Status
Niet open voor verdere reacties.
De laatste weken worden de webpagina's op mijn computer erg traag geladen.
Ik heb een desktop met kabelaansluiting.
Soms verschijnen ze gewoon niet, en blijft de browser maar zoeken.
Gek is wel dat pagina's opgevraagd vanuit mijn startpagina (google) wel snel geladen worden.

Wil ik dan verder surfen, gaat het weer tergend traag.

Ik gebruik Google chrome en Firefox, de problemen doen zich bij beide voor.
Ik heb telenet, en de problemen doen zich niet voor op de laptop. (draadloos)
 
dan ligt het waarschijnlijk aan de kabel ...
effe iets wat ik verleden maand zelf heb meegemaakt ...kabelaansluiting viel hier soms uit ...draadloos was de verbinding uitstekend.
na van alles gedaan te hebben , maar géén verbetering bemerkt te hebben ..zelfs naar telenet gebeld te hebben ...stelde ik vast dat de verbinding het soms goed tot zeer goed deedt...maar dan weer uitviel voor een bepaalde tijd !
ik ben daar op de kruipkelder in gegaan !
en wat ik zag verbaasde me !
ik was bezig met de kabel te controleren en zag dat er aan geknaagd was !!
ik heb daarop een nieuwe kabel geplaatst maar nam nu mijn voorzorgen ....en gebruikte nu een elecktrische pvc buis om de kabel te beschermen ...ook legde ik deze nu in de grond+/-15cm diep (de oudere kabel was 12jaar oud en op meerdere plaatsen aan geknaagd !

sindsdien is de verbinding hier weer optimaal ..
 
post eens de resultaten van volgende opdrachten aub? Uit te voeren in een command prompt scherm.

Code:
ping www.google.be
ping www.google.be -l 1000


Oorzaak kan vanalles zijn eigenlijk... beetje uitzoeken. Beschadigde coax kabel is al een uitzondering. Dan zou je draadloos ook problemen moeten hebben. Is vrijwel onmogelijk dat deze beschadigd is en draadloos werkt en bedraad niet.
 
Kan ook een besmette PC zijn die hard aan het werk is met allerlei rotzooi het internet op te sturen.

Of er zijn vele systeembronnen in gebruik door de lopende processen en de pc heeft hierdoor niet genoeg mb's beschikbar om de internet taken uit te voeren.
 
Beschadigde coax kabel is al een uitzondering.
Dan zou je draadloos ook problemen moeten hebben. Is vrijwel onmogelijk dat deze beschadigd is en draadloos werkt en bedraad niet.
het was niet de coax kabel die van buiten naar binnen komt ...
ik bedoelde hier echt de internet kabel van de modem/router naar de pc *deze heb ik 12jaar geleden in de kruipkelder gelegt daar de modem/router zich op 4meter verwijderdt bevind van de pc en ik niet wilde dat de kabel over de vloer lag !
 
rat_kabel.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan