updates kunnen niet worden opgehaallt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste

Ik werk met een AMD Athlon64 x 2 dualcoreprocessor 5000-260ghz
geheugen1 GB +stick 4GB typecomputer 32 bits besturingsysteem

probleem: mijn cpschijnt goed te werken maar.......

ik kan niet opstarten in veilige modus
ik krijg ook regelmatig bericht "updates kunnen niet worden opgehaallt"
het is ook niet mogelijkveilligheids updates van microsoft te downloaden
even min kan ikexplorer 8 downloaden
ik werk met vista premiun in originele versie

ik hoop dat julie mij kunnen helpen
dank bij voorbaat
henri
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vermoed dat je besmet bent. Even je virusscanner laten draaien en kijken of deze nog kan updaten, zo ja laat deze maar zijn werk even doen.
Een online-scan laten draaien is hiervoor een geschikte tweede optie.
Ook even op andere malware controleren met vb defender..
Een hijackthis laten draaien en posten voor rosty, maar lees deze eens door
http://www.pctuts.be/showthread.php?t=22836
 
bedankt Smessae voor je snelle reactie, maar het helpt me niet verder.

Ik heb al een heel leger anti virus en anti malware op mijn pc los gelaten geen enkel vind iets.
Ik heb ook windown live one care een betalend programa waar alles in zit een heel goed programma , die wel updates ophaalt en ook backups maakt wat ik anders ook al niet kan.
Maar mijn blijven probleem is dat ik niet kan opstarten in veilige modus, en ook niet met mijn opstart diskette, anders zou ik ik gewoon formateren en vista terug instellen

Henri
 
Ik weet niet met wat voor systeem je werkt maar kan je niet naar een herstelpunt gaan toen alles het nog wel deed ?
Of kan je geen systeemherstel doen van uit de fabriek, of een herstel doen met je cd van Vista ?
Ik werk met een Packard Bell en voor mij is het simpel weg F11 om terug te herinstalleren...vandaar dat ik dacht aan een fabrieksherstel.
 
Ik heb al verschilende herstelpunten uit gevoerd maar ook dat helpt n iet.
ik werk met een medion, maar het licht duidelijk aan de soft ware.

Ik begrijp niet waarom ik niet in veilige modus kan opstarten, de pijltjes om veilige modus aan te wijzen reageren niet bij het opstarten anders wel

henri
 
als ik het goed begrijp kan je wel in de veilig-modus tijdens het opstarten ( F8 ) en daar deze modus aanduiden ?
Kan je geen fabrieksherstel uitvoeren met bijgeleverde disk of zo ?
Dit lijkt me of een Virus die aan het werk is of een slecht verwijderde of een update die slecht is uitgevoerd en het hele systeem in de knoei heeft gezet...
Kan je met de cd van Vista geen herstel doen ?
 
ik kan in GEEN geval ook niet met F8 wat normaal is opstarten in veilige modus

pc reageer niet op cd van vista.

ik ken ook wel iets van software maar hier heb ik al al mijn tanden stuk gebeten

Henri
 
Ben je wel als administrator ingelogd ?

Of probeer het ook zo eens
Ga links onder naar het Windows ikoon en vul bij Zoekopdracht starten: Uitvoeren en klik op Enter
Typ daar: msconfig en druk vervolgens op Enter
Er opent nu een scherm. Klik op het tabblad Computer starten.
Vink bij aan: Opstarten in veilige modus
Klik nu op “Ok” en start de computer opnieuw op. De computer zal nu automatisch in veilige modus opgestart moeten worden.
Haal dit vinkje na de werkzaamheden in veilige modus naderhand weer weg, anders blijft uw computer in de veilige modus opstarten!
 
hallo

dit was de juiste tip om in veilige modus te starten, maar spijtig geraak ik geen stap verder

explorer heb ik al terug gezet in fabriekstoestand.

maar hoe krijg ik mijn pc in fabriekstoestand?

In alle geval al hartelijk bedankt voor de gedane moeite

Henri
 
Start de setup van vista en kies upgrade.
Ik weet niet of het werkt met een vistadvd van medion maar 't proberen waard.
Probeer de dvd inclusief dvd-station eens te lazten opstarten vanaf een andere pc, dan weten we al dat die in orde zijn.
 
Met een bijbehorende recovery DVD / CD of installatie CD moet deze PC in z'n fabrieksinstellingen terug te plaatsen zijn.
Maak dan wel eerst een backup van alle belangrijke bestanden, want je bent wel alles kwijt na een recovery met een bijgeleverde of zelf gemaakte schijf.

Heb je tevens een recovery partitie ?
 
Hallo
Bedankt voor uw reactie.
wat je zegt weet ik natuurlijk ook, het probleem is dat mijn pc de recovery of vista cd niet herkent hij vraagt gewoon of hij die lege cd moet formateren het is ook niet normaal dat je niet kunt opstarten in veilige modus maar bij mij blijkbaar dus wel.

maar met de hulp van Smessae ben ik gisteren toch kunnen opstarten in veilige modus en na een paar keren in de soep draaien heeft mijn pc nu toch de vista cd herkent.

nu kan ik verder en is het probleem opgelost

dus iedereen hartelijk bedankt

Henri
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan