Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik begrijp uit de info die mij ter beschikking staat (inclusief dat van dit mooie forum) dat, als ik W8.1 upgrade naar W10, ik dat met behoud van alle bestanden kan doen, zodat ik geen risico loop op dataverlies. Ten overvloede kan ik een backup van die data maken en die in het ergste geval terugzetten in het W10 systeem?

Het zou mooi zijn als dat waar is, maar ik ben er niet heel zeker onder, dus weerhoudt dat mij om de conversie uit te voeren.... -m-
 
je mag een ieder vragen die de upgrade gedaan heeft met behoud van bestande en persoonlijke apps dat dit ook zo is ..
het gebeurd soms dat je eerst een melding te zien krijgt betreffende het verwijderen van een programma ...
hier voor geef jij dan ook de toestemming en als de upgrade gedaan is dan installeer je dat programma terug ...
zo werd er bij mij enkel de AVG internet security 2015 verwijderd ....na de upgrade diende ik eerst een nieuwe installatie bestand op te halen omdat het setup bestand dat ik bewaard had met het toezenden van de licentie niet geschikt bleekt te zijn ...
uiteindelijk heb ik dan toch de AVG internet security 2015 terug werkende gekregen ... immers had ik deze aangekocht met een 2 jaar licentie .
 
De vertrouwde Qtex terug. Je mag best weten dat ik mede daarom officieel lid ben geworden van PCTuts. Dubbel en dwars de moeite waard!!
Maar goed, terug naar de vraag: maakt het niet uit op welke wijze ik de installatie doe? Ik heb het nl geinstalleerd via dat MediaCreationtool 64.
 
dus als ik je nu goe begrijp dan heb jij de upgrade al uitgevoerd want jij vermeld dus ...en ik citeer
ik heb naargelang de installatie al gedaan via het Media Creation tool !
dan begrijp ik je vraag dus niet !
of is het eerder zo dat je het Media Creation tool opgehaald heb maar dat je uit vrees deze nog niet heb gebruikt !
graag wat meer duidelijkheid !
 
dus als ik je nu goed begrijp dan heb jij de upgrade al uitgevoerd want jij vermeld dus ...en ik citeer

dan begrijp ik je vraag dus niet !
of is het eerder zo dat je het Media Creation tool opgehaald heb maar dat je uit vrees deze nog niet heb gebruikt !
graag wat meer duidelijkheid !

Je hebt gelijk dat het minimaal verwarrend overkomt. Ik heb een installatie gedaan op mijn oude W7 computer via dit tool. Maar ik had die al "uitgekleed" dus kon niet meer ontdekken of hij de bestanden heeft mee geconverteerd - die stonden er nl al niet meer op, evenals de apps. Sta nu op het punt om mijn nieuwe PC ook te upgraden. Dit is een W8.1 64 bits systeem. Daar staan wel al mijn voor mij waardevolle apps en gegevens op. Ik heb inderdaad enige vrees om de conversie met dit tool uit te voeren, maar kan niet uitleggen waarom.

Sorry voor de verwarring
 
je dient rekening te nemen dat het upgraden vanaf een Windows 7 naar de Windows 10 langer duurt dan het upgraden van een Windows 8 - 8.1 naar de Windows 10 ( zelf onder vonden hier op een systeem dat mij gevraagd werd om dit te doen omdat zij het ook niet durfte uit te voeren ...) .. er kan in feite niets mis gaan zolang jezelf deze upgrade proces niet afbreekt !
**soms lijkt het dat deze tijdens het upgrade proces vast is gelopen maar dit is niet ..
**en als het dan toch fout ga dan word alles vanzelf ook terug gedraait en start de Windows 8.1 normaal weer op .
 
je dient rekening te nemen dat het upgraden vanaf een Windows 7 naar de Windows 10 langer duurt dan het upgraden van een Windows 8 - 8.1 naar de Windows 10 ( zelf onder vonden hier op een systeem dat mij gevraagd werd om dit te doen omdat zij het ook niet durfte uit te voeren ...) .. er kan in feite niets mis gaan zolang jezelf deze upgrade proces niet afbreekt !
**soms lijkt het dat deze tijdens het upgrade proces vast is gelopen maar dit is niet ..
**en als het dan toch fout ga dan word alles vanzelf ook terug gedraait en start de Windows 8.1 normaal weer op .

Qtex , gewoon uit nieuwschierigheid, hoelang heeft de Upgrade bij jou geduurt van 8.1 naar 10 omdat je citeert dat hij hij bij 7 naar 10 meer tijd in beslag neemt. Bij mij heeft de Upgrade van 7 naar 10 , met behoud van programma's en instellingen 40 minuten geduurt , op een 32-bits laptop , single core processor met maar 2 GB ram geheugen. Het enige wat ik opnieuw installeren heb is mijn printer . Voor de rest werd alles behouden zoals in W7.
 
Inderdaad , met behoud van alle data . Wel heb ik het zekere voor het onzekere genomen en eerst een systeemkopie gemaakt van mijn W7 , voor het geval er iets fouts moest lopen bij de upgrade, zodat ik die dan kon terug zetten.
 
op mijn 13 jaar oude desktop duurde het upgraden juist 1 uur ...
op een nieuwe binnen gebrachte Windows 8.1 laptop duurde het upgraden amper 30 minuten ..
maar op een binnen gebrachte Samsung laptop duurde het upgraden dan weer 1u en 30 minuten
**op een 2de binnen gebrachte Windows 7 laptop van het merk Toshiba startte de upgrade op maar brak gelijkertijd af tijdens het voorbereiden zelf ... deze heb ik naderhand dan via de DVD zelf geupgraded en deze was dan ook klaar binnen het uur !

**ik denk dus dat systeem gebonden is of je eerder een gemakkelijke upgrade heb of niet .
 
Vanochtend begonnen en nu al het gehele W10 systeem -tussen andere activiteiten door- naar mijn zin ingericht, inclusief een nieuwe systeem backup.
Lekker snel en soepel. Mede dankzij de mensen van PCTUTS! Met dank weer :bravo:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan