Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Kenners,

Kan ik op een Sony tablet SGPT121E1 met Android 4.1.1 een nieuwere versie van het besturingssysteem zetten bv. Android 4.2?

Dat zou mij toelaten opnieuw aan Easy Banking van Fortis te doen.

Met dank,
WiBoData
 
Als je tablet zelf geen update aanbied zal dit niet mogelijk zijn.
Dit is wel mogelijk als je een custom ROM gaat gaan zoeken bij XDA forums, maar dan gaat u Easy banking van Fortis klagen over het feit dat u tablet geroot is. Dus nee, er is geen mogelijkheid om op legale manier u tablet up te graden naar een nieuwere Android versie als Sony die zelf niet aanbied. Dit kan je nagaan als je naar instellingen gaat, dan ga je helemaal naar onderen mijn toestel of iets dergelijks, dan klik je daarop en dan is het het bovenste lijntje normaal gezien om te kijken voor een update. Hoe dit bij Sony heet is mij niet meer gekend. Ik had een Sony Smartphone, maar die is al meer als een jaar niet meer in mijn bezit en dus ben ik ook vergeten hoe het er juist uitzag. Heel jammer dat fortis niet verder gaat, maar ergens op beveiligings risico zaken is het wel begrijpelijk.
 
Beste CVE, hartelijk dank, k zal een neuwe moeten kopen, wellicht heeft Fortis Sony in haar beleggingsportefeuille!
MGV
WiBoData

(copie uit privé bericht)
 
Volgens mij kun je een rooted gsm gewoon weer unrooten. Dus als je een Custom ROM geplaatst hebt, gewoon even op XDA kijken hoe je unroot.
Of (ik mee xposed) een app die de bankapp laat denken dat de gsm niét geroot is.
 
Beste Kenners.

Het is mij gelukt een nieuwe te kopen, geen gezeur meer en Fortis banking werkt weer zoals tevoren!

Met dank voor de belangstelling.

Wibodata
 
Totdat over 5 jaar blijkt dat ze wéér alleen de nieuwste Android OS ondersteunen, dan zit je weer met hetzelfde probleem.

Ik heb het gehad met de Wegenwacht app. Niet geschikt voor mijn telefoon. Stuur je een mail, krijg je een kleuterantwoord terug, waarvan ik al wéét dat het bs is. Om 2 redenen: allereerst heb ik zelf een soortgelijke app geschreven en die draait WEL op 4.1.2, ten tweede, ik heb er nu 4.4.4 op staan zodat de ww app het doet en niks geen gezeur met hardware verouderd bla bla bla. Bedrijven geven opdracht tot het bouwen van een app en die bouwers beperken zich gewoon tot de nieuwste versie. Schijt aan de gebruikers, het geld komt toch wel binnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan