Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een heel vervelend probleem. 1week geleden startte mijn laptop akoya P7818. heel langzaam op, normaal duurde dit 35 a 40 sec. Snel opstarten niet ingeschakeld.
Wat gebeurt er: Na inschakelen even het Medion logo en daarna het cirkeltje en daarna een zwart scherm met het bekende cirkeltje en dat duurt ontzettend lang terwijl de hdd ratelt.
Even laat hij een willekeurig foto zien als achtergrond, daarna het blauwe scherm met welkom en dat duurt ook erg lang. Het scherm wordt dan gevuld met de snelkoppelingen en pas daarna de taak balk. Ook merk ik dat de programma's wat langzamer opstarten. Als ik bij het snel opstarten het vinkje plaats en de laptop uitschakel en daarna inschakel start hij perfect op. Na het opstarten vult het scherm zich met de snelkoppelingen en gelijkertijd de taakbalk. Ik wilde een systeem herstel doen maken maar dat lukte niet door de bekende foutcode 0x80070091 omdat de update KB 3213986 was geinstalleerd.Ik heb toen toen opnieuw volgens windows advies de comp. met een schone windows opnieuw hersteld. Helaas is het opstart systeem niet veranderd. Ik heb zelf de computerbijbel van Menno Schoone w10 nagezocht en verschillende suggesties uitgeprobeerd.Ook het updaten naar de Creaters update hielp geen zak. Volgens mijn gevoel
nog slechter, dus de ouwe w10 teruggezet.Ik gebruik Esetnod antivirus en CCleaner (ook deze de boel laten opschonen) maar geen resultaat. Wie o wie kan mij helpen.Alvast vriendelijk dank.
Bert
 
Met de Ccleaner in gereedschap en opstarten alles wissen wat niets met de drivers of virusscanner heeft te maken om mee te beginnen.
Bij geplande taken hetzelfde doen.

Mensen laten progjes opstarten wat helemaal niet nodig is, die werken als je ze zelf start ook.
 
Ik zou een ISO cd of dvd opstartbare USB stick aanmaken met de door Qtex hier geposte nieuwe build maken met de Media creation tool en dan een verse installatie doen.
 
Hoi Lange Pier,
Jouw suggesties geprobeerd maar haalt niets uit.
Mijn vraag: Wat wordt niet opgestart als de snelle opstart wordt gebruikt. Wie weet wat er dan niet wordt opgestart.
Volgens mij kan je dan zien wat corrupt is.
Het advies van CVE is ook een optie.
Dank voor jullie reactie.
Ter informatie: Microsoft kent het probleem maar geeft een kul suggestie.
In afwachting op jullie oplossingen , vriendelijke groet.
Bert
 
Een Fast boot is zoals een hibernation. Het slaagt de huidige toestand op in een bestand en laad dit zeer snel terug in zen geheugen.
Mijn vermoeden is, omdat die heel veel moeite heeft om al zen systeembestanden ea te lezen, dat je HDD niet zo gezond meer is. En zeker bij laptops zien die meestal nog een beetje meer af dan in een desktop (beweging).
 
Het gehele topic eens gelezen en ook de antwoorden.

Het lijkt dan bijna op een hardware probleem.
Misschien een deel van het geheugen defect of een harddisk die niet helemaal lekker meer is?
Of op de één of andere manier drivers die niet goed meer werken.

Voor het geheugen zou je een MEM test kunnen doen en wat drivers betreft zou ik alles eens opnieuw installeren, zeker omdat je zegt een schone installatie uitgevoerd te hebben kan het zijn dat bepaalde hardware niet goed werkt met de huidige drivers.

Boot eens in veilige modus, start de PC dan wel snel op ?
 
Hoi Skippy en Lange Pier,
Heb de comp in veilige modus opgestart. Er verschijnt een bericht. Deze app kan niet worden geopend. Tips kan niet worden geopend met het ingebouwde
administrator-account.Meld u aan met een ander account en probeer opnieuw. Ook verschijnt er in meldingen. Windows cecurity Center-service kan niet worden opgestart
Wat is een MEM test en een Coldboot. Hoe doe je dat?
Alvast dank.
Bert
 
Het verschil tussen fastboot en een complete opstart is dat de kernel van windows bij fast boot in een soort 'slaapstand' wordt geplaatst. zodat die niet compleet opnieuw dient gestart te worden.

om de hd snel te testen kan je een trial van hdd sentinel installeren en zo zien of je harde schijf nog volledig in orde is.

ik vermoed dat je voor de w10 installatie beter gebruik maakt van de media creation tool.
 
Bedankt CTCS,
Getest met sentinel.Geeft aan HD oke. Bedoel je media creation toool Creators update? Heb ik al gedaan maar fout bleef.
Heb hem verwijderd. Heb van Qtex media creators gedownload. Is dit dezelfde?
Gr. Bert
 
Nieuwe versie Windows 10
Hier post Qtex de link op posting 21. Die binnenhalen en of je maakt een ISO DVD/CD of een opstartbare USB stick. Dat is de laatste build versie dat je ermee binnenhaalt en daarmee kan je volgens mij je probleem oplossen. Ik zou voor een compleet nieuwe installatie gaan.
 
Hallo allemaal,
Suggestie van cve heeft niets uitgehaald.Weer terug gezet naar W10. Heb geprobeerd te herstellen.Hij geeft aan: De PC kan niet worden opgestart met opstartherstel.
Klik op geavanceerde opties als u andere opties wilt proberen om uw Pc te herstellen of klik op afsluiten. Logbestand D:Windows\Systeem 32 logfiles
Srt\Srt trail .txl.. Wat kan ik hiermee? Vergeten te melden, als hij het zwarte scherm met het ronddraaiende cirkeltje toont klinkt na een tijdje het windows welkomst deuntje, alsof hij klaar is met opstarten. Alleen blijft hij nog het zwarte scherm weergeven. Na een poosje zie je het welkomst scherm met de snelkoppelingen. Windows adviseert ook om de opstart dvd of herstel dvd te plaatsen. Ik heb alleen de de dvd W 8 die bij de laptop zat. Hoe kan ik opnieuw installeren zonder W10 dvd. Ik weet het niet meer. Graag nog wat suggesties.
Alvast vriendelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan