Upgrade Imac van Lion naar Mavericks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb mijn iMAC geupgraded van Lion naar Mavericks en het systeem is merkbaar trager geworden, zowel bij opstart, als in gebruik.
Op internet wordt dan aangeraden om een schone (verse) installatie van Mavericks te doen, nadat je naturrlijk eerst je belangrijke data en Third party software hebt gesaved.
Die zou je dan de schone installatie kunnen terughalen met time machine.
IK heb daar geen ervaring mee omdat ik meen dat time machine je volledige back up terugzet (Mavericks geupgraded) en dan ben je even ver als je nu bent.
Een selectieve slimme manier van Time machine ken ik niet.
In de Apple store werd zelfs beweert dat bij het terugzetten van de volledige backup, time machine je verse installatie bestanden niet overschrijft ???
2e mogelijkheid is om het huidige trage / vervuilde systeem te reinigen met het programma CleanMyMAc 2 (Staat uitgelegd hoe in MACWorld.
Graag een Reactie.
Groeten van Jo van Mulken
 
zover ik juist heb na gelezen kun je met Time Machine een eerder gemaakt systeemkopie terug zetten ..
dus in veronderstelling dat je dus eerder al time machine heb gebruikt voor dat je de upgrade gedaan heb naar de Mavericks dan kun je inderdaad deze upgrade terug draaien ..
lees hier meer over ..
* in veronderstelling dat je NIET over een kopie ( backup) bezit
dan is de enige optie om een verse instal te doen van de Lion

lees ook dit eens na..OS X: over OS X Recovery
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan