Status
Niet open voor verdere reacties.

Witgrijze

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Bestaat er een simpele manier om van Thunderbird naar Outlook over te stappen, zonder dat ik alle accounts en zo handmatig moet overzetten?
 
Hoi,

Bestaat er een simpele manier om van Thunderbird naar Outlook over te stappen, zonder dat ik alle accounts en zo handmatig moet overzetten?

Thunderbird heeft helaas geen export functie. Er zijn verschillende programmaatjes te downloaden waarbij je de berichten uit het mbox-bestand van Thunderbird kan extraheren naar eml-bestanden. Deze kun je vervolgens weer importeren in Windows Live Mail en van daaruit kan je weer exporteren naar Outlook.

Klinkt veel werk en dat is het vaak ook. Veelal zitten er ook nog haken en ogen aan zulke programmaatjes; ze crashen, kosten geld en een mappen structuur gaat veelal verloren.

Een andere methode is om een IMAP account gebruiken zoals Gmail. Je kan dan je mails vanuit Thunderbird uploaden naar de Gmail account. Vervolgens configureer je Outlook met de Gmail account om al je mails weer te downloaden.

Je kunt een add-on installeren in Thunderbird, zoals SmartSave. Die kan je mail folders exporteren als .eml zonder dat je gebruik hoeft te maken van andere applicaties. Zit onder Tools -> Add-ons -> Get Extensions
 
Laatst bewerkt:
Sorry, voor het zeer late reageren. Niks snel gevonden. Ik heb het de heel omslachtige manier gedaan. Ik merk nu pas, dat ik nog aan't discussiëren was.
Dank je alleszins.
Deze discussie mag voor mij beëindigd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan