Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben een laptop gewoon.Vanuit je zetel kan je met 1 hand alles bedienen.Je moet niet telkens naar de muis grijpen.
In Barca (Corte Inglés) zag ik klavieren met een touchpad rechts .Bestaat er een versie met touchpad midden onderaan.
De detailhandels zitten tegenwoordig op internet ipv een winkel.Ik ga geen tank leegrijden en parkings zoeken.
 
Je bedoeld zoiets ? Ergo2Go - uw voordeelshop in ergonomie

MiniType%202%20kb%20touchpad_DULF_500.jpg


Of deze Lenovo ThinkPlus USB Keyboard With UltraNav @ Azerty
 
Goede tip!'t Is weer spaans ,qwerty(Windows-toetsen).Het touchpad stond steeds rechts.
Mss dan een azerty compact toetsenbord voor linkshandigen(touchpad links).Cijferstoetsen ook liefst apart.
Omdat het zo duur is moet het ook kunnen.
 
.be ,1 van de zeer weinige landen met azerty.Ik vindt bij Mik wel enkele, de azerty 's zijn dan weer dubbele prys.
Eind van de mnd heb ik een ocass laptop met dock van mijn vriend .Die werkt dan weer in .nl (qwerty,'k weet niet).
Ik had ergens gezien dat men plakkers op de toetsen kan doen ,azerty/qwerty.
Welke stommerd heeft België voorzien van azerty?
Morgenavond begint het 2° jaar informatica (azerty).
 
Stikkers op een toetsenbord plakken heeft geen zin.
De q op een qwerty toetsenbord zal altijd de q blijven. Maakt niet uit welke stikker je er op plakt.

Het toetsenbord is een matrix. De q geeft een via deze matrix een bepaald signaal naar de pc zodat deze weet dat de q is ingedrukt.
Wil je dit veranderen, dan zal je de marix moeten gaan veranderen en dat is een lastige klus.

Ik kan zo gauw geen voorbeeld vinden, maar vergelijk het ongeveer hiermee.
Matrix_organisatie.png


Stel dat linksboven (het grijze rondje) de letter q zou staan, dan geeft het keyboard een signaal A1 ( de computer weet dan dat bij A1 de letter q hoort.
Stel dat rechts daarnaast de letter w zou staan, dan geeft het keyboard het signaal B1

Zo werkt het ongeveer via de matrix van een keyboard. Plak je dus een andere letter op het keyboard dan blijft de matrix gewoon A1 en B1 geven. En de pc weet dat dit q en w is

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stikkers op een toetsenbord plakken heeft geen zin.
De q op een qwerty toetsenbord zal altijd de q blijven. Maakt niet uit welke stikker je er op plakt.

Het toetsenbord is een matrix. De q geeft een via deze matrix een bepaald signaal naar de pc zodat deze weet dat de q is ingedrukt.

Als je van azerty in een handomdraai naar qwerty kunt overschakelen, waarom zou je dan niet van qwerty naar azerty kunnen overschakelen.

Ik heb zelf geen qwerty toetsenbord maar dit zou moeten werken: Hoe qwerty naar azerty?
 
Stikkers op een toetsenbord plakken heeft geen zin.
De q op een qwerty toetsenbord zal altijd de q blijven. Maakt niet uit welke stikker je er op plakt.

Het toetsenbord is een matrix. De q geeft een via deze matrix een bepaald signaal naar de pc zodat deze weet dat de q is ingedrukt.
Wil je dit veranderen, dan zal je de marix moeten gaan veranderen en dat is een lastige klus.

Ik kan zo gauw geen voorbeeld vinden, maar vergelijk het ongeveer hiermee.
Matrix_organisatie.png


Stel dat linksboven (het grijze rondje) de letter q zou staan, dan geeft het keyboard een signaal A1 ( de computer weet dan dat bij A1 de letter q hoort.
Stel dat rechts daarnaast de letter w zou staan, dan geeft het keyboard het signaal B1

Zo werkt het ongeveer via de matrix van een keyboard. Plak je dus een andere letter op het keyboard dan blijft de matrix gewoon A1 en B1 geven. En de pc weet dat dit q en w is

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Altijd geweten dat dit softwarematig gebeurd. Die matrix klopt inderdaad de verbinding geeft enkel de een code (hexadecimale) mee en geen letter. Maar selekteer maar eens als Nederlander ons Belgenland in Windows. Een fluitje van een cent om Uw toetsenbord in Azerty te zetten. Wij als Belgen weten dit omdat we er al jaren mee geconfronteerd zijn.
 
Als je van azerty in een handomdraai naar qwerty kunt overschakelen, waarom zou je dan niet van qwerty naar azerty kunnen overschakelen.

Ik heb zelf geen qwerty toetsenbord maar dit zou moeten werken: Hoe qwerty naar azerty?

Altijd geweten dat dit softwarematig gebeurd. Die matrix klopt inderdaad de verbinding geeft enkel de een code mee en geen letter. Maar selekteer maar eens als Nederlander ons Belgenland in Windows. Een fluitje van een cent om Uw toetsenbord in Azerty te zetten. Wij als Belgen weten dit omdat we er al jaren mee geconfronteerd zijn.

Dat zijn softwarematige aanpassingen op de pc. Dit veranderd niets aan de output van het keyboard.
 
Ik heb de Upgrade XP met service packs buiten gesmeten.Ik draai nu XFCE.
De pc was van mijn broer.Die had Belgacom en een skynet-account.
Ik heb er Thunderbird opgezet omdat hij de poorten zelf invult.(Telenet)
Resultaat van wat downloaden van 't net.Zes security's,6 zoekmachines,zelfs easy cleaner van Tony Arts werd gemanipuleerd om ze niet buiten te krijgen.
Met een geregistreerde XP kan je naar Microsoft gaan om updates en upgrades om de boel in orde te krijgen.Dit was dan gewoon een driver downloaden voor de Plextor brander.Een scan was er ook ergens bij.
Voorlopig doe k met de muis verder.
 
Wil je dan dus van een qwerty toetsenbord een azerty toetsenbord maken, een azerty toetsenbord dus dat op elke computer zonder aanpassing een azerty toetsenbord is, dan zal je hoe dan ook de matrix moeten aanpassen.
Dit kan wel, er moeten wat printspoortjes veranderd moeten worden. Als iemand handig is met de soldeerbout is dit wel te doen.
In dat geval zal je dus stikkertjes moeten naar plakken op de veranderde toetsen, of als het mogelijk is de toetsen zelf verwisselen.
De kontaktjes van de q schakelaar / toets moeten naar de a en de kontakjes van de a moeten naar de q
Doe dit ook voor de w en de z en het is klaar. ( tenzij er in Belgie nog meer toetsen omgedraaid zijn natuurlijk )
 
Wil je dan dus van een qwerty toetsenbord een azerty toetsenbord maken, een azerty toetsenbord dus dat op elke computer zonder aanpassing een azerty toetsenbord is, dan zal je hoe dan ook de matrix moeten aanpassen.
Dit kan wel, er moeten wat printspoortjes veranderd moeten worden. Als iemand handig is met de soldeerbout is dit wel te doen.
In dat geval zal je dus stikkertjes moeten naar plakken op de veranderde toetsen, of als het mogelijk is de toetsen zelf verwisselen.
De kontaktjes van de q schakelaar / toets moeten naar de a en de kontakjes van de a moeten naar de q
Doe dit ook voor de w en de z en het is klaar. ( tenzij er in Belgie nog meer toetsen omgedraaid zijn natuurlijk )

Neen, neen, neen. Als je softwarematig (selekteren van een Belgisch toetsenbord) de aanpassing maakt, heb je een azerty toetsenbord ongeacht wat er op de toets vermeld staat. Dus als je met klevertjes (in de handel te krijgen) of met de aangepaste toetsen (ook verkrijgbaar) uw toetsenbord aanpast heb je een azerty.
 
Neen, neen, neen. Als je softwarematig (selekteren van een Belgisch toetsenbord) de aanpassing maakt, heb je een azerty toetsenbord ongeacht wat er op de toets vermeld staat. Dus als je met klevertjes (in de handel te krijgen) of met de aangepaste toetsen (ook verkrijgbaar) uw toetsenbord aanpast heb je een azerty.

Dat is niet waar, sluit het toestenbord daarna maar eens aan op een andere PC zonder de softwarematige aanpassing natuurlijk. Het is gewoon een qwerty toetsenbord gebleven.

Wil je een qwerty naar azerty hardwarematig veranderen, dan zal je de matrix moeten aanpassen.
 
Mik, ik zit het allemaal nog eens te lezen.
Ik kom tot de conclusie dat wij langs elkaar heen zitten te praten.
Ik zie nu pas wat je bedoeld en moet daarom jou gelijk geven.

Wat ik bedoel / uitleg, klopt ook wel maar dat komt in de praktijk niet voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan