Status
Niet open voor verdere reacties.

herso

Steunend lid
Vip Lid
is het mogelijk de upgrade van w10 op te halen en op een dvd te branden om dan later uit te voeren daar ik graag eerst een verse installatie van w8.1 zou doen met de zelf gemaakte dvd,die heb ik aangemaakt zoals vroeger hier beschreven.

m.v.g.
 
ja het is mogelijk om deze op een DVD te branden of om deze op een usb stick te zetten ...
echter is het niet mogelijk om ermee op te starten om een verse installatie te starten ... je dient eerder wel eerst een upgrade te doen !**

**het is enerzijds wel mogelijk om een verse installatie te doen maar je kan de Windows dus niet activeren omdat je niet over de Windows 10 licentie beschikt... is jouw huidig systeem legaal geactiveerd dien je eerst een upgrade te doen ...zodat deze dan ook geactiveerd word ( de licentie code van je huidige legale versie zal vervangen worden noteer deze dus wel eerst voordat je gaat upgraden !)
 
Als je eerst een verse installatie doet van w8.1 doet ga je eerst alle updates moeten uitvoeren.
Daarna kan je upgraden naar Windows 10 door te kiezen voor : Deze pc nu bijwerken.
Ik heb dat toegepast op mijn oudere Medion Laptop.
Dus Installatiemedia voor een andere pc maken is pas bruikbaar als Windows 10 al geinstalleerd is.
Zie wat er staat bij het laatste screenshot : Zorg ervoor dat u de productcode bij de hand hebt wanneer u gaat installeren.
Deze is voor de 32 bits versie : http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=616935

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg
 
Zorg ervoor dat u de productcode bij de hand hebt wanneer u gaat installeren.

en wat bedoeld men hiermee ?
men bedoeld hiermee dat je eerst een upgrade dient te doen en eenmaal de Windows 10 aanwezig is dan kan men via de Windows 10 licentie verkregen door deze upgrade een verse installatie doen op ditzelfde systeem ...
tijdens het upgraden zelf dient er geen key ingegeven te worden !

start je echter op vanaf de DVD dan heb je 2 opties upgraden / of de geavanceerde installatie
kies je voor de geavanceerde installatie dan is er hier sprake van een verse installatie en tijdens deze installatie dient er wel een key ingegeven te worden echter heb je deze nog niet en deze verkrijg je pas door eerst een upgrade uit te voeren ....
je kan geen Windows 8.1 licentie gebruiken om een verse instal te doen van de Windows 10.
 
Als ik alles goed begrijp dan voer ik eerst op mijn D partitie met w 8.1 de upgrade uit naar windows 10 daarna maak ik zoals hierboven beschreven van Luc de iso aan en brand die op dvd. Met die aangemaakte dvd kan ik dan een verse installatie uitvoeren op de C partitie waar nu nog xp opstaat
 
dus de C waar nu de XP opstaat ga je dienen te verwijderen eenmaal je vanaf de Windows 10 dvd opgestart ben en de licentie heb ingegeven die je verkregen heb na dat je de Windows 8.1 op de 2de partitie geupgraded heb ...
eenmaal je bij het opstarten de key heb ingegeven zou je dan de keuze hebben tussen upgrade en de geavanceerde installatie ...
jij selecteerd hier dan de geavanceerde installatie en ga verder naar geavanceerde station opties ...om vervolgens de XP partitie geheel te verwijderen zodat dit een niet toegewezen ruimte word ...
is dit gebeurd dan klik je op verder gaan en vervolgens word er een nieuwe installatie opgestart naar deze niet toegewezen ruimte ...
ja dus dit zou in feite mogelijk moeten zijn .... je dient effectief eerst de licentie key op te halen van af de geupgraded Windows 10
 
Wisten jullie dat Microsoft het enorm ingewikkeld en verwarrend maakt. Installatiemedia media maken voor een andere computer . Ik versta daaronder ik ga een installatiemedia maken op deze computer om deze te kunnen gebruiken op een andere computer .
Met deze PC nu bijwerken = de PC bijwerken of Upgraden naar Windows 10 zonder het ISO bestand dat naar een schijfje te branden of een opstartbare USB stick van te maken.
Installatriemedia maken voor andere PC is een ISO bestand aanmaken , dat branden naar een schijfje of een opstartbare USB stick maken en hiermee op deze PC een Upgrade uitvoeren naar windows 10. En als je het ISO bestand gebruikt kun je een Upgrade uitvoeren met behoud van programma's en instellingen of een aangepaste Upgrade uitvoeren.
 
Dus Installatiemedia voor een andere pc maken is pas bruikbaar als Windows 10 al geinstalleerd is.

Nee dat klopt niet, want het is op deze manier dat ik de upgrade uitgevoerd heb op een laptop waarop Windows 7 home premium geïnstalleerd stond .
En bij de Upgrade kon ik kiezen, Upgraden naar Windows 10 Home of Windows 10 Pro. En Had ik daar nu gekozen voor Windows 10 Pro, ging ik een ander produkt installeren dan een Upgrade en zou ik die opnieuw moeten activeren. Dat ging natuurlijk niet werken omdat ik voor het produkt niet betaald had en zat ik daar met de gebakken peren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan