Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden ,

Ik ben bij familie en daar hebben ze de adsl verbinding van ufonie .
Ze hebben 2 vaste pc's pc 1 maakt verbinding met de kabel .
Pc 2 geraakt wel op het net maar alleen LOKAAL netwerk .
Dus met pc 2 kan ik wel in pc 1 maar NIET op internet.


Kan iemand me dringend helpen ,heb de router al geresset.
 
Even een vraagje, hoe zit PC2 aangesloten ? Zit deze op de router aangesloten met een netwerkkabel ? Of gaat het misschien draadloos ?

Ufonie ken ik niet, maar ik neem aan dat deze een modem / router levert.
 
Pc 1 is let de kabel verbonden , en pc 2 draadloos en is wel verbonden met de modem/router want ik kan er in en zie allebei de pc's ,maar voor draadloos hou de router ergens internet tegen voor pc 2.
 
yep is deze ,maar wat zei niet hebben ,is die stick om draadloos te gaan is een van de pcwinkel maar dat kan toch geen probleem geven ,alhoewel ik begin te twijfelen ze ,want ik heb een samsung tv en die kan ook draadloos maar alleen met een stick van samsung zelf.
zou het mss ook zulke miserie zijn ?dat het van de zelfde fabrikant moe zijn.?
 
Probleem zit'm volgens mij als volgt. Je kan beide computers "zien" in je netwerk, zowel draadloos als bedraad. Dus beiden zijn intern correct geconfigureerd. Netwerksleutel moet dan sowieso ook correct zijn, anders kunnen die 2 elkaar niet "zien". Wat dus nog wel mogelijk is, is de weg die ze moeten volgen naar de internetkant toe. Wat doet een (home)router nu exact? Deze past NAT toe. De configuratie van de router is als volgt;

Netwerk A (intern LAN - bedraad) -> NAT (Network Address Translation) -> Netwerk B (extern - Internet).

Stel nu dat het draadloos netwerk toch op een ander subnet zit waarbij geen NAT gebeurd zoals het bedrade netwerk, dan raakt deze niet buiten.
Waarom kunnen die 2 netwerken (bedraad en draadloos) dan wel met elkaar communiceren? Omdat er een routing opstaat op de router tussen het draadloos en het bedraad netwerk. En aangezien beiden via DHCP dezelfde "gateway" (router address) meekrijgen, gaat die weten waar hij zen draadloos en bedraad netwerk moet gaan zoeken en routeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan