Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi

hier ben ik terug met een ander probl.
het is de pc van mijn schoonmoeder. deze draait ook onder xp maar deze doet zeer raar.
die valt uit en start direct terug op en dit wel nu een 10 x op een dag ,echt wel vervelend.
ik heb hem al eens geformatteerd en terug geinstalleerd maar blijft het zelfde doen.
is er iemand die dat ook al heeft voor gehad en of mij raad kan geven om dit op te lossen.:vraagteken:

alvast bedankt hoor :us4alldank:
amigo
 
Kan ook met een slechte warmte overgang te maken hebben van processor naar koelblok. Na verloop van jaren wordt koelpasta bros en vergaat.
Haal deze eens los en maak alles goed schoon ( processor en koelblok ) en breng nieuwe koelpasta aan.

Een ander mogelijk probleem kan een slechte voeding zijn.
 
Mocht je alle aansluitingen al na hebben gekeken dan zou het motherboard wel eens de boosdoener kunnen zijn het is een kwaal van wat oudere boards die door de jaren heen veel temperatuur schommelingen hebben gehad (dag-nacht zomer winter etc) er kan zo in het board een haarscheur zijn ontstaan en zodra de pc even draait zal het board een beetje warmer worden door de stroom die er doorheen gaat (hoeft maar 1 graad te zijn) de printbanen zullen iets uitzetten en op de plek van de haarscheur verbreken en dit zal resulteren in een reboot. Dit zal op de meest vreemde momenten gebeuren zelfs, als je zelf niets doet en xp 'niets' zit te doen.
tests te doen
koppel alle overbodige hardware los (printers, scanners, webcam, rom speler,pci insteek kaarten e.d.) en alleen de basis (moederboard+cpu+geheugen+hd) de pc moet net aan kunnen boot-en

1 [voeding] leen een andere geschikte voeding uit een andere pc (kopen kan altijd nog) test of het probleem zich herhaalt. zo niet dan is het de voeding mocht het niet de voeding zijn zet je de eigen voeding weer terug.

2 [videokaart] Bij voorkeur (voor te testen) de interne video kaart gebruiken anders tijdelijk andere video kaart proberen. gebruik je al de interne videokaart? dan kun je deze niet verder testen als het probleem in de on-board video kaart zit is het probleem motherboard.

3 [windows en hd] ontkoppel alle hd's (sata/idee) sluit een cd/dvd rom speler aan op de minimale hw-config en start een live-cd (bv linux) ga hier lekker de hele dag mee werken tevens zitten bij de meeste linux disto's een geheugen test tijdens het opstarten.
Mocht geen van bovenstaande antwoord geven en de pc blijft re-booten dan is het tijd voor een nieuw motherboard.
De kans dat een goed gekoelde cpu het probleem is lijkt mij klein omdat je dan vaak helemaal niet kunt opstarten of tijdens het laden van Windows gaat er meteen van alles fout.
suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan