Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het terugzetten van een systeemkopie wordt het bestand niet gevonden . Deze kopie is aangemaakt via het configuratiescherm "een systeemkopie maken" en op een externe harde schijf (komt ook voor als beschikbare schijf) opgeslagen. De systeemkopie is ook als zodanig zichtbaar op deze schijf. Ik heb ook een systeemherstelschijf aangemaakt.

Ondanks dat de externe harde schijf is aangesloten op de pc via usb 3.0 wordt het bestand niet gevonden. Het menu met de zoekbalk "systeemkopieschijven zoeken...." wordt ook snel afgebroken.

Inmiddels heb ik meerdere pogingen ondernomen voor het oplossen van dit probleem, zoals een andere externe harde schijf en opstarten via systeemherstelschijf. Alles tevergeefs.

Zou het soms met (administrator)rechten te maken kunnen hebben? En welke oplossing is er dan mogelijk?

Adviezen zijn welkom.

Ruud
 
Een systeemkopie terugzetten op de computer
1.Start de computer opnieuw op met de aan/uit-schakelaar van de computer.
2.Ga op een van de volgende manieren te werk:
•Als op de computer slechts één besturingssysteem is geïnstalleerd, houdt u de toets F8 ingedrukt terwijl de computer opnieuw wordt gestart. U moet op F8 drukken voordat het Windows-logo wordt weergegeven. Als het Windows-logo verschijnt, probeert u het nogmaals.
•Als er meerdere besturingssystemen op de computer zijn geïnstalleerd, gebruikt u de pijltoetsen om het besturingssysteem dat u wilt starten, te selecteren. Vervolgens drukt u op F8.
3.Gebruik in het scherm Geavanceerde opstartopties de pijltoetsen om Uw computer herstellen te selecteren en druk op ENTER.
4.Selecteer een toetsenbordindeling en klik op Volgende.
5.Selecteer een gebruikersnaam, typ het wachtwoord en klik op OK.
6.Klik in het menu Opties voor Systeemherstel op Herstel van systeeminstallatiekopie en volg de instructies.
Bron :
Bad Request
 
Hallo Luc,

Ook het opstarten volgens deze instructies geeft hetzelfde resultaat. Merkwaardig is dat bij het maken van de systeemkopie de betreffende harde schijf wel wordt vermeld als geschikte locatie, maar bij het terugzetten de systeemkopie niet wordt gevonden.

Nogmaals ik heb meerdere pogingen ondernomen en volgens alle Windows-instructies gehandeld.

gr

Ruud
 
ben je in het bezit van een herstel cd die je tevens ook aanbevolen werd tijdens het aanmaken van deze systeemkopie welke je naar de externe schijf heb laten weg schrijven ..
indien zo start je op vanaf deze opstart cd ( herstel cd ) en je kiest nadat je de taal ,land gegevens ingegeven heb om een systeemkopie (system image recovery)terug te plaatsen ...
Ashampoo_Snap_2013.07.18_15h07m47s_006_.png

ben je niet in het bezit van deze herstel cd ( opstart cd ) dan kun je deze ook hier downloaden
x32 bits
x64
 
sorry , dan weet ik het ook niet meer waar hij telkens tegen aanloopt !
vraagje: kun jij eender wat op de externe schijf staat aanklikken en opvragen of loop je hier ook tegen problemen op ?
 
Probeer eens via een USB 2.0 aansluiting.
Ik ga er van uit dat je wil booten via een herstelschijf en daarna de systeemkopie via de USB 3.0 poort aangesloten externe schijf terugzetten.

USB 3.0 heeft speciale drivers nodig, anders werkt dit niet goed. Tijdens het booten van een schijf zijn deze drivers nog niet aanwezig.
 
Ondanks dat de externe harde schijf is aangesloten op de pc via usb 3.0 wordt het bestand niet gevonden. Het menu met de zoekbalk "systeemkopieschijven zoeken...." wordt ook snel afgebroken.

Bij het terugzetten van een systeemkopie word eerst gezocht naar externe apparaten(harde schijf) , waarop zich een systeemkopie zou kunnen bevinden. In uw geval word dat hier afgebroken.
Met welk type USB kabel is de externe HD aangesloten aan de computer. USB 2.0 kabel of USB 3.0 kabel?
 
Ik denk niet dat het type kabel / poort hier meteen een rol gaan spelen, aangezien een USB 3.0 kabel en connector "backwards" compatibel zijn (toch wat betreft de connectie aan de PC) met de andere uitvoeringen, of zie ik dat verkeerd?

Bovendien kan je een externe (3.0) harde schijf niet connecteren met een USB 2.0 kabel: de connector aan de schijf (niet die aan de PC dus) is dan weer niet compatibel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan