Status
Niet open voor verdere reacties.
de tijdsklok onder in de taakbalk is plotseling versprongen naar 0.45 uur en het is nogthans 18.40 uur heb al een synchronisatie gedaan van de tijd maar krijg de melding dat hij niet kan synchroniseren en de instellingen staan op Brussel.... Parijs. Kan er mij iemand vertellen wat hier aan de hand is...[OPLOSSING]
heb toch effe een ander batterijke gehaald en gestoken en inderdaad probleem opgelost blijkt toch dat het batterijke stuk was dus deze mag van mij gesloten worden maar niet voor ik iedereen bedankt heb voor hun goede raad en tips. (y) (vogel)
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hier wordt er nogal veel gepraat over lege batterij een resetten van Bios, wat de batterij betreft dit kan ik moeilijk geloven daar de pc dagelijks meerdere uren aan staat en het resetten van de Bios is er iemand die me kan vertellen hoe dit moet gebeuren en zijn er geen andere mogelijke oorzaken??? Vandaag bij het opstarten van de pc stond de tijd op 0.15 uur en de datum op 1 januari 2004 (terwijl die gisteren toch nog juist stond). En dan nog een vraagje hoe kan ik zien welke tijd hij in de Bios aangeeft??? Hopelijk kan er mij iemand raad geven.
 
tijdsklok???

tijdsklok???

(kp)
en dat vond ik als oplossing ergens op het net zie uiknipsel
vraag?;Ik heb dit sinds een dag of wat.

Mijn biosbatterij is niet wat het geweest is, maar aangezien mijn pc 24h aan staat zou dit het niet kunnen zijn. Gisteravond merkte ik al 2x dat m'n klok ver verkeerd stond, eerste keer ruim een uur, daarna zelfs bijna 2 uur. Geen punt, m'n pc synct dagelijks en nu liet ik 'm 2x extra syncen.
..............bla bla bla.....
antwoord;
;Nou het probleem is opgelost, het was niet eens een lege batterij, maar een of andere vage fout die in m'n bios was geslopen. Hoe het heeft mogen gebeuren is me een raadsel, maar na een biosreset en alle instellingen terugzetten naar de oude waardes werkt alles weer als een speer!
proberen waard zou ik zeggen

groetjes hackyhaha(nar)
 
Check eens op virussen en spy- en addware
er zijn virussen die dat kunnen veroorzaken kunnen via een clock reset op je pc
Je virusscanner check bvb de tijd ook als die niet juist staat gaat er iets mis met de detectie van virussen

er blijkt ook soms iets mis te gaan met de auto sync van de klok
dubbelklik op je klok rechtsonder en ontvink de sync eens om te proberen
of druk eens nu syncroniseren

Kijk hier eens
 
(kp)
en dat vond ik als oplossing ergens op het net zie uiknipsel
vraag?;Ik heb dit sinds een dag of wat.

Mijn biosbatterij is niet wat het geweest is, maar aangezien mijn pc 24h aan staat zou dit het niet kunnen zijn. Gisteravond merkte ik al 2x dat m'n klok ver verkeerd stond, eerste keer ruim een uur, daarna zelfs bijna 2 uur. Geen punt, m'n pc synct dagelijks en nu liet ik 'm 2x extra syncen.
..............bla bla bla.....
antwoord;
;Nou het probleem is opgelost, het was niet eens een lege batterij, maar een of andere vage fout die in m'n bios was geslopen. Hoe het heeft mogen gebeuren is me een raadsel, maar na een biosreset en alle instellingen terugzetten naar de oude waardes werkt alles weer als een speer!
proberen waard zou ik zeggen

groetjes hackyhaha(nar)
heb ik ook gelezen daarom de vraag van hoe ik de tijd kan controleren in de bios en hoe ik deze kan resetten en eventueel ook welke instellingen ik dan moet terugzetten.
 
Check eens op virussen en spy- en addware
er zijn virussen die dat kunnen veroorzaken kunnen via een clock reset op je pc
Je virusscanner check bvb de tijd ook als die niet juist staat gaat er iets mis met de detectie van virussen

er blijkt ook soms iets mis te gaan met de auto sync van de klok
dubbelklik op je klok rechtsonder en ontvink de sync eens om te proberen
of druk eens nu syncroniseren

Kijk hier eens
Heb al gecheckt op virussen en anti spyware en niets gevonden maar toch bedankt voor de tip
 
hey
als alle pogingen mislukken waarom de tijd via dos terug in orde brengen ?? cmd- typ : time help
geef de tijd in ...... kijk even naar uw tijd in de taakbalk staat nu zoals je opgegeven hebt
noteer dat tijdssyncronisatie niet werkt als het tijds verschil met de tijdserver te groot is
ook voor de datum -- cmd ---date help
 
heb toch effe een ander batterijke gehaald en gestoken en inderdaad probleem opgelost blijkt toch dat het batterijke stuk was dus deze mag van mij gesloten worden maar niet voor ik iedereen bedankt heb voor hun goede raad en tips. (y) (vogel)
 
heb toch effe een ander batterijke gehaald en gestoken en inderdaad probleem opgelost blijkt toch dat het batterijke stuk was dus deze mag van mij gesloten worden maar niet voor ik iedereen bedankt heb voor hun goede raad en tips. (y) (vogel)

bij deze een slot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan