thuisnetwerk problemen!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo beste mensen,
Het was weer een tijdje geleden, maar ik heb hier de beste help resultaten dus ik hoop dat ik er nu ook eindelijk uit kan komen met jullie hulp!!!!!!!
Ik zit met het volgende:
Ik heb een abonnement van UPC en daar bij de Horizon mediabox, verder een Samsung smart tv en enkele pc.s.
Nu heb ik mijn hoofd pc bedraad verbonden met de mediabox en een thuisgroep ingesteld.
Als ik mijn tv aanzet buiten de mediabox om en ook met mediabox vind ik mijn pc en ook enkele mappen.
Hij vind bijv. een map a en daar staan dan 8 submappen in, allen aangemeld als gedeeld met iedereen.
dan vind mijn tv toch maar 1 submap en de andere toont hij niet.
Wat doe ik nu fout, de instellingen zijn allemaal eender???????
Ik zoek mij al lange tijd suf naar dit probleem.
Wie kan mij helpen!
bij voorbaat heel veel dank.
okki46
 
Ik heb geen correct overzicht van je situatie. Maar hetgeen ik denk te begrijpen is dat je via je Smart TV op een gedeelde folder van je Windows (7, 8...) PC wilt benaderen en dat die niet correct werkt?

Ik zou zeggen, je TV heeft problemen met een NTFS permissies en kan daar niet mee overweg. Hiervoor zou ik moeten weten welk merk/model je TV is.
Daarbuiten is het niet zo dat je kan delen met "iedereen" buiten je werkgroup of domein. Dit mag/gaat gewoon niet. "Iedereen" is niet zomaar iedereen... dit heeft beperkingen.
 
hallo Luc,
bedankt voor de tip
ik heb nu Twonky na veel moeite gevonden en ingesteld en hij werkt prima.
een vraagje no, weet je toevallig ook een goede duidelijke gebruikershandleiding in het Nederlands te vinden.
bij UPC weten ze natuurlijk weer niets en op internet kan ik ! niets vinden?
bij voorbaat dank
okki46
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan