Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een tweede hardeschijf geplaatst,in schijfbeheer kan ik ze geen letter toekennen of formatteren.Is schijfstations staat ze wel en werkt perfect.Het zijn 2 sata schijven.Ik werk met XP.Die 2 harde schijf komt wel uit een indy recorder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tweede harde schijf plaatsen

Tweede harde schijf plaatsen

Nee,heb alleen herstel dvd,als ik zo formatteer,ben ik dan mijn xp niet kwijt op mijn eerste schijf?en kan ik daar op die tweede schijf geraken zonder alles terug te moeten installeren?
 
Tweede harde schijf plaatsen

Tweede harde schijf plaatsen

Nee,maar ze wordt direct herkend en geinstalleerd,maar komt niet in pagina,van deze computer.Ik heb mij laten wijsmaken,dat de hardeschijven uit indy en telenet recorders vergrendelt zijn,met een speciaal progamma.Het is een WD 250Gb hardeschijf.
 
Heb je al eens geprobeerd van eerst de partities op de schijf te verwijderen in schijfbeheer? Daarna opnieuw partitioneren en formatteren in schijfbeheer. Vermoedelijk is het een andere formattering die indy en telenet toepast. Dus eerst alle partities verwijderen.
 
Het is in schijfbeheer dat ik de tweede harde schijf,niet kan zien,wel in schijfstaions.

Kan ik hieruit concluderen dat je bedoelt " in je windowsverkenner " ?
Dus via start/computer??
Wat krijg je te zien in je popup wanneer je rechtsklikt op dat station?
Normaal krijg je daar de optie " formatteren " in het popup window

Je kan opstarten vanaf de herstelcd.
Kies de juiste schijf, anders ben je inderdaad je xp kwijt.
Aanvaard deze de schijf die je hebt bijgeplaatst niet, doe dan onderstaande.

Als dat niet werkt kan je opstarten met ACTIVE KILLDISK
Download de cd iso (scroll wat tot je hem tegenkomt) en dubbelklik hier op.
Je brandprogramma (nero?) zal vanzelf starten en vragen om een cd in te voeren.
Start op vanaf deze cd en SELECTEER DE JUISTE SCHIJF
Kies je de verkeerde schijf, dan ben je inderdaad alles kwijt van je opstartschijf.

Werkt dit niet dan denk ik dat je de schijf niet zal kunnen gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan