel uit mogen maken met een Eee PC. Er zit maar 1 klein roostertje aan de onderkant die uiteraard niet langdurig helemaal afgesloten behoord te zijn . Afgelopen zomer dat ding zonder problemen boven de 35 graden gebruikt op vakantie. Gewoon op mijn schoot en in de volle zon.
Er moet dus intern wel degelijk iets aan de hand zijn.

Bekijk bijlage 205166
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan